Kipjes kunnen in een bench op stok als je er een bezemsteel doorheen steektkira schreef: Lizzy, waarom zet je de kippen de komende nachten niet gewoon in een hondenbench en spuit ze even met 404. Oké dan even geen stok, maar daar gaan ze niet dood van. Hok helemaal schoonmaken, witkalkem en onderwijl via internet de luisetende dieren bestellen. Verder kun je kruiden kopen welkoop die je door het voer doet om zo de kippen minder smakelijke te maken (niet giftig en de eieren kun je blijven eten). Dan die beestjes in het hok doen, de controle rolletjes controleren en de kippen na nog een spuit beurt retour doen. 404 gebruik je ook op zebravinken etc en ja het is vergif, maar je geraakt niet van de luizen af met dit weer en dan vallen me kippen ook om, van 404 blijven ze leven.
Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kippenpaniek! Ik denk dat Peppi dood gaat.....
Mijn kippen gaan nooit op stok. Hebben ze niet.
Ik ga hier dus ook maar even preventief aan de gang met die dia-hatseflatsaarde. Heb net een kilootje binnengekregen via de post. Zit een spuitding bij om ook de kippies te bespuiten, ik ga het maar eens doen morgen ofzo. Ik heb nog geen luis gezien,....(klop-klop-klop-op-blank-hout
) Ik woel iedere dag even door de hokvloerbedekking en kijk dan met grote angst naar mijn hand maar neen, het gaat nog goed. Ook onderaan de zitstokken niets. Mijn onlangs overleden hybride had dus wel grijze mijt bij zich maar gek, alleen zij en verder he-le-maal niets te vinden. Zal misschien een kwestie van weerstand zijn.
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp waarom ik ze in een bench moet zetten?kira schreef: Lizzy, waarom zet je de kippen de komende nachten niet gewoon in een hondenbench en spuit ze even met 404. Oké dan even geen stok, maar daar gaan ze niet dood van. Hok helemaal schoonmaken, witkalkem en onderwijl via internet de luisetende dieren bestellen. Verder kun je kruiden kopen welkoop die je door het voer doet om zo de kippen minder smakelijke te maken (niet giftig en de eieren kun je blijven eten). Dan die beestjes in het hok doen, de controle rolletjes controleren en de kippen na nog een spuit beurt retour doen. 404 gebruik je ook op zebravinken etc en ja het is vergif, maar je geraakt niet van de luizen af met dit weer en dan vallen me kippen ook om, van 404 blijven ze leven.
Naaah, helpt geen zak, heb ik direct gedaan, knoflook gegevenNynke schreef: Fijn Lizzy !!
Ik meende dat een teentje knoflook in een bak drinkwater ook werkt, dan gaat het bloed minder lekker zijn. Niet teveel knoflook, dan proef je het in de eitjes![]()
![]()
Maar, het goede nieuws is: vanmorgen nul bloedluis!
Iemand schreef ook dat het vreselijk was om je kippen zo'n jeuk te zien hebben. Ja, dat lijkt mij ook maar mijn kippen....? Ze krabben niet, ze lijken geen jeuk te hebben... Van meet af aan eigenlijk niet. Ze poetsen zich 's morgens en 's avonds wel maar ze lopen niet te krabben. Gelukkig.
Iemand schreef ook dat het vreselijk was om je kippen zo'n jeuk te zien hebben. Ja, dat lijkt mij ook maar mijn kippen....? Ze krabben niet, ze lijken geen jeuk te hebben... Van meet af aan eigenlijk niet. Ze poetsen zich 's morgens en 's avonds wel maar ze lopen niet te krabben. Gelukkig.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Lizzy schreef: Maar, het goede nieuws is: vanmorgen nul bloedluis!
Echt he, nog steeds geen bloedluis meer gezien! Ik ben zo blij!!
- Pauline
- 5-sterren

Het eerste wat in mij opkwam toen ik dit las was:Lizzy schreef: Echt he, nog steeds geen bloedluis meer gezien! Ik ben zo blij!!

WhahahahahaPauline schreef: Het eerste wat in mij opkwam toen ik dit las was:
![]()
Echt he, ik bleef er zowat in
- Pauline
- 5-sterren

En ik...., ik bleef de hele week naar boerenwormkruid zoeken. Rijd ik vanmiddag met Anja door Denekamp naar Duitsland, staat er tegenover het pannenkoekenhuis een heel veld vol!! Heb nog wel gezegd dat ik het misschien moest plukken.Lizzy schreef: Whahahahaha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt he, ik bleef er zowat in![]()
Weet je zeker dat het geen Jacobskruiskruid was Plien ??
- Pauline
- 5-sterren

Nee..... Ik had jou niet bij me, dus ik heb eigenlijk geen idee Nynepyn....Nynke schreef: Weet je zeker dat het geen Jacobskruiskruid was Plien ??