Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Erna schreef: Liz, ik denk dat je vooral eerst terug naar basic moet. Vertrouw op jezelf en je eigen gevoel. Je hebt kennis en kunde genoeg om zelf nuchter na te denken wat goed is voor Bisc en de pups. Goedbedoelde adviezen zijn leuk maar maken je alleen maar onzeker en volgens mij is dat nergens voor nodig. Moeders en pups zien er prima uit, groeien goed en de rest moet vanzelf gaan. Heb wat meer vertrouwen in jezelf net zoals anderen dat hebben in jou.
ben helemaal met erna eens, ze doet t prima, de temp vind ik niet te hoog, jij kent je hond beste, doet ze t goed verder?
Je hebt zoveel kennis opgedaan de laatste jaren dat komt wel goed en ja 'mama' worden is mega spannend haha en dan is iedereen onzeker, maar idd iedere hond is anders en iedereen doet anders :-*

Geniet maar gewoon lekker
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jullie zijn lieverds :-* :-* :-* :-* :-*

Ik zit lekker naast de werpkist (op bed) te genieten van onze prachtpuppen :smitten:

We hebben de kleintjes even aan de tiet gelegd en de grote even onder de lamp 'weggeparkeerd' :biggrin2:
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Galyi is ook een giga hijgerd, maar was een paar dgn na de bevalling ook erg onrustig, wilde perse naar buiten onder de struik gaan liggen maar toch ook weer niet, maaide daarom alle puppen onder. dus die weer op een krantje gelegd, kregen ze niks van. Op een gegeven moment was ik het zo zat, ik heb haar in de auto gedaan en even met haar naar iets anders dan het park. En dat was net het omslagpunt voor haar. Even gen moeder zijn maar gewoon even hond en lekker mee op de wandeling. was maar 15 min maar ze klaarde helemaal op en was daarna gewoon weer moeder toen ze thuis kwam.  o en bij mij lagen de puppen ook her en der in de kist. had een matje en een lamp. Ga op je eigen gevoel af, ze zien er top uit moeder en kinders
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Hele dag druk geweest dus kon pas net even kijken.
Ow, wat een sketen toch! Ze zijn weer gegroeid, slapen lekker, mamma ziet er goed uit.
Lizzy, je hebt een schatkistje daar :smitten:

Alles doorgelezen over de kraamtranen (zou ik niet gek van opkijken, ivm hormoonwisselingen), gehijg en warmte. Meis, ga op je gevoel af hoor. Jij bent een superhondenmoeder en Biscuit en jij zijn twee handen op één buik.

Als ze het te warm heeft en de pups gaan goed, nou, dan wat koeler. Wat kruikjes erbij leggen voor de enkeling die graag de warmte opzoekt. En de rest dan weg. Denk een goed idee. Goed kijken en luisteren. Wat er eerder ook al is gezegd. De pups geven ook wel aan als het niet comfortabel is. Maar doe wat je gevoel je ingeeft.  :-* want jíj zit er naast, ruikt, voelt, ziet en hoort. Wij kunnen alleen maar kijken en dat is ook beperkt.

Maar bovenal lekker genieten.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Tijdens het zogen gaat Tanja ook altijd sneller ademen/ hijgen hoor, wordt echt vanzelf minder.
Ze zijn ook in conflict met zichzelf heb ik altijd het idee, ze wil er wel even uit, maar het moedergevoel zegt van niet.
Ik merkte ook bj Tanja's tweede nest dat ze hel lastiger vond om de kist uit te gaan omdat Aafke misschien dan wel te dicht bij zou komen, en dat wilde Tanja niet, dus bleef ze in de kist terwijl ze er eigenlijk wel even uit wilde.

Maar echt, alles gaat prima daar bij jou!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Erna schreef: Liz, ik denk dat je vooral eerst terug naar basic moet. Vertrouw op jezelf en je eigen gevoel. Je hebt kennis en kunde genoeg om zelf nuchter na te denken wat goed is voor Bisc en de pups. Goedbedoelde adviezen zijn leuk maar maken je alleen maar onzeker en volgens mij is dat nergens voor nodig. Moeders en pups zien er prima uit, groeien goed en de rest moet vanzelf gaan. Heb wat meer vertrouwen in jezelf net zoals anderen dat hebben in jou.
Ik kon het niet goed op papier krijgen, maar Erna heeft dat al perfect gedaan en ik sluit mij hier dan ook graag bij aan.
De pups zien er geweldig uit en moeder doet het prima. geniet en volg je gevoel. :-*
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik heb 15 jaar geleden een nest jonge kittens gehad bij mijn perzisch langhaar, toen was dr nog geen internet. Testen waren dr nog niet of had ik iig nog nooit van gehoord. Mijn bron van informatie was de fokker van mijn poes en stapels boeken bij de bieb.

Warmtes ed, wat ze te eten kregen (Brokken? Wat anders? :biggrin2:) daar was toen nog niets bekend over en dat ging allemaal goed, maar God wat was in onzeker!!! Als dr wat mis ging, kon ik alleen de DA bellen of de fokker.

Van de winter lag hier nog een nest jonge puppen in de tuin bij de buren (Zijn broodfokkers) :-X Die puppen lagen met wind en regen gewoon buiten, welliswaar onder een afdakje, teef kreeg natje en droogje (Goedkope brokken en water meer echt niet) en het verbaasd me elke keer weer dat er nooit wat gebeurd.

Lizzy je doet het echt hartstikke goed, de volgende x zal je weer leerpunten van nu meenemen, en veel relaxter zijn. Je krijgt zoveel informatie, dan heb je nog internet waar je alles kan lezen wat jij wilt, verhalen die allen kanten uit gaan, de een verwerpt wat de ander bij zweert, kan me heel goed voorstellen dat je daardoor in de stres kan schieten.

Vroeger wisten we niet beter, en kwam het ook goed. Net wat ze zeggen volg je hart, dan komt het allemaal goed!
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Over een aantal jaren kijk je terug en zeg je: Weet je nog? Ons eerste nestje? Wat heb ik me een zorgen gemaakt. En dan kun je erom lachen.
Het zijn nu de dingen die je niet van tevoren hebt kunnen beredeneren en het overkomt je nu en logisch dat je soms dubt maar met logisch denken kom je het verst.
Luisteren naar anderen is niet verkeerd, maar wel selecteren wat jij logisch vindt en wat bij jou past. En er wordt op je gelet in positieve zin. Ervaren fokkers als Erna, Angelique en Hannie zullen je echt waarschuwen als er iets niet goed zou gaan. Blijf jezelf en volg jezelf.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

:o Zit ik naar de cam te kijken, komt Angel even lekker kroelen (hint: ik wil dat je met me gaat wandelen, haha) kijk ik weer... Biscuit weg :o Gelukkig nog wel schattige pupjes om naar te kijken ;D
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

En ze is weer terug :) :smitten:
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Zo lekker schoon bedje, wat worden ze goed verzorgd door jullie.. :) :) :)
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

:o Ze zijn er!!!
Gefelicteerd!!!
Afbeelding

Héél veel genieten allebei, met Biscuit en de pups :-*
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

DAG 7 !!! :D ;D

hihi ze lijken me erg op hun gemak en doen het goed zonder warmtemat , ik denk dat Biskje zich een stuk beter voelt zo :smitten: :smitten: :smitten:

ik heb al over de 100 pups zien geboren worden irl en ik blijf het prachtig vinden :-*
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Het grote nadeel van het weghalen van de warmtedingen is dat Biscuit nu op een plek gaat liggen waar ze minder goed te bewonderen is ;D
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

:o  een fluoroze pup erbij !!!!  :biggrin2:

Plaats reactie