Geweldig!!!zhiva schreef: Ik heb zo'n heel mooi tegeltje voor in het toilet gekregen van mijn mams.
Schoonmaken,
je gaat er niet dood aan.
Maar waarom zou je het risico nemen?
![]()
![]()
zo blij met een man in huis die echt een poetser is.![]()
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Haha.
Ik heb 3 vraagjes.
- mijn aardbeien planten hebben het inderdaad overleefd de 'winter'. Ik ben nu de dode bladeren aan het verwijderen. Sommige planten hebben echt lange uitschieters gekregen mega lange stel welke vaak rood tachtig is. Met blad op het einde. Hebben deze dingen nog een doel/functie??
- kan ik mijn aardbeien plantjes nog ergens gelukkig mee maken? Mest? Compost? Of een commerciële voeding?
- ik ben ook bezig in mijn voortuin. Hij is gelukkig erg onderhouds vrij. Ik zou er graag iets leuks in willen zetten. Maar het moet in pot. En hij staat maar 2 uurtjes per dag in de zon. In de ochtend. Nu is dat niet zo moeilijk genoeg planten die een plekje in de schaduw waarderen. Maar ik zou er graag wat eetbaars vanaf willen halen. Liefst iets wat ik niet achter in de tuin heb. Misschien iets van fruit?? Maar wat heeft weinig zon nodig en kan in pot. Oh en het moet niet klimmen.
Ik heb 3 vraagjes.
- mijn aardbeien planten hebben het inderdaad overleefd de 'winter'. Ik ben nu de dode bladeren aan het verwijderen. Sommige planten hebben echt lange uitschieters gekregen mega lange stel welke vaak rood tachtig is. Met blad op het einde. Hebben deze dingen nog een doel/functie??
- kan ik mijn aardbeien plantjes nog ergens gelukkig mee maken? Mest? Compost? Of een commerciële voeding?
- ik ben ook bezig in mijn voortuin. Hij is gelukkig erg onderhouds vrij. Ik zou er graag iets leuks in willen zetten. Maar het moet in pot. En hij staat maar 2 uurtjes per dag in de zon. In de ochtend. Nu is dat niet zo moeilijk genoeg planten die een plekje in de schaduw waarderen. Maar ik zou er graag wat eetbaars vanaf willen halen. Liefst iets wat ik niet achter in de tuin heb. Misschien iets van fruit?? Maar wat heeft weinig zon nodig en kan in pot. Oh en het moet niet klimmen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

bosbessen ofzo?
Geen idee
k vind het prima. Die hebben niet veel zon nodig?
Dat zijn afleggers, kun je in de grond steken, en later afsnijden van de grote plant, heb je kleine aardbeiplantjesNadia schreef: Sommige planten hebben echt lange uitschieters gekregen mega lange stel welke vaak rood tachtig is. Met blad op het einde. Hebben deze dingen nog een doel/functie??
Ik bedoel het blad aan het uiteinde hé...niet de stengel.
Aan het blad? Niet de stengel? Die snap ik niet..
Normaal gezien steek je die blaadjes aan het uiteinde in de grond, die wortelen dan wel, en als ze het goed genoeg doen knip je ze van de "moederplant" af. Probeer het maar 
Ik geloof dat ik echt verkeerd denk. Bij aan het uiteinde van de blaadjes denk ik aan de 'rand' maar ik neem aan dat je bedoeld daar waar de blaadjes bij de stengel samen komen.
Zo, de tuin maar weer eens aangeveegd, mijn bakken omgespit, en wat groene plekken ingespoten met azijn. Ik had nog maar 1 fles, dus echt heel de tuin ging m niet worden.
Wat moet ik nu nog doen met de grond in mijn bakken? Er zat een beetje een groenig dichtgeslagen laagje op, dus dat heb ik nu omgespit. Moet ik er nog iets aan toevoegen voordat er wat in kan?
Wat moet ik nu nog doen met de grond in mijn bakken? Er zat een beetje een groenig dichtgeslagen laagje op, dus dat heb ik nu omgespit. Moet ik er nog iets aan toevoegen voordat er wat in kan?
Jij omschrijft het anders, maar dat is idd wat ik bedoel.Nadia schreef: Ik geloof dat ik echt verkeerd denk. Bij aan het uiteinde van de blaadjes denk ik aan de 'rand' maar ik neem aan dat je bedoeld daar waar de blaadjes bij de stengel samen komen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Als je ze vorig jaar ook gebruikt hebt dan moet er verse compost bij.eelke schreef: Zo, de tuin maar weer eens aangeveegd, mijn bakken omgespit, en wat groene plekken ingespoten met azijn. Ik had nog maar 1 fles, dus echt heel de tuin ging m niet worden.
Oke, ik heb zelf geen compost oid. Als ik naar de boerenbond ga, wat haal ik dan? Een zak met... ?hannabelgje schreef: Als je ze vorig jaar ook gebruikt hebt dan moet er verse compost bij.
Hornbach heeft nu tuincompost in de aanbieding. Moet even op letten dat je GFT compost hebt.eelke schreef: Oke, ik heb zelf geen compost oid. Als ik naar de boerenbond ga, wat haal ik dan? Een zak met... ?
Oké top! Zo kun je dan eigenlijk constant doorgaan zonder nieuwe plantjes te kopen? Nog iets waar mijn aardbeien plantjes blij van worden?Kallista schreef: Jij omschrijft het anders, maar dat is idd wat ik bedoel.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij de boerenbond met je heeeel goed de verpakking lezen, ze hebben nl compost met kippenmest erin en dat moet je niet hebben.eelke schreef: Oke, ik heb zelf geen compost oid. Als ik naar de boerenbond ga, wat haal ik dan? Een zak met... ?