Voor de mensen met een moestuin.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Voor de mensen met een moestuin.

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik ga ook appelbomen zetten in de nieuwe kippenren.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nemen die veel plek in beslag?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Dat ligt aan de soort en hoe ze gesnoeid worden. Mijn ouders hebben een mooie laagstammige appel, maar ik wil uiteraard golden delicious zetten.  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Dat word echt een BOOM toch??
Das niks voor in mijn tuin ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nee als je netjes snoeit niet hoor, dan blijft ie laag. Je moet dan gewoon een laagstammige kopen. Bij een goede kweker, niet bij het tuincentrum op de hoek.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Misschien iets voor in de voortuin :D

Dit is wel een fijne site!
Alleen dat voorkweken.. Onder glas etc etc.. Dat moet ik me nog even goed doorlezen.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik wil wel aan de paddestoelen dit jaar, lijkt me ook zo leuk, op een baaltje stro ofzo. :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

De appelboom van mijn ouders is denk ik 1.60 hoog ongeveer. Dus dat valt wel mee, ik kom niet meer op de naam.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb ook nog een paar bloempotten.. Niet al te groot.. Maar ook geen mini's. Neem aan dat ik daar ook wat in kan planten??
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Is leuk voor kruiden.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

ze zijn wel wat groot voor kruiden :).. De bakken zijn ook iets van 30 cm doorsnee. Leuk voor tomaatjes?? paprikaatjes??
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ja kan ook, ik heb in zo'n grote bak een aantal verschillende kruiden gedaan die de katten lekker vinden en die staat nu in de kattenren. Ik heb graag veel kruiden dus daar gebruik ik best grote bakken voor, munt bijvoorbeeld gaat er nogal wat doorheen.
Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Ik heb ook een moestuin inclusief kasje en verbouw er wortelen, tuinkers, radijsjes, tomaten, verschillende soorten sla, spinazie, snijbiet, mais, paksoi en vooral erg veel andijvie voor mijn cavia's.
ChantalKrijn schreef: Ik ga ook beginnen met een bak! Ik ben echt een supernitwit in moestuin (zowieso tuinieren) wat zijn makkelijke groentjes om mee te beginnen?
Het makkelijkste vind ik tuinkers en radijsjes die zijn oog lekker snel oogstrijp maar ook andijvie en snijbiet is goed te doen. De laatste 2 hebben wel veel water nodig dus of het in bakken ook zo goed gaat weet ik niet.
In het voorjaar gebruik ik ander andijviezaad dan later in het seizoen zodat ik lekker lang kan oosten want eigenlijk is het een echte najaarsgroente.

Weet iemand of ik de snijbiet, een nogal onbekende groente die je niet veel in de winkels tegenkomt omdat het erg snel verlept ook in de groentemix voor de hondjes kan verwerken ?
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lucie110 schreef: Ik heb ook een moestuin inclusief kasje en verbouw er wortelen, tuinkers, radijsjes, tomaten, verschillende soorten sla, spinazie, snijbiet, mais, paksoi en vooral erg veel andijvie voor mijn cavia's.

Het makkelijkste vind ik tuinkers en radijsjes die zijn oog lekker snel oogstrijp maar ook andijvie en snijbiet is goed te doen. De laatste 2 hebben wel veel water nodig dus of het in bakken ook zo goed gaat weet ik niet.
In het voorjaar gebruik ik ander andijviezaad dan later in het seizoen zodat ik lekker lang kan oosten want eigenlijk is het een echte najaarsgroente.

Weet iemand of ik de snijbiet, een nogal onbekende groente die je niet veel in de winkels tegenkomt omdat het erg snel verlept ook in de groentemix voor de hondjes kan verwerken ?
Ja hoor, kan prima.  Ik doe het hier ook.
Wij hebben de rode variant, staat ook nog eens hartstikke mooi in de tuin.  :)
saiko
3-sterren
3-sterren

Bericht door saiko »

leuk topic, en de makkelijke moestuin heb ik opgeslagen voor als we straks in het nieuwe huis wonen :biggrin2:
ruimte zat, dus ik ga ook lekker moestuinen :D vriendlief wil me vast helpen hij is hovenier, en ik heb dus geen groene vingers :-[
heb er nu al zin in :biggrin2:

Gesloten