leuk he met die hill's vlag erachter
dank zij barfplaats
Moderator: eelke
Re:dank zij barfplaats
ps

Hoi Nephilim,
Wat leuk dat je het wilt proberen
Mag ik nog 1 kleine tip geven?
Als je het vlees ontdooit is het beter als je het afgedekt laat ontdooien bijv. in de verpakking o.i.d.
Dan gaan er de minste voedingstoffen verloren en droogt het niet uit.
Misschien doe je dit al, maar effe voor de zekerheid.
Maar zoals Lizzy al zei, in het begin kan de ontlasting weleens wat dunner zijn, omdat je hond er nog aan moet wennen, al hoeft dat niet perse.
Succes

Wat leuk dat je het wilt proberen
Mag ik nog 1 kleine tip geven?
Als je het vlees ontdooit is het beter als je het afgedekt laat ontdooien bijv. in de verpakking o.i.d.
Dan gaan er de minste voedingstoffen verloren en droogt het niet uit.
Misschien doe je dit al, maar effe voor de zekerheid.
Een hond op versvoer heeft over het algemeen "minder" ontlasting dan een hond op bijv. brokken, blikvoer of diner, omdat versvoer beter opneembaar is door het lichaam.Is het echt zo dat een hond op versvoer minder ontlasting heeft of juist meer dan een hond op brokken?
Maar zoals Lizzy al zei, in het begin kan de ontlasting weleens wat dunner zijn, omdat je hond er nog aan moet wennen, al hoeft dat niet perse.
Succes
Oh OK, ik wist even niet zeker of je Duck compleet of Duck niet-compleet had. Bij de Complete versie hoef je niks toe te voegen. Ik raad je beslist af om er diner aan toe te voegen want zoals Sylvia al schreef voeg je dan alleen maar weer nOg meer graan toe en Duck bevat al redelijk wat graan (ik moet nog steeds de analyse van Duck eens hebben... staat dat op de verpakking Stig? Zo ja, zou je die eens willen geven?).
OK, het kan zijn dat jouw hond eerst wat aan de dunne gaat. Dat hebben wel meer honden. Niets om je zorgen over te maken, gaat vanzelf over.
En ja, als het goed is (is ook wel hond:merk afhankelijk) neemt de hoeveelheid ontlasting af. Wordt de ontlasting stevig en compact en regelmatig en stinkt de poep minder.
Groetjes, Lizzy
OK, het kan zijn dat jouw hond eerst wat aan de dunne gaat. Dat hebben wel meer honden. Niets om je zorgen over te maken, gaat vanzelf over.
En ja, als het goed is (is ook wel hond:merk afhankelijk) neemt de hoeveelheid ontlasting af. Wordt de ontlasting stevig en compact en regelmatig en stinkt de poep minder.
Groetjes, Lizzy
Hoi Lizzy,
Hier de analyse en ingredienten van Duck uitmuntend (complete):
ingredienten:
dierlijke bijproducten: pens, hart, lever, nieren 50%, granen, plantaardige bijproducten.
analyse:
vleesvocht 59,75%
ruw eiwit 11,20%
ruw vet 10,60%
ruwe as 2,40%
ruwe celstof 0,85%
Hier de analyse en ingredienten van Duck uitmuntend (complete):
ingredienten:
dierlijke bijproducten: pens, hart, lever, nieren 50%, granen, plantaardige bijproducten.
analyse:
vleesvocht 59,75%
ruw eiwit 11,20%
ruw vet 10,60%
ruwe as 2,40%
ruwe celstof 0,85%
dan hou je 15,92% over
-
Luc
[quote="Lizzy"]
(ik moet nog steeds de analyse van Duck eens hebben..
[/quote]
Lizzy,
Ik heb de complete analyse van Duck Compleet Uitmuntend op 22 augustus 2003 doorgegeven...
Luc
[/quote]
Lizzy,
Ik heb de complete analyse van Duck Compleet Uitmuntend op 22 augustus 2003 doorgegeven...
Luc
Ja, ik kan er ook niks aan doen, ik heb het letterlijk van de verpakking/folder overgenomen.dan hou je 15,92% over
Ik had er nog een liggen nl.
Hoi Stig,
mooi dat je het al aan het proberen bent!
Een schijfje van 100 gram is trouwens weinig voor een hond van 50 kilo hoor, maar het is een beginnetje. Uiteindelijk zul je snel een kilo per dag moeten geven, wellicht meer.
Als je nog eens niet op tijd bent met uit de vriezer halen kun je het best "au bain marie" laten ontdooien, dus in een bakje of gesloten plastic zak in een bak warm water. Gaat heel snel, veel gelijkmatiger dan in de magnetron en je behoudt alle voedingsstoffen.
Je had het over mengen met diner: als we het dan toch over goed en slecht voer hebben, mag ik je dan 1 raad geven... gooi dat diner rechtstreeks in de kliko... ook in voorgefabriceerde droge hondenvoeding zit nog wel kwaliteitsverschil en dat van diner is werkelijk bedroevend.
Als het goed als wordt de ontlasting een stuk minder op versvleesvoeding.
Oh ja, Jelle komt van Mariëlle in mijn geval en dan is het weer een zij, trouwens ;-) Geeft verder niks, ik ben blij dat je ondanks de wat verhitte gemoederen toch eraan duft te beginnen.
mooi dat je het al aan het proberen bent!
Een schijfje van 100 gram is trouwens weinig voor een hond van 50 kilo hoor, maar het is een beginnetje. Uiteindelijk zul je snel een kilo per dag moeten geven, wellicht meer.
Als je nog eens niet op tijd bent met uit de vriezer halen kun je het best "au bain marie" laten ontdooien, dus in een bakje of gesloten plastic zak in een bak warm water. Gaat heel snel, veel gelijkmatiger dan in de magnetron en je behoudt alle voedingsstoffen.
Je had het over mengen met diner: als we het dan toch over goed en slecht voer hebben, mag ik je dan 1 raad geven... gooi dat diner rechtstreeks in de kliko... ook in voorgefabriceerde droge hondenvoeding zit nog wel kwaliteitsverschil en dat van diner is werkelijk bedroevend.
Als het goed als wordt de ontlasting een stuk minder op versvleesvoeding.
Oh ja, Jelle komt van Mariëlle in mijn geval en dan is het weer een zij, trouwens ;-) Geeft verder niks, ik ben blij dat je ondanks de wat verhitte gemoederen toch eraan duft te beginnen.
-
meesmerel1
- 4-sterren

Hoi Stig,
leuk dat je het toch gaat proberen, ondanks de wat hoog oplopende gemoederen!!! Echt top!
Succes ermee!
groetjes,
Marije
leuk dat je het toch gaat proberen, ondanks de wat hoog oplopende gemoederen!!! Echt top!
Succes ermee!
groetjes,
Marije
[quote="Luc"]
[quote="Lizzy"]
[/quote]
Lizzy,
Luc
[/quote]Owww, is dat zo? Sorry
!
Dus? 15% (ongeveer) koolhydraat? Valt mij eerlijk gezegd mee! Of zie ik iets over het hoofd?
[quote="Lizzy"]
[/quote]
Lizzy,
Luc
[/quote]Owww, is dat zo? Sorry
Dus? 15% (ongeveer) koolhydraat? Valt mij eerlijk gezegd mee! Of zie ik iets over het hoofd?
dit is wat in Duck Pens compleet zit:
vocht: 67%
ruw eiwit: 9.5%
ruw vet: 6.5%
ruwe as: 1.9%
ruwe celstof: 1.2%
Maar dinner is geen blikvoer hoor, maar een soort brokken met daartussen een soort gedroogde groenten (groene cornflakesvlokken)
Dit is de samenstelling ervan:
ruw eiwit: 20%
ruw vet: 7%
vocht: 12%
ruwe celstof: 3.5%
ruwe as: 7%
calcium: 1.2%
fosfor: 1%
Is het geen goed idee om nu gedurende een 7-tal dagen steeds meer Duck te geven tot ze op 50% versvoer en 50% van die brokken met groentencornflakes zit?
Dan zou ik haar dagelijks 500 gr. Duck compleet geven samen met 500 gr. dat dinner?
Ik snap ook niet goed wat dat vocht precies is in die Duck? Is dat het vlees? waarschijnlijk niet zeker?
vocht: 67%
ruw eiwit: 9.5%
ruw vet: 6.5%
ruwe as: 1.9%
ruwe celstof: 1.2%
Maar dinner is geen blikvoer hoor, maar een soort brokken met daartussen een soort gedroogde groenten (groene cornflakesvlokken)
Dit is de samenstelling ervan:
ruw eiwit: 20%
ruw vet: 7%
vocht: 12%
ruwe celstof: 3.5%
ruwe as: 7%
calcium: 1.2%
fosfor: 1%
Is het geen goed idee om nu gedurende een 7-tal dagen steeds meer Duck te geven tot ze op 50% versvoer en 50% van die brokken met groentencornflakes zit?
Dan zou ik haar dagelijks 500 gr. Duck compleet geven samen met 500 gr. dat dinner?
Ik snap ook niet goed wat dat vocht precies is in die Duck? Is dat het vlees? waarschijnlijk niet zeker?
Mijn foldertje zal wel veroudert zijn, want daar staat een andere analyse op, die ook nog eens ruim 15% tekort komt, vreemd ???
Maar dat zie ik bij de analyse die Nephilim geeft ook, daar komt 13,9% te kort??
Maar dat zie ik bij de analyse die Nephilim geeft ook, daar komt 13,9% te kort??
Als ik naar de ingredienten kijk, zie ik 50% orgaanvlees en de rest granen en plantaardige bijprodukten, dus ik snap er niks meer van ???Dus? 15% (ongeveer) koolhydraat? Valt mij eerlijk gezegd mee! Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou dat dinner niet gaan mengen met Duck, want de Duck versie die je geeft is al kompleet en dinner bevat veel graan.Dan zou ik haar dagelijks 500 gr. Duck compleet geven samen met 500 gr. dat dinner?
Ja, dat vocht is vleesvocht.Ik snap ook niet goed wat dat vocht precies is in die Duck? Is dat het vlees? waarschijnlijk niet
Sharpie die 15% kom je niet tekort dat zijn de koolhydraten de granen dus .
Diner is een warme maaltijd voor de hond groente en graanvlokken met brokjes erdoor,ik zou dat niet door de duck doen ,de duck is een kompleet voer en je gooit er weer graan bij.(je merkt dan ook niet veel van de ontlasting die verminderd)
Diner is een warme maaltijd voor de hond groente en graanvlokken met brokjes erdoor,ik zou dat niet door de duck doen ,de duck is een kompleet voer en je gooit er weer graan bij.(je merkt dan ook niet veel van de ontlasting die verminderd)
[quote="sylvia"]
[/quote]
Juist Syl! want de duck bevat al erg veel graan
[/quote]
Juist Syl! want de duck bevat al erg veel graan
15,20% koolhydraat is wel iets meer als het koolhydraat percentages in veel andere merken (hoewel ik er wel gevonden heb die evenveel of meer bevatten) maar ik vind het nou ook weer niet schrikbarend hoog! Vergeleken bij brokken is het toch peanuts.... (die zitten gemiddeld gauw aan 50%).