Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

EllenL schreef: Het grote nadeel van het weghalen van de warmtedingen is dat Biscuit nu op een plek gaat liggen waar ze minder goed te bewonderen is ;D

>:( aan die kant dan toch maar weer een warmtematje laten inleggen :sofa: :P
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

hahaha elke pup kan zo dadelijk zijn lievelingsknuffel uitkiezen  ;D ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Die lekkere doos van ons (Biscuit that is :biggrin2:) ligt nu aan de kant waar de lamp hangt. En dan zo meteen weer klagen dat het te warm is ::). Aan die kant van de werpkist is het nu 24 graden, aan de andere kant is het 21 graden. Kan ze dus kiezen, gaat ze in het warme deel liggen dus ::) ::) :biggrin2:

Ik heb nu een beetje zoiets van "OK lieve Bisq maar dan moet je het zelf weten".

Vannacht trouwens een rot nacht gehad. Ik werd om 2 uur badend in het zweet wakker (tijd van de maand) doordat er een pup vrij hard piepte. Daarna niet meer terug in slaap gevallen en wel 10 keer mijn bed uit geweest om de temperatuur te checken. Ik vond de pups vrij onrustig. Het was ook ergens tussen de 23 en 23,5 graden en dan zijn ze toch net een tikje onrustiger dan dat het 24 graden is. Dus hup eruit, lamp naar beneden, nog een stukkie, nog een stukkie en tjakka, te warm :biggrin2:. Dus weer een stukkie naar boven.

Mams en pups liggen er vanmorgen heerlijk rustig bij. Ze heeft haar pap gehad, ze heeft geplast en gepoept, bedje is schoon, ik denk dat we best 5 minuten pauze kunnen nemen nu :biggrin2:

Oh, iemand vroeg (ik weet niet meer op welke pagina/wie het vroeg) of de individuele pups andere geluidjes maken/te herkennen zijn. Ze hebben een heeeeeeeeeeeeel scala van geluidjes die ze maken (echt van "mam, mammaaaaaa, mam, de deur zit op slot" tot "kom op met die melk, schiet eens op met die melk" tot "mam, waar ben je?" tot "grrrr, ik kan deze berg broertjes en zusjes niet opklimmen en nu baal ik want IK wilde beste tiet" tot "ohhh, wat lig ik hier lekker te drinken..... de melk is warm en zoet" tot "even draaien, dan kan ik nog beter bij de tiet". Dus kreun, steun, piep, harder piep (ik noem dat schreeuw). En je hoort ook smakken op de tepel. En je hoort zelfs wanneer ze de tepel loslaten als ze goed vast zaten (plop!) en je hoort ze soms zelfs duwen en trekken aan de tepel.

Maar ik herken ze (nog) niet aan individuele geluidjes. Ik heb het idee dat dit verschil er nog niet in zit. De een maakt wel meer bepaalde geluidjes dan anderen. Ukkie bijvoorbeeld maakt het vaakst het geluidje "ohhh, wat lig ik hier heerlijk te drinken, het leven is mooi, de melk is warm en zoet". One maak het vaakst het geluidje "mam..., mammaaaaaaa, de deur zit op slot". Samen met Sookie. Huge maakt het vaakst het geluidje "kom een op met die melk". En Lekker Stuk het vaakst het geluidje "OK luitjes, it's me, ik kom eraan, ga eens even allemaal uit de weg".
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Is er een piepklein kansje dat je zo het geluid even aanzet??  :sofa:
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ooo je hebt nu 2 van die roze flamingootjes erin staan, dacht heel even dat ik dubbel zag. :D Volle bak zo.

wat worden de pupjes snel groter. :o
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

En een gele paashaas  ;D
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

jeeej wat zijn ze weer gegroeid ( en van kleur veranderd hahahahaha)

Ik weet niet welke pup er nu met alle 2 z'n voorpootjes op de tieten van Bisc staat te slaan
Wat een kracht zit er in die kleine frummelpootjes  :o
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Dag 7! :o :o
Jeetje die tijd gaat snel :o
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Lizzy schreef: Maar ik herken ze (nog) niet aan individuele geluidjes. Ik heb het idee dat dit verschil er nog niet in zit. De een maakt wel meer bepaalde geluidjes dan anderen. Ukkie bijvoorbeeld maakt het vaakst het geluidje "ohhh, wat lig ik hier heerlijk te drinken, het leven is mooi, de melk is warm en zoet". One maak het vaakst het geluidje "mam..., mammaaaaaaa, de deur zit op slot". Samen met Sookie. Huge maakt het vaakst het geluidje "kom een op met die melk". En Lekker Stuk het vaakst het geluidje "OK luitjes, it's me, ik kom eraan, ga eens even allemaal uit de weg".
Zo mooi hoe je dat vertelt! Gaaf ook dat je binnen een week al echt verschillende karaktertjes kan zien :smitten:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Trouwens, even mijn BARF ervaring met een zogende teef: in het boek Grow Your Pups with Bones zie je een moederhond heel tevreden liggen kluiven op een vleesbot. In de werpkist. Met de pups aan de tiet. Ik heb werkelijk geen idee of andere mensen andere ervaringen hebben maar dit is de mijn:

Vleesbot in z'n geheel? Daar heeft Biscuit tot nu toe echt totaal geen behoefte aan gehad hoor! In die zin, ze wil haar eten IN de werpkist en zo gemakkelijk mogelijk aangeboden krijgen. Dus vlees/orgaanvlees in kleine hapklare brokken en vleesbot idem. Dus  daar sta je dan driftig te timmeren op je vleesbot. Leo staat nu al een kwartier driftig op 1200 gram parelhoenkarkas te timmeren om deze door de vleesmolen te gooien (die kun je er niet in 1 keer in laten zakken dus moet je die eerst in 'hapklare brokken' hakken). Dit is dus geen doen.

En kortom: ik leerde gisteren al van Erna een belangrijke les: "met een nest moet je schipperen". En dat klopt dus. En ik haat schipperen. Maar ik ga het toch doen. Het moet.

Bij deze heb ik dan ook de beslissing genomen dat Biscuit de komende dagen (tot ze uit de werpkist wil om te eten) alleen nog maar kippenvleugels en eendennek krijgt. Want dit is geen doen zo. Zodra ze de werpkist weer uit kan, vullen we het wel weer aan met parelhoenkarkas, haaskarkas, konijnkarkas en de hele mikmak. Voor nu gaan we even voor gemak.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Hahaha zit net te kijken maar ze zijn al zooooooooooooo groot geworden dat ze bijna niet meer allemaal tegelijk kunnen drinken.
En dan die ene pup lekker alleen een tukkie doen die denk ik ga straks wel als jullie slapen. ;)

Geweldig dat we zo iedere dag mogen meekijken  :bigarmhug: :bigarmhug: Voor jullie want jullie doen het geweldig ;D
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef:

En kortom: ik leerde gisteren al van Erna een belangrijke les: "met een nest moet je schipperen". En dat klopt dus. En ik haat schipperen. Maar ik ga het toch doen. Het moet.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Fijn dat je er in ieder geval over na hebt lopen denken. Volgens mij is dat veel beter voor je eigen gemoedsrust. En met een nestje is het net zoals met een bevalling.

Je kunt nog zoveel boeken hebben gelezen, nog zoveel ervaring op gedaan hebben en het nog zo perfect willen doen....het loopt altijd net ff anders want dat is de natuur! En dus moet je schipperen tussen wat handig is en je eigen voorgenomen principes. Soms moet je dingen laten varen omdat het gewoon niet werkt zoals je het bedacht had en soms moet je even bijstellen. Geeft allemaal niks.

Het mooie is dat de pups iedere dag een dagje ouder worden, een stukje minder kwetsbaar en dat is goed voor je eigen onrust.

Het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Hele volksstammen nestjes staan op internet te koop en ook die worden groot met veel minder zorg. Je moet een balans vinden in zorgen voor je nestje maar ook voor jezelf. En daarom zul je concessies mbt perfectionisme moeten doen. Uiteindelijk wil jouw puppie over een aantal weken ook een frisse hondenmama hebben ipv een hypergestoorde eigenaar die eerst 6 weken bij moet komen. :D :D
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Joh, makkelijk eten geven is toch niet zo'n enorme concessie. Biscuit overleeft het prima op een paar dagen minder variatie.

Alba wilde de eerste week vooral Albert Heijn KVV. Van die schijven bordkarton zijn dat, echt te smerig. Maar dat heeft ze wel voornamelijk gehad. Je wil gewoon dat ze eten en dan maakt 't al niet gek veel meer uit wat. Wees blij dat Biscuit goed eet!
Alba leeft nog (ze had wel wat tandplak, bah) en de pups ook, ik vond het op dat moment niet geweldig maar heb me er ook niet druk om gemaakt.

Verwen Biscuit een beetje, de variatie komt later wel weer.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Oh, iemand vroeg (ik weet niet meer op welke pagina/wie het vroeg) of de individuele pups andere geluidjes maken/te herkennen zijn. Ze hebben een heeeeeeeeeeeeel scala van geluidjes die ze maken (echt van "mam, mammaaaaaa, mam, de deur zit op slot" tot "kom op met die melk, schiet eens op met die melk" tot "mam, waar ben je?" tot "grrrr, ik kan deze berg broertjes en zusjes niet opklimmen en nu baal ik want IK wilde beste tiet" tot "ohhh, wat lig ik hier lekker te drinken..... de melk is warm en zoet" tot "even draaien, dan kan ik nog beter bij de tiet". Dus kreun, steun, piep, harder piep (ik noem dat schreeuw). En je hoort ook smakken op de tepel. En je hoort zelfs wanneer ze de tepel loslaten als ze goed vast zaten (plop!) en je hoort ze soms zelfs duwen en trekken aan de tepel.

Maar ik herken ze (nog) niet aan individuele geluidjes. Ik heb het idee dat dit verschil er nog niet in zit. De een maakt wel meer bepaalde geluidjes dan anderen. Ukkie bijvoorbeeld maakt het vaakst het geluidje "ohhh, wat lig ik hier heerlijk te drinken, het leven is mooi, de melk is warm en zoet". One maak het vaakst het geluidje "mam..., mammaaaaaaa, de deur zit op slot". Samen met Sookie. Huge maakt het vaakst het geluidje "kom een op met die melk". En Lekker Stuk het vaakst het geluidje "OK luitjes, it's me, ik kom eraan, ga eens even allemaal uit de weg".
Dat was ik die dat vroeg, dank voor het antwoord. :-*
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Alba schreef: Joh, makkelijk eten geven is toch niet zo'n enorme concessie. Biscuit overleeft het prima op een paar dagen minder variatie.

Alba wilde de eerste week vooral Albert Heijn KVV. Van die schijven bordkarton zijn dat, echt te smerig. Maar dat heeft ze wel voornamelijk gehad. Je wil gewoon dat ze eten en dan maakt 't al niet gek veel meer uit wat. Wees blij dat Biscuit goed eet!
Alba leeft nog (ze had wel wat tandplak, bah) en de pups ook, ik vond het op dat moment niet geweldig maar heb me er ook niet druk om gemaakt.

Verwen Biscuit een beetje, de variatie komt later wel weer.
Ik denk ook dat een zogende teef al haar aandacht bij haar puppen wil hebben en daardoor blij zal zijn als ze snel wat eten naar binnenkan werken.

Ik las ook ergens dat je Biscuit tot 3000 gram wilde gaan geven per dag ?
Nou ,dat is ook al 4 keer zoveel als normaal ,daar zal ze ook van bij moeten komen.

t Is al fijn dat ze wil eten ,t is toch een supermoedertje hoor :D

Plaats reactie