Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

src_esther schreef:Met basilicum? Mhmmm, da's wel een idee.
Ik maak het altijd met koriander (steeltjes en als ik ze heb de worteltjes fijngehakt meegekookt, gehakte bladjes als gas uit is), maar ga basilicum ook eens proberen. Hoe doe je dat? Hier langs de weg liggen de courgettes voor 50 cent, hele grote (maatje flinke onderarm) voor 1 euro.
Ik gebruik ongeveer 800 gram courgettes, 2 biologische groentebouillonblokjes, 2 knoflookteentjes en 1 plant basilicum
Gewoon alles gaarkoken in de bouillon behalve de basilicum.
Dan de staafmixer erin en de basilicum erdoor, even doormixen en voor het lekker scheutje slagroom.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

fransbulletje schreef:Ik gebruik ongeveer 800 gram courgettes, 2 biologische groentebouillonblokjes, 2 knoflookteentjes en 1 plant basilicum
Gewoon alles gaarkoken in de bouillon behalve de basilicum.
Dan de staafmixer erin en de basilicum erdoor, even doormixen en voor het lekker scheutje slagroom.
Ah, okay Thanks!
Dat is wel anders dan hoe ik de courgettesoep maak. Ik gebruik naast knoflook een rode uit. Eerst ui fruiten, dan courgette en knoflook. En kook de handel in de (rauwe) volvette melk met een bouillonblokje. Door de melk is er geen slagroom meer nodig.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

src_esther schreef:Ah, okay Thanks!
Dat is wel anders dan hoe ik de courgettesoep maak. Ik gebruik naast knoflook een rode uit. Eerst ui fruiten, dan courgette en knoflook. En kook de handel in de (rauwe) volvette melk met een bouillonblokje. Door de melk is er geen slagroom meer nodig.
Ik fruit ook eerst de knoflook en courgette in kokosolie en dan de bouillon erbij.
Had vandaag 1 1/2 plant basilicum gebruikt want anders is de smaak zo vlak, was heerlijk soepje.

De kaasbroodjes met knakworstje waren ook erg lekker :D
DSC08722.JPG
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vond het allemaal heerlijk, Leo heeft zin in een T bone steak ;D ;D ;D ;D
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Ik hou absoluut niet van courgettes, maar nu had mn moeder courgettesoep gemaakt, zoals eerder hier beschreven en ik vond het toch best wel elkker :biggrin2: .... ook heeft ze er spaghetti van 'gemaakt' en door de echte spaghetti gedaan en dat vond ik ook wel te eten..... is idd een erg lekker receptje ;D ....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spinazie. Met aardappeltjes. Voor mezelf ga ik een nieuw recept bruine bonen burger proberen. Voor Leo een stukje dooie kabeljauw.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lizzy schreef:Spinazie. Met aardappeltjes. Voor mezelf ga ik een nieuw recept bruine bonen burger proberen. Voor Leo een stukje dooie kabeljauw.
Het bruinebonenburgerrecept van Yvette wat kortgeleden langskwam?

Wij eten zoeteaardappelwortelsoep met witlofsla.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

- pien - schreef:Het bruinebonenburgerrecept van Yvette wat kortgeleden langskwam?

Wij eten zoeteaardappelwortelsoep met witlofsla.
Ohhhw, dat zag er ook goed uit he! Maar nee... Want daar zit ei en feta in. Waarschijnlijk DE ingredienten die de burger lekker maken ;D ;D ;D

Zoete aardappel/wortelsoep klinkt goed! Heb je het recept?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaasaardappelpuree, vissticks, en broccolli. Mehhh. Maar ach.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ik eet al een week koolhydraatarm. Goed te eten hoor, helemaal niet vies, ik heb meer energie, super fijn.

Maar ik wil nu gewoon een mega bord friet en een frikandel speciaal, een colaatje erbij, en chocolademousse als toetje >:(

O wacht, deze hoort in het klaagtopic ::)
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Koolhydraatarm, brr dat lijkt me echt niets.. :-\

Ik heb paksoy-curry gemaakt met tomaatjes, quorn en aardappelpuree.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Mexicaans: kip gemarineerd in salsa, gezonde zilvervliesrijst met spelt en quinoa, zwarte bonen, salade, avocado. Beetje extra salsa en wat geraspte kaas erover.
Lekker!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ligaa schreef:Koolhydraatarm, brr dat lijkt me echt niets.. :-\

Ik heb paksoy-curry gemaakt met tomaatjes, quorn en aardappelpuree.
Nou, ik voel me er dus eigenlijk wel prima bij. Geen brood, aardappel, rijst, pasta, en geen dingen waar suiker in zit. Ik ben best creatief met groente, fruit, kaas, ei, vlees, zuivel, noten. Havermout met van alles er in. Lukt prima en het is goed te eten.
Ik heb alleen wel een paar keer per dag ontzettend zin in "zooi" ::)
Wie weet gooi ik er van het weekend gewoon een homemade frikandel speciaal tegenaan! #livingontheedge :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Spelt spaghetti met zomerpompoen, gebakken cantharellen en portabella met geraspte geitenkaas erover. Snufje olijfolie. Zomerpompoen gestoofd met knoflook en Provençaalse kruiden.
Sla erbij van tomaat met basilicum

Toetje: pruimen clafoutis :D bijna klaar, ruikt heerlijk!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lizzy schreef:Ohhhw, dat zag er ook goed uit he! Maar nee... Want daar zit ei en feta in. Waarschijnlijk DE ingredienten die de burger lekker maken ;D ;D ;D

Zoete aardappel/wortelsoep klinkt goed! Heb je het recept?
O ja, jij wil eigenlijk veganistisch eten...ik ben gewend aan jou als vegetariër :doh:
In de 'kruidige zoeteaardappel-wortelsoep' moest ook feta, maar die was meneer vergeten. Niet gemist.

2 zoete aardappels, geschild, in blokjes
400 g wortel, in stukjes
1 grote ui in vieren
2 tenen knoflook, ongepeld
1 blik á 400 g kikkererwten (wij hadden 75 g gedroogde, in de week en toen gekookt)
3 el olijfolie
1/2 tl komijnpoeder
1/2 tl gemberpoeder
snufje chilivlokken
1 l groentebouillon
bakblik, staafmixer
peterselie of ander groen om eroverheen te strooien

Laat de kikkererwten goed uitlekken en dep droog. Meng in een kommetje de olie, de specerijen en wat peper en zout. Mik de groenten in een bakblik, kikkererwten apart, en meng de specerijenolie er goed doorheen. Dertig minuten bakken op 200C en halverwege even omscheppen. Na dertig minuten moet alles gaar zijn.
Doe de gare groenten in een soeppan, knijp de knoflookteentjes uit, voeg de bouillon toe en haal de staafmixer erdoor. Laat de soep even doorwarmen, dien op met de geroosterde kikkererwten erop en evt. gehakt groen. Smakelijk!

Plaats reactie