Re: wat eten we vandaag... deel 36

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Mowgli schreef: Nog geen idee.. Ik zit te denken aan restjes groenten opmaken, dus waarschijnlijk ga ik courgette, aubergine, paprika, tomaat en ui grillen in de oven, de groenten voor het grillen rijkelijk besprenkelen met knoflook-rozemarijn-tijm olijfolie. Lauw warm serveren met verse peper uit de molen, wat zeezout en bruine balsamico azijn. Hierbij gekookte - of gebakken aardappels en een visje of iets vegetarisch uit de supermarkt.
Slight change of plans:
Mijn Schatzi had zin in cantharellen (Duitsers en hun liefde voor paddenstoelen  ::) ). Dus had hij een bakje cantharellen gekocht, deze heb ik met veel knoflook en courgette reepjes gefruit in de olijfolie, ondertussen spaghetti gekookt. Spaghetti 2 minuten voor tijd uit het kokende water in bij de cantharellen met courgette gedaan, op een hoog vuurtje goed mixen en toen nog verse peterselie erdoor. Best goed te nassen  :P
Kim en Casper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kim en Casper »

*milyck* schreef: Vanavond vegetarische stamppot andijvie gemaakt: aardappelen, geroerbakte spinazie, 1 ons roquefort en stukjes augurk... was echt mjammie :dribble:
Andijviestamppot zonder andijvie met spinazie?  ;)

Hihi klinkt goed iig!

Wij hebben vandaag een runderstoofpotje. Heeft gisteren al de hele dag staan pruttelen. Gekookte aardappels erbij, voor mij toe bieten en voor manlief die geen bieten lust worteltjes.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 36

Bericht door Nadia »

Esther Q schreef: Klinkt heerlijk! Maar wel veel :biggrin2:
Was ook heerlijk :)

Hoeveelheid viel best mee ;)
Wij zijn ook best grote eters. Je hoeft ook niet van alles mega veel te nemen.

Voor vanavond weet ik het nog niet. Ik ben ziek. Dus niet veel zin in eten. Moet iets makkelijks zijn. Goedkoop ook als het kan. En gezond.
En liefst met iets dat ik in huis heb. En dat is niet veel ::)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Nog geen idee... Het ziet er naar uit dat ik nog met de fiets naar Mitte moet om gasten in te checken omdat mijn collega vandaag maar tot 16u. beschikbaar is. De gasten hadden geschreven dat ze ca. 17u. aan met de auto komen. Ik had gehoopt dat ze eerder komen en geprobeerd ze te bellen, maar ze zijn telefonisch niet bereikbaar. 17u. is eigenlijk precies onze "prime time".
Wat we gaan eten weet ik dus niet. Het moet iets makkelijks zijn, lekker en vooral warm, want het is f*cking koud hier!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik ga ovenschotel maken met gehakt, champignon, paprika, restje chinese kool, winterwortel en dat mengsel afgedekt met aardappelpuree de oven in ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik stond daar maar te trutten in de winkel... Nou, uiteindelijk roerbakgroenten genomen en vega Oosterse wokblokjes en dan met sesamolie, sojasaus, gember, honing en knoflook roerbakken. Met rijst. Bleh, helemaal geen zin in eigenlijk.....
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Lizzy schreef: Ik stond daar maar te trutten in de winkel... Nou, uiteindelijk roerbakgroenten genomen en vega Oosterse wokblokjes en dan met sesamolie, sojasaus, gember, honing en knoflook roerbakken. Met rijst. Bleh, helemaal geen zin in eigenlijk.....
Heb je net zo'n dag als ik. Ook nergens zin in ::)
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Lizzy schreef: Ik stond daar maar te trutten in de winkel... Nou, uiteindelijk roerbakgroenten genomen en vega Oosterse wokblokjes en dan met sesamolie, sojasaus, gember, honing en knoflook roerbakken. Met rijst. Bleh, helemaal geen zin in eigenlijk.....

Hier sperziebonen met aardappel en een kaas schnitzel
Kunnen we niet ruilen dan, dat van jou is veul lekkerder dan mijn menu  :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Hubbie naar de winkel gestuurd met de mededinging "doe maar iets"
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nadia schreef: Hubbie naar de winkel gestuurd met de mededinging "doe maar iets"
Hahaha, ik hoop niet dat hij met een 4 gangen menu thuis komt dat jij moet klaar maken ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ike schreef:
Hier sperziebonen met aardappel en een kaas schnitzel
Kunnen we niet ruilen dan, dat van jou is veul lekkerder dan mijn menu  :biggrin2:
Nou, lekker hoor, boontjes! Is het een vega schnitzel?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Spaghetti (wegens gebrek aan tagliatelle) met patureinkruidenroomsaus met spekjes, champs, courgette en pitjes enzo.
Als toetje griesmeelpudding.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

koekje schreef: Spaghetti (wegens gebrek aan tagliatelle) met patureinkruidenroomsaus met spekjes, champs, courgette en pitjes enzo.
Als toetje griesmeelpudding.
Lekker. Nog nooit pasta gemaakt met paturain. Toch maar eens doen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Lizzy schreef: Hahaha, ik hoop niet dat hij met een 4 gangen menu thuis komt dat jij moet klaar maken ;D ;D
Nehh.. Ik lig ziek op de bank. Dus hij mag het verzorgen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nadia schreef: Nehh.. Ik lig ziek op de bank. Dus hij mag het verzorgen.
Oh getsie! Wat hebbie?
Ik hoop dat hij iets lekkers voor je maakt en je wat eten lust :-*

Gesloten