Mowgli schreef:
Nog geen idee.. Ik zit te denken aan restjes groenten opmaken, dus waarschijnlijk ga ik courgette, aubergine, paprika, tomaat en ui grillen in de oven, de groenten voor het grillen rijkelijk besprenkelen met knoflook-rozemarijn-tijm olijfolie. Lauw warm serveren met verse peper uit de molen, wat zeezout en bruine balsamico azijn. Hierbij gekookte - of gebakken aardappels en een visje of iets vegetarisch uit de supermarkt.
Slight change of plans:
Mijn Schatzi had zin in cantharellen (Duitsers en hun liefde voor paddenstoelen ). Dus had hij een bakje cantharellen gekocht, deze heb ik met veel knoflook en courgette reepjes gefruit in de olijfolie, ondertussen spaghetti gekookt. Spaghetti 2 minuten voor tijd uit het kokende water in bij de cantharellen met courgette gedaan, op een hoog vuurtje goed mixen en toen nog verse peterselie erdoor. Best goed te nassen
*milyck* schreef:
Vanavond vegetarische stamppot andijvie gemaakt: aardappelen, geroerbakte spinazie, 1 ons roquefort en stukjes augurk... was echt mjammie
Andijviestamppot zonder andijvie met spinazie?
Hihi klinkt goed iig!
Wij hebben vandaag een runderstoofpotje. Heeft gisteren al de hele dag staan pruttelen. Gekookte aardappels erbij, voor mij toe bieten en voor manlief die geen bieten lust worteltjes.
Hoeveelheid viel best mee
Wij zijn ook best grote eters. Je hoeft ook niet van alles mega veel te nemen.
Voor vanavond weet ik het nog niet. Ik ben ziek. Dus niet veel zin in eten. Moet iets makkelijks zijn. Goedkoop ook als het kan. En gezond.
En liefst met iets dat ik in huis heb. En dat is niet veel
Nog geen idee... Het ziet er naar uit dat ik nog met de fiets naar Mitte moet om gasten in te checken omdat mijn collega vandaag maar tot 16u. beschikbaar is. De gasten hadden geschreven dat ze ca. 17u. aan met de auto komen. Ik had gehoopt dat ze eerder komen en geprobeerd ze te bellen, maar ze zijn telefonisch niet bereikbaar. 17u. is eigenlijk precies onze "prime time".
Wat we gaan eten weet ik dus niet. Het moet iets makkelijks zijn, lekker en vooral warm, want het is f*cking koud hier!
Ik stond daar maar te trutten in de winkel... Nou, uiteindelijk roerbakgroenten genomen en vega Oosterse wokblokjes en dan met sesamolie, sojasaus, gember, honing en knoflook roerbakken. Met rijst. Bleh, helemaal geen zin in eigenlijk.....
Lizzy schreef:
Ik stond daar maar te trutten in de winkel... Nou, uiteindelijk roerbakgroenten genomen en vega Oosterse wokblokjes en dan met sesamolie, sojasaus, gember, honing en knoflook roerbakken. Met rijst. Bleh, helemaal geen zin in eigenlijk.....
Lizzy schreef:
Hier sperziebonen met aardappel en een kaas schnitzel
Kunnen we niet ruilen dan, dat van jou is veul lekkerder dan mijn menu
koekje schreef:
Spaghetti (wegens gebrek aan tagliatelle) met patureinkruidenroomsaus met spekjes, champs, courgette en pitjes enzo.
Als toetje griesmeelpudding.
Lekker. Nog nooit pasta gemaakt met paturain. Toch maar eens doen.