O, maar daar heb ik katten en vogels voor :/Mara M schreef: Hagel is niet leuk. Een hond die dwars door de moestuinbak met mn nog niet zichtbare zaaisels rent, is ook niet leuk. Geen idee wat nu waar gaat opkomen .... Grrr
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
De kat vd buren is ook langs geweest
. Ik heb geen draden meer over mn bak gespannen. Die waren verteerd dus heb ik ze weggehaald. We hebben de vakken nu met stokjes aangegeven. Maar dat houdt niks tegen natuurlijk. Mn radijsjes komen wel op. Die gaan goed.
Het waren mn eigen katten helaas haha.
Radijsjes gaan zeker goed. Heb verder aardbei, andijvie, boerenkool, tijm, salie, mini peterselie, inimini sla, ruccola, 2 grotere brocoli en bloemkool planten zonder krop.
Radijsjes gaan zeker goed. Heb verder aardbei, andijvie, boerenkool, tijm, salie, mini peterselie, inimini sla, ruccola, 2 grotere brocoli en bloemkool planten zonder krop.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Nynke schreef: Vandaag voor het eerst dit jaar uit de moestuin gegeten![]()
, koriander
![]()
![]()
Wij ook; peterselie. 8) En ik heb de hele winter door rode snijbiet geplukt voor door de groentenmix van Moyra.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Vandaag bij het goedkopie tuincentrum geweest. Schade: pompoen rood, butternut, komkommer, gele courgette, groene courgette, erwten, spitskool, andijvie, thijm en bieslook. Oh en nog chinese kool.
Lekker Hannah !!!
Vanmorgen bietjes-zaailingen overgepoot naar de moestuin, nu maar hopen dat ze aanslaan met die rotzon
Ik had liever een bewolkte dag gehad maar toen het bewolkt was had ik geen tijd en waren ze nog zo ieniemienie

Vanmorgen bietjes-zaailingen overgepoot naar de moestuin, nu maar hopen dat ze aanslaan met die rotzon
Hier gaat het ook goed! Mijn lenteuitjes komen op, de kruiden op 1 na ook allemaal De tweede lichting sla komt ook op, de eerste lichting was nog steeds niets te zien, dus daar heb ik een nieuwe in gezet. De veldsla van de eerste lichting worden al herkenbare plantjes! Mijn drie brocolliplantjes doen het goed in de grotere bak, de tomatenplantjes gaan mooi en de aardbei begint iets dapperder te worden. Ik vond nog een leuk bakje in de schuur en daar heb ik nog een keer rucola in gezaaid.
Volgende week ga ik de eerste bloemkool zaaien. En dan wil ik elke week of om de week zaaien, zodat we een paar keer bloemkool kunnen eten.
Volgende week ga ik de eerste bloemkool zaaien. En dan wil ik elke week of om de week zaaien, zodat we een paar keer bloemkool kunnen eten.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Als het zo doorgaat met de warmte zullen we spoedig moeten sproeien. 
Wat een warmte in maart.
Wat een warmte in maart.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Nou bak 2 onkruidvrij gemaakt, paar zakken compost erbij gegooid en de touwtjes weer vastgeniet. Nu staat er erwten, andijvie, spitskool en chinese kool in. Nog ff wat plantuitjes erbij en nog wat inzaaien en er is weer een bak klaar. Bak twee ga ik vast leeghalen. Er staan nog groenten van vorig seizoen in.
Ik kreeg net van de buurman een paar komkommerplanten. Tjemig ff denken hoor. Maar in een grote pot gezet want op dit moment weet ik ff niet waar ik die moet doen. Wel lief van buum. Mn moestuinbak helemaal volgezet met prikkertjes tegen de katten. Er hebben toch een paar slaplantjes het overleefd. Ze komen op. Ook de peultjes komen op. Yeah.
-
sella
Zo de eetbare bloemen in eigen tuin gezaait, morgen voortuintje en bij moeders.
Dan ga ik weer verder met groentes in de tuin zaaien.
De knofloken, sjalotjes en plantuitjes groeien de pan uit.
Ik heb ook al wat soortjes slaplantjes die een cm of 5 breed zijn
Dan ga ik weer verder met groentes in de tuin zaaien.
De knofloken, sjalotjes en plantuitjes groeien de pan uit.
Ik heb ook al wat soortjes slaplantjes die een cm of 5 breed zijn
8 Sla planten dood. Ruccola gaat dood en 3 broccoli dood..
??Roosj schreef: 8 Sla planten dood. Ruccola gaat dood en 3 broccoli dood..
Nee, door de hagelNynke schreef: ??vanwege katten of zo??
![]()
![]()
Hebben jullie allemaal de plantjes al buiten gezet?
De bonen zijn voor groot gedeelte al opgekomen en je kunt ze zien groeien.
Durf ze nog niet naar buiten te doen. Vandaar mijn vraag.
De bonen zijn voor groot gedeelte al opgekomen en je kunt ze zien groeien.
Durf ze nog niet naar buiten te doen. Vandaar mijn vraag.