Heel regelmatig is het echt "Pfft, wat heb ik het warm" hijgen. Eigenlijk 90% a 95% van de tijd. Er zit ook een 5% 10% een andere hijg bij. Niet direct eentje van paniek. Ook niet van pijn. Maar wel dat ze het echt niet naar haar zin heeft. Het is ook op de momenten dat zij driftig gaat staan graven. Het is een moment van dat ik het gevoel heb dat ze zelf niet zo goed weet wat ze met zichzelf aan moet. Henneke noemde het van de week 'kraamtranen'. Ze is dan helemaal emotioneel. En ze lijkt dan ook niet te kalmeren. En zoals gisterenavond leek het echt op "Oh Mijn God, ik word gekookt en dan heb ik OOK nog eens dikke tieten en stoppen die ooit weer met hangen en mijn God, ik heb kinderen op de wereld gezetAlba schreef: Alba is dus ook zo'n 'jééémig wat is het warm'-type terwijl de rest van de honden pas begint op te warmen. Dus die hijgde ook vrij veel. Je ziet snel genoeg of dat een spannings-hijg is, of een paniek-hijg, of een pijn-hijg. Waarschijnlijk is het gewoon een goh-warm-zeg hijg. Ze lijkt me tevreden, wat ik op de cam zie. Vind jij dat ook?
Ik ben na 4 dagen weer aan het werk gegaan, Wouter was thuis. De 2e dag belde hij op, of ik die dag aub vroeg thuis wilde komen. Alba miste mij echt, toen zag je ook een ándere hijg. Ik denk dat jij je meisje goed genoeg kent om het verschil ook te maken, ook nu in een nieuwe situatie.
Helemaal prima toch, zo'n koelpack? Alba heeft haar koelhalsband de eerste week een paar keer om gehad.
Overigens is het voor mij oa de reden dat ik een tweede nest met Alba in de winter plan. Ik denk dat het voor haar fijner gaat zijn. Natuurlijk zal zij ook die eerste weken 'veel' hijgen maar zo'n hittegolf-situatie als Lique beschrijft gaat Alba slecht trekken. Tijdens de dracht maar ook erna. Wel iets om evt. in je hoofd te houden bij een volgend nest.
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11
henneke schreef:
je bent ook zo'n schatje Lizzy , ik zou je wel even een dikke knuffel willen geven nukijk vooral ook naar haar tevreden bekkie he en hoe heerlijk rustig ze ligt tussendoor
Ja, nu is ze behoorlijk rustig en tevreden. Ze ademt wel snel hoor. Maar ik ben blij dat ik nu weet dat dit ook het zogen is. Heb ik toch echt zoveel boeken gelezen, maarehhhhh "ervaring is alles"!
contact genoeg daar , ik kijk me gek om ze uit elkaar te houden , dat zou veel makkelijker gaan als ze niet de hele tijd zo onder en op elkaar liggen
het ziet er goed uit en ze zijn al weer groter geworden ik zie trouwens net One voorbij klunen , die weet ook wel wat hij wil he
, als hij het zou kunnen dan zou hij opzouten die tiet is voor mij roepen 
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik heb een koeljas, band en matje die je alledrie zo kan lenen als je wil!
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef: Heel regelmatig is het echt "Pfft, wat heb ik het warm" hijgen. Eigenlijk 90% a 95% van de tijd. Er zit ook een 5% 10% een andere hijg bij. Niet direct eentje van paniek. Ook niet van pijn. Maar wel dat ze het echt niet naar haar zin heeft. Het is ook op de momenten dat zij driftig gaat staan graven. Het is een moment van dat ik het gevoel heb dat ze zelf niet zo goed weet wat ze met zichzelf aan moet. Henneke noemde het van de week 'kraamtranen'. Ze is dan helemaal emotioneel. En ze lijkt dan ook niet te kalmeren. En zoals gisterenavond leek het echt op "Oh Mijn God, ik word gekookt en dan heb ik OOK nog eens dikke tieten en stoppen die ooit weer met hangen en mijn God, ik heb kinderen op de wereld gezet![]()
" hijgen. En toen hebben we de warmtemat er ook uitgedonderd. Maar toen raakte ik bijna zelf even in paniek hoor............... Gelukkig was het vrij snel weer over en heeft ze daarna een rustige nacht gehad.
Als ze zo'n momentje heeft, zou ik 'r even mee de tuin in nemen (ik weet niet hoe dat inmiddels gaat, met Linga en Bisc?). Even wat anders hielp bij Alba goed, even wat afleiding.
Het lijf is nog van alles aan het doen he, ze zijn pas 6 daagjes! Het lijkt al een eeuwigheid maar het is nog maar heel kort
En Biscuit: je hebt je figuur in no-time weer terug hoor schat
handdoek vochtig maken en een poosje buiten leggen heerlijk ! af en toe een ijsklontje om op te eten , poten vochtig maken en op laten drogen , dat soort dingen en die kleine doen het perfect !
buiten de warmte zie ik inderdaad ook nog de hormonen hoogtij vieren bij haar , haar wereldbeeld is in 1 klap veranderd van vrij en blij naar moeder en zoals een buurtje van me zei gister die nu 2 weken moeder is .... ik dacht echt dat valt toch wel mee dat doe ik even maar ik jank om alles en het valt niet mee , het is wel mooi en geweldig maar meevallen nee !
buiten de warmte zie ik inderdaad ook nog de hormonen hoogtij vieren bij haar , haar wereldbeeld is in 1 klap veranderd van vrij en blij naar moeder en zoals een buurtje van me zei gister die nu 2 weken moeder is .... ik dacht echt dat valt toch wel mee dat doe ik even maar ik jank om alles en het valt niet mee , het is wel mooi en geweldig maar meevallen nee !
Wat zijn ze weer gegroeid!
Het is wel een hele zorg lijkt me. Maar ik denk niet dat een ander het beter zou kunnen!
Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, ik heb echt nul-komma-nada verstand van pups, maar eerder in het topic las ik iets over warmtekruiken. Is dat niet wat, voor de pups en voor je eigen gevoel? Daar heeft moeders geen last van lijkt me en als de pups willen warmen hebben ze de kans.
Maar ik zei al, misschien zeg ik nu wel iets heel stoms
Het is wel een hele zorg lijkt me. Maar ik denk niet dat een ander het beter zou kunnen!
Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, ik heb echt nul-komma-nada verstand van pups, maar eerder in het topic las ik iets over warmtekruiken. Is dat niet wat, voor de pups en voor je eigen gevoel? Daar heeft moeders geen last van lijkt me en als de pups willen warmen hebben ze de kans.
Maar ik zei al, misschien zeg ik nu wel iets heel stoms
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
henneke schreef: handdoek vochtig maken en een poosje buiten leggen heerlijk ! af en toe een ijsklontje om op te eten ,
Ik dacht heel even dat je Lizzy bedoelde
-
fem fatale
- 5-sterren

Ik heb er geen verstand van, maar iedere keer als ik kijk lijken de pups wel verdubbeld in formaat sinds de vorige keer. Dat lijkt mij het ultieme teken dat alles goed gaat.
Ik vind het nog steeds hartstikke mooie beelden, ik kijk niet zo vaak, maar het is iedere keer weer genieten. (Maar ik ben nu wel heel zeker dat hier nooit een nestje van wat dan ook gaat komen, wat een werk zeg.)
Ik vind het nog steeds hartstikke mooie beelden, ik kijk niet zo vaak, maar het is iedere keer weer genieten. (Maar ik ben nu wel heel zeker dat hier nooit een nestje van wat dan ook gaat komen, wat een werk zeg.)
Hihi Lizzy, ik moet eigenlijk een beetje lachen om je. Ik ben van kinderverzorgster, kinderen en dan vooral baby's, zijn al van kindsaf mijn passie. Ik kon nooit goed begrijpen dat jonge ouders zo onzeker waren dat ze bijna in paniek raakte.......tot ik Berre in huis kreeg, 850gr en geen 20cm lang ding dat hier overal rondjoeg, 't Was vanaf dag 1 ook een slechte eter........wat was ik onzeker, na renkele dagen stond ik al terug bij de kweker, na 14 dagen kreeg hij een oorontsteking en toen ik tot de volgende morgen moest wachten om bij een da terecht te kunnen heb ik 's nachts met die hummel op m'n schoot de zitten aftellen. Sindsdien begrijp ik de jonge ouders veel beter.
IK heb dus totaal geen kaas gegeten van puppy's en als ik zie hoe 't er bij jullie aantoe gaat 's 't ook niet zooo simpel maar ik zie via de cam 9 tevreden sloebers liggen die eten,slapen, eten, slapen, net zoals tevreden baby's doen.
Doe maar rustig hoor en probeer te genieten van alles want voor je 't weet zijn die sloeberkes de deur uit.
Dikke
voor moeder en baasjes.
Ik ga nog wat puppy loeren.
Zou 't voor Biscuit ook niet kunnen helpen dat je haar met een natte doek wat vochtig maakt, bij Berre wil dat 's zomers wel 's helpen.
IK heb dus totaal geen kaas gegeten van puppy's en als ik zie hoe 't er bij jullie aantoe gaat 's 't ook niet zooo simpel maar ik zie via de cam 9 tevreden sloebers liggen die eten,slapen, eten, slapen, net zoals tevreden baby's doen.
Doe maar rustig hoor en probeer te genieten van alles want voor je 't weet zijn die sloeberkes de deur uit.
Dikke
Ik ga nog wat puppy loeren.
Zou 't voor Biscuit ook niet kunnen helpen dat je haar met een natte doek wat vochtig maakt, bij Berre wil dat 's zomers wel 's helpen.
Liz, ik denk dat je vooral eerst terug naar basic moet. Vertrouw op jezelf en je eigen gevoel. Je hebt kennis en kunde genoeg om zelf nuchter na te denken wat goed is voor Bisc en de pups. Goedbedoelde adviezen zijn leuk maar maken je alleen maar onzeker en volgens mij is dat nergens voor nodig. Moeders en pups zien er prima uit, groeien goed en de rest moet vanzelf gaan. Heb wat meer vertrouwen in jezelf net zoals anderen dat hebben in jou.
Ik had een heel stuk getypt en dacht toen, ach laat maar.
Je moet het toch gewoon zelf ervaren.
Las het stukje van Erna en daar ben ik het helemaal mee eens.
Wat heb je aan mijn ervaringen, mijn pupjes liggen meestal wel dicht tegen elkaar aan.
Maar is dat dan beter? Ik vind dat goed. Bij jou liggen de pupjes iets verder uit elkaar.
Kan ook goed zijn. Wat maakt het uit?
Neem een boek, zet een muziekje aan en ga met je rug naar de kist zitten, zodat je net iedere hijg en beweging ziet.
Eens even iets anders, dan bezorgd zijn om wat gehijg.
prettige avond,
Hanny
Wat heb je aan mijn ervaringen, mijn pupjes liggen meestal wel dicht tegen elkaar aan.
Maar is dat dan beter? Ik vind dat goed. Bij jou liggen de pupjes iets verder uit elkaar.
Neem een boek, zet een muziekje aan en ga met je rug naar de kist zitten, zodat je net iedere hijg en beweging ziet.
prettige avond,
Hanny
- Angelique
- 5-sterren

Toch wel met achteruitkijkspiegel héHanny schreef: Ik had een heel stuk getypt en dacht toen, ach laat maar.
prettige avond,
Hanny
- EllenL
- 5-sterren

- Contacteer:
Precies! Zo te horen zijn de meningen in puppy land toch aardig verdeeld, dus wat het beste is verschilt vast per fokker, per mama, per pups en per jaargetijde etc. En je hebt je zo onwijs goed voorbereid en weet zo ontzettend veel meer dan je denkt... bij twijfel wat te doen, gewoon een paar keer diep in en uit ademen zodat je weer even kan voelen wat je gevoel je zegt! Dat is dan vaak de combi van wat je hoofd weet en je hart voelt en dat is dan voor jou gewoon de ideale oplossingErna schreef: Liz, ik denk dat je vooral eerst terug naar basic moet. Vertrouw op jezelf en je eigen gevoel. Je hebt kennis en kunde genoeg om zelf nuchter na te denken wat goed is voor Bisc en de pups. Goedbedoelde adviezen zijn leuk maar maken je alleen maar onzeker en volgens mij is dat nergens voor nodig. Moeders en pups zien er prima uit, groeien goed en de rest moet vanzelf gaan. Heb wat meer vertrouwen in jezelf net zoals anderen dat hebben in jou.
Ze ligt er nu wel heerlijk bij he? Koppie lekker tegen een steuntje aan
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Heeeelmaal mee eens!!!Erna schreef: Liz, ik denk dat je vooral eerst terug naar basic moet. Vertrouw op jezelf en je eigen gevoel. Je hebt kennis en kunde genoeg om zelf nuchter na te denken wat goed is voor Bisc en de pups. Goedbedoelde adviezen zijn leuk maar maken je alleen maar onzeker en volgens mij is dat nergens voor nodig. Moeders en pups zien er prima uit, groeien goed en de rest moet vanzelf gaan. Heb wat meer vertrouwen in jezelf net zoals anderen dat hebben in jou.
Je doet het hardstikke goed, Liz.