Nou, de bruine bonenburgers waren goor en dit is officieel de laatste keer dat ik bruine bonen burgers geprobeerd heb
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mmm, lekker, dank je!
Nou, de bruine bonenburgers waren goor en dit is officieel de laatste keer dat ik bruine bonen burgers geprobeerd heb
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Klinkt heerlijk!- pien - schreef:O ja, jij wil eigenlijk veganistisch eten...ik ben gewend aan jou als vegetariër![]()
In de 'kruidige zoeteaardappel-wortelsoep' moest ook feta, maar die was meneer vergeten. Niet gemist.
2 zoete aardappels, geschild, in blokjes
400 g wortel, in stukjes
1 grote ui in vieren
2 tenen knoflook, ongepeld
1 blik á 400 g kikkererwten (wij hadden 75 g gedroogde, in de week en toen gekookt)
3 el olijfolie
1/2 tl komijnpoeder
1/2 tl gemberpoeder
snufje chilivlokken
1 l groentebouillon
bakblik, staafmixer
peterselie of ander groen om eroverheen te strooien
Laat de kikkererwten goed uitlekken en dep droog. Meng in een kommetje de olie, de specerijen en wat peper en zout. Mik de groenten in een bakblik, kikkererwten apart, en meng de specerijenolie er goed doorheen. Dertig minuten bakken op 200C en halverwege even omscheppen. Na dertig minuten moet alles gaar zijn.
Doe de gare groenten in een soeppan, knijp de knoflookteentjes uit, voeg de bouillon toe en haal de staafmixer erdoor. Laat de soep even doorwarmen, dien op met de geroosterde kikkererwten erop en evt. gehakt groen. Smakelijk!
Pasta. Met een saus van broccoli, champignons, uien, Italiaanse kruiden en soja-hatseflats-room. Lekker wat edelgistvlokken erover 
-
frodo quin
- 5-sterren

Heb je al op vegetus.nl gekeken? Er staan veel lekkere dingen tussen oa de kikkererwtenburgers. Alles is trouwens plantaardig daar.Lizzy schreef:Ohhhw, dat zag er ook goed uit he! Maar nee... Want daar zit ei en feta in. Waarschijnlijk DE ingredienten die de burger lekker maken![]()
![]()
Zoete aardappel/wortelsoep klinkt goed! Heb je het recept?
Jaaaa, die ken ik. Ja, best lekker, veel van die dingen. Tot nu toe vind ik de Roti het lekkerst van deze website. En heel veel dingen vind ik mwah..... Ik denk dat ik een slechte veganist benfrodo quin schreef:Heb je al op vegetus.nl gekeken? Er staan veel lekkere dingen tussen oa de kikkererwtenburgers. Alles is trouwens plantaardig daar.
-
frodo quin
- 5-sterren

Het is een beetje experimenteren en zoeken. Als ik de komende dagen tijd heb wil ik wel eens kijken voor mijn favo receptjes, maar smaken zijn persoonlijk natuurlijk.Lizzy schreef:Jaaaa, die ken ik. Ja, best lekker, veel van die dingen. Tot nu toe vind ik de Roti het lekkerst van deze website. En heel veel dingen vind ik mwah..... Ik denk dat ik een slechte veganist ben
Trouwens camenbert en blauwschimmelkaas gemaakt. De camenbert was super, de blauw schimmelkaas ging geweldig tot een paar dagen coor hij klaar was. Is blijkbaar met iets anders besmet geraakt en niet meer lekker. Dus op naar de volgende poging
Graag!frodo quin schreef:Het is een beetje experimenteren en zoeken. Als ik de komende dagen tijd heb wil ik wel eens kijken voor mijn favo receptjes, maar smaken zijn persoonlijk natuurlijk.
Trouwens camenbert en blauwschimmelkaas gemaakt. De camenbert was super, de blauw schimmelkaas ging geweldig tot een paar dagen coor hij klaar was. Is blijkbaar met iets anders besmet geraakt en niet meer lekker. Dus op naar de volgende poging
Ik ga even naar het Franse cashewkaasje kijken. Ik neem aan dat je die bedoelt?
Vandaag maar weer eens vegan Roti
Gebakken krieltjes, paprika en courgette. Zodat we zo een borrelmoment kunnen houden met bier, kaas en kipspiesjes 
-
frodo quin
- 5-sterren

Het is de cashewbrie/ cammenbert. Diegene met schimmelcultuur.Lizzy schreef:Graag!
Ik ga even naar het Franse cashewkaasje kijken. Ik neem aan dat je die bedoelt?
Vandaag maar weer eens vegan Roti(dat is echt lekker - ik heb nu Roti vellen bij de Surinaamse toko gekocht, lekker makkelijk).
De andere is ook lekker hoor
Gevonden! Oh ieuw 
Het was lang geleden, maar hij staat weer eens op het menu: pot met rijst.
Wow, betekend dat dat jij met 3 kinders naar de toko bent geweest?koekje schreef:Het was lang geleden, maar hij staat weer eens op het menu: pot met rijst.
Neuh, ik heb mn moeder een pot laten halen bij de AH. Pataks verkopen ze overal.
Tomatensoep. En voor toe homemade vegan bananen-aardbeienijs.
En nog banaan-chocoladeijs in de vriezert voor morgen. 
Stamppot andijvie