Longproblemen met Linga / Franse hartworm besmetting / Eindelijk vrij van Franse Hartworm

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Longproblemen met Linga

inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Radja schreef:Is het niet zo dat de wormen middels hoesten uit de longen worden gehoest en daardoor afgevoerd worden middels het spijsverteringskanaal :-\ en daarom er óók wordt gehoest?

Ik was me van de week ook aan het afvragen of ze echt hoesten van die wormen of het een soort allergische reactie is op die wormen.
Mijn dochter heeft namelijk toen ze 3 was aarsmaden gehad en tegelijk een vervelende kriebelhoest. Na de Vermox tegen de wormen was ook haar hoest weg. De wormpjes bleken een probleem te zijn op hun school. De helft van hun speelplaats was een grote zandbak me witte speelzand maar regelmatig waren er kinderen met een wormbesmetting (ook mijn andere dochter had het een keer). 't Schooltje is er niet maar en de nieuwe vestiging heeft een volledig verharde speelplaats, netjes en mooi maar wat missen de kinderen het gebagger door het zand en de (propere?) modder.
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

sterkte Lizzy :-* , ook hier word stug doorgeduimd ! en ook sterkte voor lingeping ,die niet weet waar ze dit aan verdient heeft :-\
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Parelridder schreef: Ondertussen duim ik stug verder dat al die zorgen, de 7 kleuren sch*t, de uitzoekerij, zere rug en voorzorgsmaatregelen straks volkomen overbodig blijken. Dan steken we de vlag uit, trekken de kurk van de fles en mag Linga 4 weken 'geheel onthouding' inhalen! Dat gaat de uitdrukking 'drie dwaze dagen' een heel nieuwe betekenis geven :biggrin2:
+1
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bedankt lieve mensen, dat jullie voor Ling duimen :-* . Tot nu toe heeft het geholpen. Ze hoest niet meer, ze is zo fit als een hoentje en wil graag mee fietsen. Nog een paar weekjes Ling, mag je weer mee :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

oh dat klinkt goed!!!!!!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Mooi! Daar doen we het voor! :duimen:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Lizzy schreef:Bedankt lieve mensen, dat jullie voor Ling duimen :-* . Tot nu toe heeft het geholpen. Ze hoest niet meer, ze is zo fit als een hoentje en wil graag mee fietsen. Nog een paar weekjes Ling, mag je weer mee :-*

De goede richting dus.......nog even volhouden....en wij duimen gewoon door. Fijne jaarwisseling
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Goed zo ! :-* :-*
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Fijn!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Dat klinkt hoopvol, fijn!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Fijn! Ben ik blij om! Maar de duimen blijven draaien hoor!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Super zeg!!!
We duimen nog even door :duimen:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dankzij Marije heeft Linga oud & nieuw perfect doorstaan. Linga interesseert zich totaaaaaal niet voor vuurwerk. Maar, de kleintjes willen nog wel eens blaffen om 00:00 uur. Dus die helpen we daar dan even stressloos doorheen door spelletjes met ze te gaan doen. En daar zijn altijd voertjes bij betrokken. En daar wordt Linga dan weer heel erg blij van, wat dan nu niet goed is aangezien zij rustig moest blijven. Op advies van Marije 4 keer een Kong besteld met bio blikvoer, die volgepropt, om 23:45 uur aan de honden gegeven, resultaat: alle 4 helemaal blij met hun Kong. De kleintjes moesten bij sommige geluiden nog wel even blaffen en toen de Kong leeg was werd Frou wel een beetje onrustig (en opnieuw vullen trapte ze niet meer in), maar Linga lag heerlijk uitgebreid in haar hok die Kong uit te soppen. Ze is tijdens Oud en Nieuw nog nooit zo gelukkig geweest :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Geweldig! :biggrin2: