Xerox met atopie - 10 jaar!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe verder met atopische(?) hond? Tips reinigen/probiotica?

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Is het niet mogelijk om een bakje met sodaoplossing neer te zetten en hem daar dan met zijn poot in te zetten, zo deed ik het bij Luna met die dodezeezoutoplossing. Ze wil er dan gelijk weer uit maar de poot is dan wel doornat. Dan niet afdrogen maar het liefst zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, Luna ging daarna meteen even op haar plaats. En ik lette er op dat ze niet aan haar poten ging likken.
Bij haar hielpen de badjes helaas niet, met soda heb ik het niet geprobeerd, zij had tussenteenontstekingen.

Ik lees ook al jaren goede berichten over Badedas Original (Geloof ik)
Lobbes2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lobbes2009 »

Nee even nog geen update er is iets misgegaan dus ben in december weer op nieuw begonnen het is dus nog even een paar maanden afwachten.
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Staand heb ik geprobeerd, maar dat ging niet. Liggend wel  :biggrin2: dus we houden het maar zo. Ik laat elk pootje 1-2 minuten weken en dep het ergste water eraf. Xerox ligt dan al half te slapen, dus voor de rest drogen ze aan de lucht. Zit er parfum in Badedas? Ik hoor er ook wel veel goede dingen over, maar ben een beetje huiverig voor de kunstmatige dingetjes die erin zitten... Voorlopig houden we de soda er hier even in geloof ik! De plaatselijke DA waar ik toen was, zei dat soda helemaal natuurlijk was en dus geen kwaad kon...

Conny, oke, ik ben benieuwd!  :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Geen idee wat erin zit, ik durf niets te gebruiken bij Luna maar heb al een paar keer de tip gekregen. Het moet dan wel de original zijn, schijnt de enige goede te zijn.
Ik waag me er (nog even) niet aan.
Misschien moet je er even op goegelen?
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Dit is de originele ja. Ik ben bang dat als ik ga googelen ik allerlei spookverhalen te lezen krijg  :biggrin2: Dus ik ga er gewoon even mee door, het werkt wel echt goed.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Niet meer goegelen, ik doe het niet meer, raak er helemaal overstuur van,.....
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

keetje schreef: Niet meer goegelen, ik doe het niet meer, raak er helemaal overstuur van,.....
Ja, herkenbaar. En voor je het weet zit je uren allerlei verhalen te lezen, terwijl je eigenlijk andere dingen moet doen  :-X Het werkt in ieder geval, dus we houden het er even in hier!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

O0  :)
Lobbes2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door Lobbes2009 »

De badedas is volgens mij voor al goed voor open wonden. Te minste ik moet vroeger zelf (met een open wond) in bad met badedas.

Ik zou dan eerder voor zeezout kiezen in plaats van badedas
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Xerox ging heel goed tot afgelopen vrijdag: toen kreeg hij een boterham te pakken (of iets wat erop leek, hij weet dat hij niet van de straat mag vreten dus hij rende weg met zijn buit).

Het weekend kreeg hij jeuk weer van die gekke korstjes over zijn lijf: zwartbruin van kleur en 'korrelig'. Gelukkig lijken het er niet meer te worden (de vorige keer na 3 boterhammen zat zijn hele lijf onder). De jeuk is nu ook alweer aardig afgezakt en ergens heb ik het gevoel dat de chlorella daar iets mee te maken heeft, dat die het lichaam reinigt ofzo...

In ieder geval ben ik blij dat ik nog niks nieuws toegevoegd had!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Vervelend maar ik denk toch niet helemaal te voorkomen of je moet hem met een muilkorf om uitlaten. Gelukkig lijken de klachten mee te vallen.

Gelukkig dat je nog niets nieuw toegevoegd had, inderdaad!

Gewoon diep ademhalen en doorgaan! ;)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Muilkorf hebben we het inderdaad over gehad, maar dan kan hij zijn geliefde frisbee niet meer vasthouden...  :P Dus dan toch maar extra goed opletten en het risico nemen dat hij af en toe toch iets meepikt.

Hij lijkt trouwens wel snel te herstellen, dus ik maak me niet zo druk (heeft ook geen zin). De Puur Oor bevalt ook goed, ik verdacht hem van oormijt maar na een weekje dagelijks behandelen, heeft hij geen centje pijn meer!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

O0 Toppie!! :)
Xerox
5-sterren
5-sterren

Re: Xerox met atopie - wanneer lam toevoegen?

Bericht door Xerox »

Met Xerox' allergieën gaat het goed: zijn pootjes zien er mooi uit voor de tijd van het jaar, nog wel roze maar niet zo donkerbruin als eerder. Hij is mooi aangekomen, zo goed zelfs dat ik nu aan het minderen ben met voer. De plekken op zijn ellebogen zijn bijna helemaal behaard en de zwarte puntjes op zijn buik zijn nu bijna weg. Waarschijnlijk met dank aan onder andere de Doils en chlorella, stinken doet hij ook niet meer.

Een extra reinigingskuur lijkt me nu dus niet nodig, aangezien de huid goed aan het herstellen is. Hij zit nu op 4 chlorellatabletten per dag.

Ook heeft hij vorige week voor het eerst witlof gehad, dat zou zijn vierde groente zijn. Een reactie heb ik (nog) niet kunnen ontdekken, aankomende week ga ik eens een dag of 4 achter elkaar witlof voeren.

Ik heb net lamsribben besteld, met het oog op de toekomst  ::)... Is het verstandig daarmee te wachten tot het echt zomer is? Of zou dat in mei ook al kunnen?
keetje
5-sterren
5-sterren

Re: Xerox met atopie - lam toevoegen?

Bericht door keetje »

Fijne berichten joh!! :circle:

Re: Xerox met atopie - lam toevoegen?

Plaats reactie