Ik lees heel vaak hier maar bericht nooit.....maar ik wil toch even het volgende kwijt.Lizzy schreef: Naaaaah, ik ben wel super blij met jullie positieve reacties hoor! En bedankt voor alle leuke lieve complimenten over onze hondjes
!
Ja jammer he, dat ze Basic z'n naam niet noemen... Zijn voerbak stond er wel, die groene!
Die conserveermiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen en antioxidanten, die zaten dus in Biofood he. Ze vroegen nog aan me "wat is er dan bio aan biofood?". Jammer dat ze dat en mijn antwoord niet uitgezonden hebben
. Die "rijk aan lamsbrokken" waren trouwens van de C1000. Ik zei ook nog dat ik mijn honden al die brokjes niet eens als snackje wenste te geven. Dat hebben ze er ook maar uit gelaten
![]()
Het was een leuke uitzending.
Vele brokmerken vermelden echter niet dat er conservering en andere toevoegingen in zitten.
Biofood doet dit juist wel en vermeld duidelijk op het etiket in de zin er onder, die dus niet voorgelezen werd en die
de programma makers "selectief" niet rood onderstreepten (? "Hey, it's TV man"), dat het "natuurlijke grondstoffen en toevoegingen" betreft?
Dit kun je vooral de programmamakers kwalijk nemen. Zo kun je namelijk wel een merk en bedrijf beschadigen.
Daarnaast vermeld Biofood over biologisch het volgende:
"BIOFOOD Diervoeding BV is niet (meer) Skal gecertificeerd vanwege wisselende quantiteit en kwaliteit van de
biologische grondstoffen en de bijbehorende hoge kosten van certificering. Hierdoor mogen we het woord "biologisch" niet meer gebruiken."
Als je dus niet Skal gecertificeerd meer bent dan mag je niet vermelden wat biologisch is in je product.
Zo is de Bio (Skal) regelgeving nu eenmaal. Krom maar helaas is het zo.
Verder vond ik het een leuk programma.