Dat is ook een beetje tastbaar.
Sterkte met volhouden en voldoende vocht en voedsel binnenkrijgen!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Naaaah, dat ziet er nog echt uit als een zwartgeblakerde tuinboonBorder Bandit schreef:Heb je geen foto van de echo gekregen?
Dat is ook een beetje tastbaar.
Sterkte met volhouden en voldoende vocht en voedsel binnenkrijgen!
![]()
Dat van die broedmachine is herkenbaar.pearlsofpassion schreef:Ik vond dat heel raar in het begin van mijn eerste zwangrschap, het besef plots dat er voor iedere mens iemand zwanger was geweest.
Natuurlijk wéét je dat al lang, maar het beseffen is nog wat anders.
Bij mij kwam het ook omdat die eerste maanden niet zo vlot gingen en het zwanger zijn toch een stuk minder vanzelfsprekend en goed voelde als ik gedacht had. Ik voelde me soms echt een broedmachine die gebruikt werd, moest mijn lichaam maar delen, met alle gevolgen van dien. Want zo is het ook eigenlijk. Die kleine trekt zich er niets van aan hoe jij je voelt, die neemt maar wat hij wil...![]()
Later geef je dat met plezier, maar in eerste instantie vond ik dat dus niet zo eenvoudig.
En plots besefte ik dat voor iedereen zo'n moeder dus zwanger was geweest.
Ik denk ook wel niet dat veel mensen op 9 weken al lopen aan iedereen te verkondigen dat ze zwanger zijn. Normaal wacht je daar wel mee tot je 13 weken bent. De eerste 3 maanden gaan nog heel veel zwangerschappen fout omdat de afwijkende vruchtjes dan meestal afsterven. En als je het dan al tegen iedereen gezegd hebt, moet je ook dat nieuws rond gaan vertellen. Kan pijnlijk zijn.
Ik had het alleen verteld aan de mensen wie ik het toch zou gaan vertellen moest het alsnog fout gaan.
En al de oplettende ogen die het opgemerkt hadden natuurlijk. Want als je ziek bent kan je het niet altijd verstoppen en sommigen vermoeden al wat als je alcohol gaat weigeren...![]()
Maar goed, zo ziek zijn is hoe dan ook erg zwaar om dragen. Zwaarder dan je je kan voorstellen als je het nooit meegemaakt hebt, denk ik.
Ik heb ontzettende bewondering voor je Marloes. Ok, je wist dit niet op voorhand en hebt hier niet bewust voor gekozen maar een zwangerschap was zowiezo al allesbehalve vanzelfsprekend.
Jullie moeten echt wel graag een kind willen om dit er allemaal voor over te hebben. Chapeau.
Hope schreef:Ik bedoelde meer dat er vrouwen zijn die helemaal in de wolken zijn van hun zwangerschap. Die het helemaal fantastisch en leuk en fijn en bijzonder vinden. Ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren dat ik niet alleen ziek ben.
Laatst werd ik gefeliciteerd en vroeg ik dus echt serieus waarvoor. Voor de zwangerschap natuurlijk! Oh ja, oeps, wacht ff, ik ben ook nog gewoon zwanger inderdaad. Ik voel me zo hondsberoerd dat ik dat vaak gewoon vergeet. Het is een strijd van eten, drinken, ziek zijn en pijn hebben.
Bluh wat vervelen weer Marloes. Sterkte weerHope schreef:Dat van die broedmachine is herkenbaar.
Vandaag een nieuw dieptepunt. Lactulose gekregen wegens opstipatie en alles binnenstebuiten staan spugen en daar gewoon niet meer van op je benen kunnen staan. Smaakte prima, waren maar twee slokken maar sjeezus wat ben ik er ziek van. De tweede slok was mijn slokdarm nog niet door of de eerste kwam al terug.
Goed, geen lactulose dus.
Serieus hoor, het is maar goed dat we dit niet wisten van te voren want dan had ik ervoor gepast vrees ik. Nu is het gewoon uithuilen en voor morgen hopen op een betere dag.
Hope schreef:Dat van die broedmachine is herkenbaar.
Vandaag een nieuw dieptepunt. Lactulose gekregen wegens opstipatie en alles binnenstebuiten staan spugen en daar gewoon niet meer van op je benen kunnen staan. Smaakte prima, waren maar twee slokken maar sjeezus wat ben ik er ziek van. De tweede slok was mijn slokdarm nog niet door of de eerste kwam al terug.
Goed, geen lactulose dus.
Serieus hoor, het is maar goed dat we dit niet wisten van te voren want dan had ik ervoor gepast vrees ik. Nu is het gewoon uithuilen en voor morgen hopen op een betere dag.
Misselijker dan nu kan niet. Morgen krijg ik iets in zetpilvorm.Radja schreef:Lactulose vind ik eerlijk gezegd een hele slechte keuze van diegene die het heeft voorgeschreven! Die troep is te zoet en je wordt er misselijk van,opgeblazen gaan voelen,enz. Je had beter een klisma kunnen krijgen! Misschien is macrogol iets voor jou?
Dikke knuffelen sterkte!
Naah, nee echt, niemand kan dit makkelijk(er) hebben. Ik ben nu aanbeland in week 9 en daarmee al zes weken zo ziek als nu. Minder werken is hier niet aan de orde, ik kan gewoon helemaal niks. Zodra ik overeind kom om naar het toilet te gaan begint de wereld te draaien en moet ik hopen dat ik niet begin te spugen. Meer dan naar de wc gaan kan ik niet, ik kan zelfs niet meer staand douchen. Staan is namelijk trigger om te spugen.Lizetta schreef:Die roze wolk heb ik tot nu toe ook niet gezien... Ben echt wel blij dat ik zwanger ben en weet waar ik het voor doe, maar daar houdt het echt op.... Van 4-13 weken misselijk, daarna 2 weken migraine en nu zoveel bekkenpijn dat ik minder moet gaan werken (terwijl ik ook nog midden in een verhuizing zit). Maar zo misselijk als jij ben ik gelukkig niet geweest. Alhoewel ik het makkelijker had kunnen hebben, ik heb 20 kilo teveel, dus had wat reserve.
Ben nu wel op het punt dat ik geregeld wat voel, het wordt steeds echter. Dat helpt wel met het gevoel dat ik het ergens voor doe.
En inderdaad wat kleertjes ofzo online shoppen helpt wel met het echter maken.
Hoe ver ben je nu?