Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
De raampjes gaan automatisch open dmv parafinestaafjes. Als het warm wordt, wordt dat zacht en openen de ramen zich vanzelf, als het kouder wordt sluiten ze zich weer. Vraag me niet hoe dat precies werkt, maar het werkt. Het folie zou 8 tot 10 jaar mee moeten gaan. Maar de panelen zijn er stuk voor stuk uit te halen en dan kan je het opnieuw bespannen.
ik denk dat je er heel veel plezier van gaat hebben !!
Ik heb even gekeken op de site. Wat een goede manier om kasjes/sen in je tuin te hebben. Ik vrees dat wij voorLida. S schreef: De raampjes gaan automatisch open dmv parafinestaafjes. Als het warm wordt, wordt dat zacht en openen de ramen zich vanzelf, als het kouder wordt sluiten ze zich weer. Vraag me niet hoe dat precies werkt, maar het werkt. Het folie zou 8 tot 10 jaar mee moeten gaan. Maar de panelen zijn er stuk voor stuk uit te halen en dan kan je het opnieuw bespannen.
het model waar jij voor hebt gekozen geen vergunning kunnen krijgen.
Maar voor een ander soort ga ik er zeker kijken. Bedankt voor de tip!
Heeft er iemand misschien nog iets van bosui of lenteui (is hetzelfde toch?) zaadjes? Dat lijkt me ook leuk, maar ik kon ze niet vinden bij het tuincentrum.
Ik denk dat ik nog stengel-ui Ishikura heb, even kijken....... Ja
Geef je adres maar even, dan stuur ik je wat op

Ik wil 1 van mijn m2 bakken weg doen.
Dus als iemand hem wilt hebben gratis en voor niets evt incl grond. (Moet alleen nieuwe compost in).
Tis zo'n bak van de intratuin. Ik vind hem te klein
Dus als iemand hem wilt hebben gratis en voor niets evt incl grond. (Moet alleen nieuwe compost in).
Tis zo'n bak van de intratuin. Ik vind hem te klein
te klein qua oppervlakte voor je te telen groenten of te ondiep?? dan kun je um natuurlijk dieper maken
Ik heb er helaas geen ruimte voor
Ik heb er helaas geen ruimte voor
Nynke schreef: Leuke bak Kaela !!!
Kim, op het zakje staat: Cucurbita moschata Futsu Black Early. Een vroeg rijpende Japanse cultivar met kleine vruchten, ±300-500 gr . Donkergroene vruchten, verkleuren na oogst naar terracottabruin. Het zijn 2 zaadjes die ik gekregen heb. Stuur me je adres maar![]()
Ik stuur je zo een pb!
Ik zou hem best willen, maar het is vanaf hier zo'n 300 km rijden naar jou denk ikNadia schreef: Ik wil 1 van mijn m2 bakken weg doen.
Tis zo'n bak van de intratuin. Ik vind hem te klein![]()
Vast goedkoper om er een bij de intratuin te kopen hier in de buurt
Te klein qua oppervlakte.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nadia ik zou em wel willen hebben, maar dan zonder grond.
als iemand nog paprika zaadjes wil hebben......ik heb er nog een zooi over. Zijn zaadjes uit een paprika zelf (biologisch) en geen gekochte. ik heb nu 24 paprika plantjes die het allemaal nog steeds doen dus dat lijkt me genoeg 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Doe mij maar zo'n plantje ipv zaadjes.
;D
Vandaag heb ik oude mest gehaald bij een paardenhouder in Rijsoord. Een deel daarvan meteen op de tuin verdeeld en een deel in een zelfgemaakte korf op een ongebruikt plekje van de tuin neergelegd, die gebruiken we later dit seizoen wel. Verder paprikaplantjes verspeend en sterrekers en radijsjes gezaaid.
-
Marielle1988
- 2-sterren

Vandaag 2 aanhanwagens vol mest naar de tuin gereden. Volgende week huren we een tuinfrees en ploegen we alles om. De vorige eigenaar heeft er nogal een zooitje van gemaakt dus er zit al wat werk in. Mn paps maakt een toegangs hek voor mij, in combinatie met prikkeldraad op 1.20 meter hoop ik ongewenst bezoek buiten te houden. (Staat een 2 meter hoor hek om het hele complex maar regelmatig komt ernog ongewenst bezoek helaas. ) Vorige week heb ik zaden besteld bij van der wal, die worden hopelijk volgende week geleverd. Inkopen gedaan bij de lidl, alleen hadden ze de tunnelkas niet meer
het groentetuintje achter in de tuin is bijna omgespit en ik wil volgende week de eerste zaadjes voorzaaien. Kan niet wachten om weer te beginnen 
Ik heb drie setjes met zaadjes gekocht bij de (jawel..) Action. Daar blijft vast wel wat van over. Twee met kruiden en eentje met zaadjes voor mooie bloemen. Dus dit jaar moet het lukken met de bloembakken op het plat. Nu nog wat hulp in roepen voor het planten en bakken vullen 8)Kaela schreef: Heeft er iemand misschien nog iets van bosui of lenteui (is hetzelfde toch?) zaadjes? Dat lijkt me ook leuk, maar ik kon ze niet vinden bij het tuincentrum.
@ nyn....als je nog wat makkelijks aan zaadjes over hebt hou ik me aanbevolen