Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Wij hebben een idee om van onze picknicktafel iets te maken om bakken op te gaan zetten. Dan hoef ik niet twee dure bakken te kopen en heb ik uiteindelijk misschien zelfs wel meer plek. Meneer K is helemaal enthousiast, dus ik ben reuze benieuwd wat het gaat worden!
Misschien al een keer aan de beurt geweest in dit topic. Welk merk tuingereedschap gebruiken jullie. Wij hebben een aardig stukje grond.
(voor begrip in deze buurt
) en nu zal er stuk omgespit moeten worden. Ben ik op zoek naar een stevig spade, en een nieuwe schoffel.
Onkruid wieden.
Gebruik je een 'hip' merk als Gardena of ben je van het Hendrik Jan de Tuinman. De Wit, Wolf en wat niet meer.
Koop je de goedkoopste en kijk je met een jaar weer voor een nieuw stuk gereedschap?
(voor begrip in deze buurt
Onkruid wieden.
Gebruik je een 'hip' merk als Gardena of ben je van het Hendrik Jan de Tuinman. De Wit, Wolf en wat niet meer.
Koop je de goedkoopste en kijk je met een jaar weer voor een nieuw stuk gereedschap?
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Uh wat ik heb gekregen 
En als ik iets nieuws koop kijk ik naar prijs/kwaliteit. Niet merk gebonden.
En als ik iets nieuws koop kijk ik naar prijs/kwaliteit. Niet merk gebonden.
Nadia schreef: Uh wat ik heb gekregen![]()
Ja echt
hier staat een allegaartje van materiaal. Functioneert prima!
Ik heb ook her en der wat gekocht en gekregen. Tuin is niet groot genoeg om echt kwaliteit nodig te hebben.
Ons idee voor de verhoogde moestuin is uitgevoerd:

De andere helft van de picknicktafel gaan voor tegen het huis staan en heb ik gezellige violen enzo op gekocht. Ik zal nu wel op zoek moeten naar geschikte bakken om er op te zetten, maar dat kan ik rustig aan doen, want alles moet nog gezaaid.

De andere helft van de picknicktafel gaan voor tegen het huis staan en heb ik gezellige violen enzo op gekocht. Ik zal nu wel op zoek moeten naar geschikte bakken om er op te zetten, maar dat kan ik rustig aan doen, want alles moet nog gezaaid.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Nog niet goed te zien, want hij is nog helemaal kaal.
Gisteren een rode kruisbes gekocht bij het biologische fruitbedrijf hier even verderop. Ben benieuwd!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Slim gedaan, zo met die picknicktafel!Kaela schreef: Ik heb ook her en der wat gekocht en gekregen. Tuin is niet groot genoeg om echt kwaliteit nodig te hebben.
*bedenkt gelijk wat er hier met de oude tafel nog geknutseld kan worden*
De zaadjes van Nyn zijn hier goed ontvangen

Ik ben vandaag weer voor het eerst op het plat geweest sinds de boom op het huis is gevallen. Er zijn dus geen bakken meer over en er moet eerst nog eens flink de bezem over het plat.
Vandaag dus bakken gekocht bij de action, maar helaas waren er niet zoveel meer.
Volgende week maar verder zoeken naar betaalbare en grote bakken. Verder nog opzoek naar zaaibakken voor in de vensterbank of een goedkoop alternatief. Misschien zijn bami bakjes ook wel een goed idee?
Verder vraag ik me af of ik nog voor moet zaaien als alles tot meteen op het plat gaat.. Vorst aan de grond is daar niet en het plat ligt in de zon op het zuiden. Wel wat meer wind natuurlijk.
Ik ben vandaag weer voor het eerst op het plat geweest sinds de boom op het huis is gevallen. Er zijn dus geen bakken meer over en er moet eerst nog eens flink de bezem over het plat.
Vandaag dus bakken gekocht bij de action, maar helaas waren er niet zoveel meer.
Volgende week maar verder zoeken naar betaalbare en grote bakken. Verder nog opzoek naar zaaibakken voor in de vensterbank of een goedkoop alternatief. Misschien zijn bami bakjes ook wel een goed idee?
Verder vraag ik me af of ik nog voor moet zaaien als alles tot meteen op het plat gaat.. Vorst aan de grond is daar niet en het plat ligt in de zon op het zuiden. Wel wat meer wind natuurlijk.
Hier zijn vandaag ook de bakken ingezaaid.
Weet iemand, ik heb vorig jaar 4 rucola plantjes gezet. Ik wil dit jaar zelf zaaien. Heb ik voor 4 plantjes 4 zaadjes nodig? Of moet ik de zaadjes uitstrooien?
Weet iemand, ik heb vorig jaar 4 rucola plantjes gezet. Ik wil dit jaar zelf zaaien. Heb ik voor 4 plantjes 4 zaadjes nodig? Of moet ik de zaadjes uitstrooien?
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had vorig jaar rucola gezaaid en ik kon er niet tegenop etenNadia schreef: Hier zijn vandaag ook de bakken ingezaaid.
Ik strooi ze gewoon uit en werk ze een beetje onder. Gaat prima zo.Nadia schreef: Hier zijn vandaag ook de bakken ingezaaid.
Vandaag ook Rucola gezaaid.
Worteltjes komen hier nu ook al boven. Gaat snel hoor! Binnen een paar weekjes kunnen we de eerste radijsjes al eten, die staan al hoog!
Dan gaat het wel goed komen met de rucola 
Bellemeis, ik gebruik diverse soorten bakjes, van vlees bijvoorbeeld, maar ook kwarkbakjes. Ik heb nu 10 kwarkbakjes voor het raam staan met pepertjes en paprikaplantjes. Die dingen kun je prima hergebruiken
Leuk idee die picnictafel !!
Leuk idee die picnictafel !!
Hier al gardena gehad, kliksysteem, een steel met verschillende mogelijkheden.Neally schreef: Misschien al een keer aan de beurt geweest in dit topic. Welk merk tuingereedschap gebruiken jullie. Wij hebben een aardig stukje grond.
(voor begrip in deze buurt) en nu zal er stuk omgespit moeten worden. Ben ik op zoek naar een stevig spade, en een nieuwe schoffel.
Onkruid wieden.
Erg leuk, maar achterlijk duur.
Tegenwoordig kijk ik daar niet meer zo naar, soms krijg je wat, en alles werkt eigenlijk wel.
Het enige waar ik wel kijk als ik een snoeischaar voor de rozen of fruitbomen koop, dan wil ik wel graag een Wolf en niks anders. Is het nu voor andere dingen interesseert het me niet zo veel, maar net bij de jonge fruitbomen wil ik niks wat vieze "wonden" maakt, dan moet dat ding gewoon goed snijden.
Ook handig bij het bijsnijden van schapenhoeven btw een goeie snoeischaar...multifunctioneel dus