Bij EMDR therapie hoef je niet eens veel te praten, dat gaat echt vanuit jezelf. Gezien jouw ervaring zou ik echt met de huisarts gaan praten en kijken wat voor nu de beste optie is.Lida. S schreef: Praten doe ik niet graag. Ik weet dat ik bij een peut mijn mond houd en de zaak bagatelliseer. Ook met mijn vrienden hier praat ik er amper over. Ik misbruik jullie nu als peut. Het is redelijk anoniem. Ik kan mij zo beter uiten en nu krijg ik steun van heel veel mensen, bij een peut is het 1 persoon een half uur in de week. De afspraak met de neuroloog is de 28ste, dus nog 10 dagen, maar hem zal ik ook niets vertellen, behalve dat ik stress heb en slecht slaap. Waarom hoeft hij niet te weten.
ondanks alle ellende
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: ondanks alle ellende
- Joyce1985
- 5-sterren

Jeetje Lida!
Linda EMDR heb ik ook gedaan en je hoeft er niks te vertellen aan te peut, je denkt enkel terug aan het gebeuren terwel je met je ogen haar hand volgd of tikjes hoord.
Dit zou ik je echt aan raden zeker als het trauma nog jong is want dan kan je het beter verwerken!
Veder wil ik nog zeggen dat ik je een geweldig sterke lieve vrouw vind die dit niet heeft verdient

Dit zou ik je echt aan raden zeker als het trauma nog jong is want dan kan je het beter verwerken!
Veder wil ik nog zeggen dat ik je een geweldig sterke lieve vrouw vind die dit niet heeft verdient
- pearlsofpassion
- Moderator
Mijn zus heeft haar trauma verwerkt door te tekenen. Iedereen heeft zo zijn eigen uitlaatklep en manier van uiten.
Dat hoeft niet met praten.
Niet alle therapeuten zijn hetzelfde uiteraard, maar er zijn er wel die op andere manieren dan praten werken.
Ik geloof toch ook dat je dat in deze situatie echt nodig hebt, dit soort hulp. Je moet weer tot rust kunnen komen en het gevoel krijgen dat je weer controle over jezelf hebt. De gevolgen kan je niet controleren en dat geeft stress, maar je moet wel weer tot jezelf kunnen komen. En het lijkt me heel normaal dat je dat niet zomaar alleen kan. Dat zou vrijwel niemand kunnen...
Je hebt iemand nodig die je weer perspectief kan geven, en dat kan alleen iemand die afstand van de situatie heeft.
Dat hoeft niet met praten.
Niet alle therapeuten zijn hetzelfde uiteraard, maar er zijn er wel die op andere manieren dan praten werken.
Ik geloof toch ook dat je dat in deze situatie echt nodig hebt, dit soort hulp. Je moet weer tot rust kunnen komen en het gevoel krijgen dat je weer controle over jezelf hebt. De gevolgen kan je niet controleren en dat geeft stress, maar je moet wel weer tot jezelf kunnen komen. En het lijkt me heel normaal dat je dat niet zomaar alleen kan. Dat zou vrijwel niemand kunnen...
Je hebt iemand nodig die je weer perspectief kan geven, en dat kan alleen iemand die afstand van de situatie heeft.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik loop sindskort ook bij een psycholoog, ik kreeg het trauma van zakken voor mijn examenne niet verwerkt

En bagataliseren hoeft niet, je doet het niet expres, je weet dat het niks voorstelt maar in je hersenen zijn gewoon de verkeerde stoffen aangemaakt. Daar kun je echt niets aan doen.
EMDR helpt echt, ik heb het de eerste behandeling gehad (van de 2
) en het helpt echt even te resetten. Zo heb ik geleerd dat het niet door de examinatoren kwam dat ik zakte, maar door de situatie (terwijl 1 v.d. 2 mij echt al vaker had laten zakken hoor).
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat je is overkomen.. En ik snap niet dat dat met zoveel agenten moet. Ik vind je heel dapper dat je de draad in september weer op wil pakken.
En bagataliseren hoeft niet, je doet het niet expres, je weet dat het niks voorstelt maar in je hersenen zijn gewoon de verkeerde stoffen aangemaakt. Daar kun je echt niets aan doen.
EMDR helpt echt, ik heb het de eerste behandeling gehad (van de 2
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat je is overkomen.. En ik snap niet dat dat met zoveel agenten moet. Ik vind je heel dapper dat je de draad in september weer op wil pakken.
Iedereen hier zal je angst begrijpen Lida, maar niemand die het voelt, niemand die de "spoken" op jouw pad ziet aankomen in de nacht, niemand die de radartjes in je hoofd kan stil zetten voor je, meeleven kunnen en willen we dus Lida schrijf maar lekker van je af, laat ons je virtuele oor zijn.
Neemt niet weg dat misschien wat professionelere hulp je misschien meer(beter mbt je gezondheid) kan helpen. Bij een peut moet je idd praten, maar er zijn denk ik ook alternatieve, misschien accupuntuur, voetreflex, shiatsu, hoef je niet te praten, maar het kan je wel helpen dingen te verwerken, stress op te ruimen.
Lida zorg goed voor jezelf, dit wat jouw overkomen i,s gaat iemand die niet ziek is ook niet in zijn kouwe kleren zitten, en jij krijgt helemaal de rekening mbt je gezondheid, je hebt er niets aan dat je zo'n grote terug val krijgt dat je blijvende schade oploopt.
Neemt niet weg dat misschien wat professionelere hulp je misschien meer(beter mbt je gezondheid) kan helpen. Bij een peut moet je idd praten, maar er zijn denk ik ook alternatieve, misschien accupuntuur, voetreflex, shiatsu, hoef je niet te praten, maar het kan je wel helpen dingen te verwerken, stress op te ruimen.
Lida zorg goed voor jezelf, dit wat jouw overkomen i,s gaat iemand die niet ziek is ook niet in zijn kouwe kleren zitten, en jij krijgt helemaal de rekening mbt je gezondheid, je hebt er niets aan dat je zo'n grote terug val krijgt dat je blijvende schade oploopt.
Als dit is afgerond zal ik zeker hulp zoeken, maar momenteel is de onzekerheid het ergst en die kan niemand wegnemen.
Ik ging zojuist boodschappen doen, word ik op de A7 ingehaald door een politie-auto. Hij blijft een tijdje voor mee rijden en toen: "politie, volgen". Ze zeiden 'verkeerscontrole' , maar waarom ik? Gelukkig heb ik mijn rijbewijs altijd bij me, dus dat kon ik laten zien. Mijn autopapieren liggen altijd in de auto, maar ik kon ze niet vinden. Straks nog eens goed zoeken, anders maar aangifte doen. Gelukkig deden deze agenten normaal en vriendelijk, Maar toch het feit dat ik werd aangehouden zit me niet lekker. Sta ik op een zwarte lijst of zo? Zulk soort acties van de politie zorgen er wel voor dat ik geen rust krijg.
Ik ging zojuist boodschappen doen, word ik op de A7 ingehaald door een politie-auto. Hij blijft een tijdje voor mee rijden en toen: "politie, volgen". Ze zeiden 'verkeerscontrole' , maar waarom ik? Gelukkig heb ik mijn rijbewijs altijd bij me, dus dat kon ik laten zien. Mijn autopapieren liggen altijd in de auto, maar ik kon ze niet vinden. Straks nog eens goed zoeken, anders maar aangifte doen. Gelukkig deden deze agenten normaal en vriendelijk, Maar toch het feit dat ik werd aangehouden zit me niet lekker. Sta ik op een zwarte lijst of zo? Zulk soort acties van de politie zorgen er wel voor dat ik geen rust krijg.
Wet van Murphy?
Aan de andere kant kan je dit ook positief zien, zo zie je dat niet iedere politie agent agressief doet, wist je ook al natuurlijk, maar een positieve ervaring helpt om de negatieve minder te doen voelen.
(of misschien is er een politie agent die met je wilt daten, het niet durft te vragen, en zo zijn collega's inzet om info van je te krijgen
)
Aan de andere kant kan je dit ook positief zien, zo zie je dat niet iedere politie agent agressief doet, wist je ook al natuurlijk, maar een positieve ervaring helpt om de negatieve minder te doen voelen.
(of misschien is er een politie agent die met je wilt daten, het niet durft te vragen, en zo zijn collega's inzet om info van je te krijgen
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Oef, daarvan zou mijn fantasie ook op hol slaan, hoor! Ze wilden hopelijk niet in je kofferbak kijken?Lida. S schreef: Als dit is afgerond zal ik zeker hulp zoeken, maar momenteel is de onzekerheid het ergst en die kan niemand wegnemen.
Voorlopig hoef ik ook geen aardige agenten. De schrik zit er te erg in. Gelukkig mijn autopapieren gevonden. Gewoon in de auto waar ze horen te liggen. Hoezo nerveus?Extreme schreef: Wet van Murphy?
(of misschien is er een politie agent die met je wilt daten, het niet durft te vragen, en zo zijn collega's inzet om info van je te krijgen)
-
lianneke
- 5-sterren

Daar hadden wij het al over gehad he Lida, dat het er hier toch anders aan toe gaat. Hier stelt Bromsnor zich netjes voor en doet niet zo opgefokt.Lida. S schreef: Als dit is afgerond zal ik zeker hulp zoeken, maar momenteel is de onzekerheid het ergst en die kan niemand wegnemen.
Het zal toeval geweest zijn want jij staat heus niet op een zwarte lijst hoor.
Ik word ook zoooo vaak s,nachts als ik uit mn werk kom aangehouden. soms wel twee keer in de week door dezelfde agenten. Ik vroeg eens of ze niets beters te doen hadden, nou, nee mevrouw was het antwoord.
Ja hoor ze moesten wel in de laadruimte kijken. Ik had boompalen gehaald. Ik bedenk nu dat ik zie niet zo los op de laadvloer mag vervoeren. alle 'lading' moet vastliggen hebben ze me wel eens verteld. Daar zal ik voortaan ook aan denken. Vanaf nu word ik de braafste burger van het land.Anne in Duitsland schreef: Oef, daarvan zou mijn fantasie ook op hol slaan, hoor! Ze wilden hopelijk niet in je kofferbak kijken?
Ik heb nu zo'n 35 jaar mijn rijbewijs, en er zijn jaren geweest dat ik 50 - 60.000 km per jaar reed. Ik ben denk ik 3x aangehouden, misschien 4x. 1x omdat mijn licht het niet deed en 2x alcohol controle. Waarom nu 2x achter elkaar?lianneke schreef: Daar hadden wij het al over gehad he Lida, dat het er hier toch anders aan toe gaat. Hier stelt Bromsnor zich netjes voor en doet niet zo opgefokt.
Het zal toeval geweest zijn want jij staat heus niet op een zwarte lijst hoor.
Ik word ook zoooo vaak s,nachts als ik uit mn werk kom aangehouden. soms wel twee keer in de week door dezelfde agenten. Ik vroeg eens of ze niets beters te doen hadden, nou, nee mevrouw was het antwoord.
-
lianneke
- 5-sterren

De 1e keer is er gelult en de 2e keer is de 4e of 5e keer in 35 jaar.Lida. S schreef: Ik heb nu zo'n 35 jaar mijn rijbewijs, en er zijn jaren geweest dat ik 50 - 60.000 km per jaar reed. Ik ben denk ik 3x aangehouden, misschien 4x. 1x omdat mijn licht het niet deed en 2x alcohol controle. Waarom nu 2x achter elkaar?
Of ze vinden je gewoon een lekker ding
Begon je misschien onzeker te rijden, toen je de politie zag? Hebben ze je daarom aangehouden?
Ik zal je zeggen Lida, geloof het of niet: ik ben nog nooit aangehouden door de politie en heb ook niks te verbergen maar altijd als ik een politie auto in mijn achteruitkijkspiegel of ergens zie: krijg ik hartkloppingen, controleer ik mijn snelheid 3 keer (en ik rijd echt nooit te hard), controleer ik of ik mijn gordel om heb (en die heb ik al 30 jaar altijd om), etc. Ik krijg gewoon de zenuwen van die lui en ben altijd bang dat ik wat verkeerd doe. Heb ik niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt!!!!! (en dat ZO kort geleden).
Ik zal je zeggen Lida, geloof het of niet: ik ben nog nooit aangehouden door de politie en heb ook niks te verbergen maar altijd als ik een politie auto in mijn achteruitkijkspiegel of ergens zie: krijg ik hartkloppingen, controleer ik mijn snelheid 3 keer (en ik rijd echt nooit te hard), controleer ik of ik mijn gordel om heb (en die heb ik al 30 jaar altijd om), etc. Ik krijg gewoon de zenuwen van die lui en ben altijd bang dat ik wat verkeerd doe. Heb ik niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt!!!!! (en dat ZO kort geleden).