pup met enorme groeiachterstand op kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: pup met enorme groeiachterstand op kvv?

arenda
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door arenda »

O, trouwens, ik heb 2 wheatens, eentje uit erkende ouders, dus fokkers waren lid van de vereniging. En eentje waarvan de fokker weliswaar lid was, maar die buiten de vereniging gefokt werd, omdat het dan wel een heel goede bloedlijn ( nieuw in nl) was, maar dat 1 van de ouderdieren een foutje in het gebit had. Het risico was voor mezelf, en tja, de enige uit het nest met hetzelfde foutje dus.
Maar de andere teef is dus ook driedubbel niks, qua exterieur dan. Dus het zegt mij niet zoveel, rasverenigingen zijn er om onderling flink ruzie te schoppen is mijn ervaring ondertussen.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

ik weet er natuurlijk het fijne niet van.. alleen dat ik er heel verdrietig van werd dat ouders op die manier afgedankt werden..
we werden verzekerd dat hun honden net zo belangrijk voor hun waren als hun kinderen..
persoonlijk vind ik gewoon niet dat je honden op die manier mag gebruiken.. want dat is het wel in mijn ogen..
als de teef en/of de reu niet meer geschikt zijn om te fokken.. dan is dat zo.. en dan is dat jammer..
dan fok je maar een tijdje niet als je er geen ruimte voor hebt..
hoe jammer dat ook is.. maar je kunt je eigen dingen niet willen als je dieren hebt om voor te zorgen..
ik begrijp best dat fokkers hier anders over zullen denken.. maar dieren zijn geen "nu wil ik wel, en nu wil ik niet" producten
dieren zijn levende wezens die een tik krijgen van uit huis moeten en ergens in een nieuwe situatie weer opnieuw hun draai moeten vinden..
zeker als de dieren al wat ouder zijn..
als je een huisdier weg moet doen omdat er oorzaken zijn waardoor het dier zich niet op zijn plaats voelt of waardoor de eigenaar niet meer kan zorgen voor het dier..
is dat overmacht..
maar "ik wil".. is dat zeker niet..

maar goed..
idd.. er zijn redenen geweest waarom die fokker eruit gezet is.. en mij werd verteld door mensen uit die organisatie.. dat dit de redenen waren..
meer kan ik er ook niet van maken.. :)
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

[quote="arenda"]
O, trouwens, ik heb 2 wheatens, eentje uit erkende ouders, dus fokkers waren lid van de vereniging. En eentje waarvan de fokker weliswaar lid was, maar die buiten de vereniging gefokt werd, omdat het dan wel een heel goede bloedlijn ( nieuw in nl) was, maar dat 1 van de ouderdieren een foutje in het gebit had. Het risico was voor mezelf, en tja, de enige uit het nest met hetzelfde foutje dus.
Maar de andere teef is dus ook driedubbel niks, qua exterieur dan. Dus het zegt mij niet zoveel, rasverenigingen zijn er om onderling flink ruzie te schoppen is mijn ervaring ondertussen.
[/quote]

ik weet dat er veel concurrentie en haat en nijd is.. (net als in de paardenwereld..:P )
dat is o.a. ook een reden waarom ik met paap niet meer naar keuringen wilde..
paap werd 2de bij de puppiereuen..
men vond hem een erg mooie dalmaat..
maar paap vond het niet leuk om daar te zijn.. en door al die arrogantie en scheve ogen vond ik het ook niet leuk meer..
alleen de "worstenkoning van het jaar race"  en andere dalmaten dingen ging ik nog naar toe..
wandelingen en spelletjes dagen..
vond ik geweldig..  :D
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Op zich is dit natuurlijk een heel interessante discussie, maar het gaat zo langzamerhand wel heel erg of topic. Son, degene die deze topic heeft geopend, wordt hierdoor denk ik behoorlijk afgeschrikt want we horen weinig meer van haar.
Ik ben wel heel benieuwd ben hoe het nu met Maja is.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 21 jul 2008, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

kan ik me ook best voorstellen.. soms wordt er wel erg hard geoordeeld.. (of eigenlijk VER oordeeld)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met de pupsel is..
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Nog geen bericht helaas...hoe gaat het nu met de pup?
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Ik heb via een pb bij Son geïnformeerd en daar heeft ze wel op gereageerd. Naar omstandigheden gaat het goed met Maja. Ze groeit gestaag en neem geleidelijk aan toe in gewicht. Voor haar (vermoedelijke) leeftijd weegt ze nog steeds te weinig, maar ze eet en groeit goed.
Laatst gewijzigd door Antonia op zo 03 aug 2008, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

[quote="Antonia"]
Ik heb via een pb bij Son geïnformeerd en daar heeft ze wel op gereageerd. Naar omstandigheden gaat het goed met Maja. Ze groeit gestaag en neem geleidelijk aan toe in gewicht. Voor haar (vermoedelijke) leeftijd weegt ze nog steeds te weinig, maar ze eet en groet goed.
[/quote]

fijn om te horen dat het best wel goed gaat :)
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

mooi!
nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

denk, zal nog eens op barfplaats komen en zag mijn topic in hoogte stijgen

Met Maja gaat het  redelijk goed, alleen dat ze blijft hoesten met momenten, waarschijnlijk is haar kennelhoest beetje chronich geworden, vorige week weer naar de DA geweest daarvoor en heeft ze weer een antibiotica spuit gehad en hoestsiroop, het gaat beter nu, maar ze blijft hoesten, soms uren niets en dan weer half uurtje achter elkaar en komt wit slijm mee, had weer even contact opgenomen met de DA hij zei  waarschijnlijk chronisch geworden, warm weer en vocht geeft meer problemen, toch blijft ze goed eten en is speels, wat ik hiermee verder moet doen weet ik niet eigelijk, zeker geen antibiotica meer, misschien iets van  homeopahie, moet ik nog eens navragen , ze  weegt nu 13 kilo, vorige week was ze weer paar dagen ziekjes, het zal altijd een hond blijven die nooit 100 % gezond zal zijn vrees ik.

Wat ze nu weer heeft is een allergie van iets, op haar buik staan rode pukkeltjes en sommige etteren, ze heeft geen jeuk, zo lang er gewoon kvv word gegeven is haar buikje gaaf, maar geven we eens een boterham of iets anders krijgt ze het terug, dus ik zal eens moeten gaan uitzoeken op welke voedingstoffen  ze reageert, gisteren was haar buik gaaf, maar ze heeft wel, 2 boke's gegeten met smeerkaas en 3 krakelingen die waren gevallen, alsook blikvoeding, ben er absoluut tegen, maar ze is mijn hondje niet maar van men toekomstige schoondochter en zei wilde eens proberen of ze blikvoeding eet, kvv is te duur voor hen op lange termijn, omdat ze brok nog altijd niet echt wil eten wilde ze dus blikvoeding proberen.

Vorige keer had ze dit ook en hebben we laten chekken door dierenarts, deze zei contactallergie, maar het is vanzelf weggegaan ook al liepen we op dezelfde plaatsen als daarvoor, wel had ze toen ook blikvoeding gekregen daarvoor, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Vind het zonde dat het mijn hond niet is eigenlijk, niet dat ik er zoveel beter voor zou zijn hoor, maar dan kan ik meer middelen insteken om deze dingen te voorkomen, mijn man wil niet dat ik er geld in steek omdat ze eigenlijk mijn hond dus niet is, doe dit wel stiekem hoor, eens een extra portie carnibest geven tussendoor, mijn zoon en  zijn vriedin zijn er lief voor hoor, maar blijf toch zo iets hebben van, het kan veel beter, zeker bij haar moet dit vind ik, meer aandacht, meer goede voeding enz.

sonja
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

zonde..
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Klinkt als een heel kwestbaar hondje :-\
Fijn dat je zo'n eerlijk verslagje geeft en persoonlijk vind ik het lovenswaardig dat je er zoveel aan doet.
Tis tenslotte jouw hondje niet.

Ik hoop dat haar echt baasjes nog eens besluiten om haar toch op de kvv te houden (er zijn ook goedkoper dan Cb hoor) wat als je telkens met haar naar de d.a moet is het ook een kostbare zaak.
Willen ze er meer van weten kunnen ze altijd hier op BP een berichtje plaatsen!

Veel succes verder!
Barbara78
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barbara78 »

[quote="son"]
Wat ze nu weer heeft is een allergie van iets, op haar buik staan rode pukkeltjes en sommige etteren, ze heeft geen jeuk, zo lang er gewoon kvv word gegeven is haar buikje gaaf, maar geven we eens een boterham of iets anders krijgt ze het terug, dus ik zal eens moeten gaan uitzoeken op welke voedingstoffen  ze reageert, gisteren was haar buik gaaf (...).
[/quote]

Vinnie heeft nu ook wat pukkeltjes... DA zei dat het een soort jeugdpuistjes zijn (niet echt natuurlijk, maar omdat het vooral voorkomt bij jonge honden noemt zij ze zo). Misschien dat Maja daar ook last van heeft?

[quote="son"]
Vorige keer had ze dit ook en hebben we laten chekken door dierenarts, deze zei contactallergie, maar het is vanzelf weggegaan ook al liepen we op dezelfde plaatsen als daarvoor, wel had ze toen ook blikvoeding gekregen daarvoor, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
[/quote]

Kan hoor... zelfde weg betekent niet altijd ook dezelfde planten, zaadjes, beestjes en besjes... afhankelijk van bijvoorbeeld wisseling seizoen, oogsten, etc.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="son"]
denk, zal nog eens op barfplaats komen en zag mijn topic in hoogte stijgen

Met Maja gaat het  redelijk goed, alleen dat ze blijft hoesten met momenten, waarschijnlijk is haar kennelhoest beetje chronich geworden, vorige week weer naar de DA geweest daarvoor en heeft ze weer een antibiotica spuit gehad en hoestsiroop, het gaat beter nu, maar ze blijft hoesten, soms uren niets en dan weer half uurtje achter elkaar en komt wit slijm mee, had weer even contact opgenomen met de DA hij zei  waarschijnlijk chronisch geworden, warm weer en vocht geeft meer problemen, toch blijft ze goed eten en is speels, wat ik hiermee verder moet doen weet ik niet eigelijk, zeker geen antibiotica meer, misschien iets van  homeopahie, moet ik nog eens navragen , ze  weegt nu 13 kilo, vorige week was ze weer paar dagen ziekjes, het zal altijd een hond blijven die nooit 100 % gezond zal zijn vrees ik.

Wat ze nu weer heeft is een allergie van iets, op haar buik staan rode pukkeltjes en sommige etteren, ze heeft geen jeuk, zo lang er gewoon kvv word gegeven is haar buikje gaaf, maar geven we eens een boterham of iets anders krijgt ze het terug, dus ik zal eens moeten gaan uitzoeken op welke voedingstoffen  ze reageert, gisteren was haar buik gaaf, maar ze heeft wel, 2 boke's gegeten met smeerkaas en 3 krakelingen die waren gevallen, alsook blikvoeding, ben er absoluut tegen, maar ze is mijn hondje niet maar van men toekomstige schoondochter en zei wilde eens proberen of ze blikvoeding eet, kvv is te duur voor hen op lange termijn, omdat ze brok nog altijd niet echt wil eten wilde ze dus blikvoeding proberen.

Vind het zonde dat het mijn hond niet is eigenlijk, niet dat ik er zoveel beter voor zou zijn hoor, maar dan kan ik meer middelen insteken om deze dingen te voorkomen, mijn man wil niet dat ik er geld in steek omdat ze eigenlijk mijn hond dus niet is, doe dit wel stiekem hoor, eens een extra portie carnibest geven tussendoor, mijn zoon en  zijn vriedin zijn er lief voor hoor, maar blijf toch zo iets hebben van, het kan veel beter, zeker bij haar moet dit vind ik, meer aandacht, meer goede voeding enz.

sonja
[/quote]

Hoi Sonja,

Maar, is Smuldier uiteindelijk niet goedkoper dan blikvoer? Kunnen ze die kleine daar niet op zetten? Als ze er twee keer per week een rauw eitje bij geven en bijv. 1 keer per week 1 sardientje, dan denk ik dat die kleine echt 100 keer beter opgroeit dan op dat vieze blikmeuk.

Je zou hen voor de kennelhoest kunnen adviseren om Tussistin tabletten van VSM te geven. Dat kunnen ze bij de gewone drogist kopen en dat werkt super! Het beste is om zo'n tabletje tussen twee eetlepels tot poeder te pletten, dit in het bekkie te gieten (wel 20 minuten voor of na het eten) en dan gauw het bekkie dicht te doen (anders blaast ze het poeder weer uit). Ze kunnen de kinderdosering geven.

Ik denk dat het ook goed zou zijn om haar probiotica te geven. Die van Arkopharma (die heet acidophilus) is niet zo heel duur). Ze kunnen daar 1 capsule van per dag geven, gewoon door het eten.

Plaats reactie