Update: banoffee pie!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's

Bericht door Sammy1980 »

Ik ben al een week dit topic aan het vermijden, maar helaas toch gekeken  :biggrin2: :P

Ik weet wel wat ik van het weekend ga doen  :dribble: :dribble:

Jullie worden bedankt  ;D ;D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Sammy1980 schreef: Ik ben al een week dit topic aan het vermijden, maar helaas toch gekeken  :biggrin2: :P

:D :D :D :D :D :D :D :D 
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Sammy1980 schreef: Ik ben al een week dit topic aan het vermijden, maar helaas toch gekeken  :biggrin2: :P

ik had al wel gekeken maar moest toen weer gaan werken.......nu ben ik een aantal dagen vrij  :P
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Moet je de klopfix dan gewoon door de slagroom heen kloppen?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja, zodra de slagroom nog ongeslagen room is :P (dus de vloeistof) gooi je het zakje erin. En kloppen maar. Dus niet als de slagroom al klaar is. Dan mengt het niet goed meer. Als je dan te lang blijft kloppen krijg je boter :P
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ah oke! Ik ga het vanavond proberen denk ik!
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

:D wouw, dat was lekker zeg.
Ik had m woensdag gemaakt voor mijn verjaardag.
Om 3 uur was de eerste visite er. Om 4 uur was de banoffee taart op.
De rest van de visite moest zich behelpen met appeltaart of kwarktaart  :D
Guus
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Guus »

hoi iedereen
ik heb een vraagje :help:
bij ons hebben ze alleen blikjes melk met een snel openen deksel dus je heb geen blikopener nodig
kan je die ook gebruiken of knallen die uit elkaar tijdens het koken???
ik hoop het voor kerst ook te maken maar dan wel met de juiste blikjes
groetjes Guus
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Guus schreef: hoi iedereen
ik heb een vraagje :help:
bij ons hebben ze alleen blikjes melk met een snel openen deksel dus je heb geen blikopener nodig
kan je die ook gebruiken of knallen die uit elkaar tijdens het koken???
ik hoop het voor kerst ook te maken maar dan wel met de juiste blikjes
groetjes Guus
Die had ik ook, ik denk dat we die allemaal hebben. Die kan je dus gewoon gebruiken, maar dan wel zoals door de dames hier eerder is voorgeschreven. Dus helemaal onder water.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

He potver...ik heb hem nog steeds niet gemaakt. Wle het blikje 2 weken terug al gekookt...
Kan ik dat gewoon nog gebruiken? Moet ik het dan eerst weer een beetje warm maken of krijg ik het er wel uit?
Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

Danny schreef: He potver...ik heb hem nog steeds niet gemaakt. Wle het blikje 2 weken terug al gekookt...
Kan ik dat gewoon nog gebruiken? Moet ik het dan eerst weer een beetje warm maken of krijg ik het er wel uit?
Krijg je er gewoon koud uit hoor. 't is net iets dikker dan appelstroop.
Guus
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Guus »

Angelique schreef: Die had ik ook, ik denk dat we die allemaal hebben. Die kan je dus gewoon gebruiken, maar dan wel zoals door de dames hier eerder is voorgeschreven. Dus helemaal onder water.
dank je wel, ik was al heel wat winkels in geweest maar allemaal met trek deksel
gelukkig kan ik die wel gebruiken :)
groetjes Guus
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Een collega heeft m vandaag gemaakt voor de kerstlunch: GENOTEN!!! Heerlijke toet...:)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ik kan niet kiezen.... dus mijn dessert voor de kerst wordt een hele verzameling van kleine taartjes en lekkernijen. Alles bij elkaar gaat het veel en veel te veel worden maar dat komt wel goed de dagen na kerst  ;D

Ik wil zo een cupcake plaatvorm voor 12 cakejes gebruiken en dan:
8x de banoffee taart
8x de taart die als eerste gegeven staat met citroen
8x sinaasappel tiramisu
8x een bladerdeegtaartje met rood fruit, appel en noten
en dan nog de fudge van Theo  :D

Hmmm nu ik het hier opschrijf twijfel ik toch weer is misschien toch wel wat overdreven... Maar goed ziet er wel leuk uit zo een overgevulde tafel met lekkernijen en alles wat er over is kan eventueel meegenomen worden.... Zijn met zijn achten dus heb voor iedereen iets van elk. Dacht eerst nog om overal vier van te maken maar als ik dan van iets niet genoeg heb vind ik dat ook weer niet leuk...

Heb ook nog een taartje met vijg en geitenkaas gezien maar vond die er niet helemaal bij passen.....

Ga er nog over nadenken misschien toch alleen de banoffee pie.....
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

El_Kato schreef: Ik kan niet kiezen.... dus mijn dessert voor de kerst wordt een hele verzameling van kleine taartjes en lekkernijen. Alles bij elkaar gaat het veel en veel te veel worden maar dat komt wel goed de dagen na kerst  ;D

Ik wil zo een cupcake plaatvorm voor 12 cakejes gebruiken en dan:
8x de banoffee taart
8x de taart die als eerste gegeven staat met citroen
8x sinaasappel tiramisu
8x een bladerdeegtaartje met rood fruit, appel en noten
en dan nog de fudge van Theo  :D

Hmmm nu ik het hier opschrijf twijfel ik toch weer is misschien toch wel wat overdreven... Maar goed ziet er wel leuk uit zo een overgevulde tafel met lekkernijen en alles wat er over is kan eventueel meegenomen worden.... Zijn met zijn achten dus heb voor iedereen iets van elk. Dacht eerst nog om overal vier van te maken maar als ik dan van iets niet genoeg heb vind ik dat ook weer niet leuk...

Heb ook nog een taartje met vijg en geitenkaas gezien maar vond die er niet helemaal bij passen.....

Ga er nog over nadenken misschien toch alleen de banoffee pie.....
En hoe laat denk jij dat toetjes buffet te gaan serveren?

Plaats reactie