Re: wat eten we vandaag... deel 40
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Hier staan bietjes in knoflook-rozemarijn olijfolie in de oven, deze serveer ik met geitenkaas en een scheut bruine balsamico azijn, verder aardappel-knolselderijpuree met verse peterselie (resten opmaken) en een pusflap van Valess. Toe yoghurt met honing.
Mowgli? Kun je wat meer vertellen hoe je die bietjes maakt?
Hier roti kip/aardappel/wortel/ei met vieze rotipannekoeken van de toko
Hier roti kip/aardappel/wortel/ei met vieze rotipannekoeken van de toko
Karbonaadjes, erwtjes en peekes, voor vera nog een broccolietje erbij, kaas-uien krieltjes.
Sien is gepromoveerd in de stofzuigerij. Ze eet nu ook erwtjes en peekes. De volgende stap is broccoli.
Sien is gepromoveerd in de stofzuigerij. Ze eet nu ook erwtjes en peekes. De volgende stap is broccoli.
Ik schil rauwe bieten (vandaag een kilo voor 2 personen, maar we hadden er met 3 personen van kunnen eten), snij deze in kleine blokjes en doe ze in een ingevette ovenvaste schaal. Vervolgens besprenkel ik ze met knoflook-rozemarijnolie (3 tenen knoflook, een snuf zout en wat fijngesneden gedroogde rozemarijn door een flinke scheut olijfolie mengen) en roer alles om. Dan in de oven (hetelucht) op 220 graden, regelmatig omscheppen tot de bieten gaar zijn. Dan uit de oven nemen, geitenkaas in blokjes snijden en dit erdoor scheppen samen met een scheut donkere balsamico azijn. Naar smaak nog zout en verse peper toevoegen en eventueel nog wat geplette walnoten er overheen strooien.- pien - schreef: Mowgli? Kun je wat meer vertellen hoe je die bietjes maakt?
- -Annemarie-
- 5-sterren

De Damhert Insecta groentenburger met buffalowormen van de Jumbo. Tsja. Wat zal ik er van zeggen. 
Hoe kan een product tegelijkertijd té zoet en té zout smaken? Verder heel weinig groenten, en vooral vulmiddelen. Op zich was de smaak niet heel erg verkeerd, maar ik vind het als geheel niet bijzonder.
Denk vooral aan het feit dat je geen vlees eet, dan is het misschien goed te doen. Maar dan eet ik net zo lief iets anders.

Oh ja, en daarbij rijst en paksoi opgebakken, en een restje coleslaw.
Hoe kan een product tegelijkertijd té zoet en té zout smaken? Verder heel weinig groenten, en vooral vulmiddelen. Op zich was de smaak niet heel erg verkeerd, maar ik vind het als geheel niet bijzonder.
Denk vooral aan het feit dat je geen vlees eet, dan is het misschien goed te doen. Maar dan eet ik net zo lief iets anders.
Oh ja, en daarbij rijst en paksoi opgebakken, en een restje coleslaw.
DankjewelMowgli schreef: Ik schil rauwe bieten (vandaag een kilo voor 2 personen, maar we hadden er met 3 personen van kunnen eten), snij deze in kleine blokjes en doe ze in een ingevette ovenvaste schaal. Vervolgens besprenkel ik ze met knoflook-rozemarijnolie (3 tenen knoflook, een snuf zout en wat fijngesneden gedroogde rozemarijn door een flinke scheut olijfolie mengen) en roer alles om. Dan in de oven (hetelucht) op 220 graden, regelmatig omscheppen tot de bieten gaar zijn. Dan uit de oven nemen, geitenkaas in blokjes snijden en dit erdoor scheppen samen met een scheut donkere balsamico azijn. Naar smaak nog zout en verse peper toevoegen en eventueel nog wat geplette walnoten er overheen strooien.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40
Paksoi salade
Gekookte aardappeltjes, bloemkool, jus en zelfgemaakte notenburgers.
Gebakken aardappels met sla en vissticks
Pieperschijfjes, worstjes, sperziebonen.
Hutspot met biologisch worstje/geconfijte ganzenbout
- Angelique
- 5-sterren

Bloemkoolgratin met ene valess schnitzel en champignons.
friet met een kaasje in een krokant jasje en mayonaise.
Daar sluit ik me bij aanJoaquin schreef: Gebakken aardappels met sla en vissticks