Jij hebt dus ook een heerlijke slaper. In z'n eigen bedje. Slapen in de box of in bed bij de ouders geeft volgens mij ook veel prikkels die het onderbewuste moeten verwerken. Verder heb je als ouder ook je rust nodig om er optimaal voor je kind te kunnen zijn.Nadia schreef: Ik denk dat die minder prikkels wel heel goed kan hooral die elektronica en noem het maar op.
Maar goed. Hier een slaper van 19/20.00 uur tot de volgende ochtend.
Ik merk wel dat nu hij gigantische stappen vooruit zet in zijn ontwikkeling hij zich in de nacht een keer meld.
Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Ik heb echt zooo geen zin in deze discussie. Wij kiezen ervoor om samen te slapen, omwille van de hechting van ons kind. Ik kan voldoende onderbouwde argumenten aandragen die alleen slapen niet promoten. Maar ik doe dat niet.
Tot zover wat ik te zeggen heb over mijn opvoedingskeuzes.
X2koekje schreef: Ik heb echt zooo geen zin in deze discussie. Wij kiezen ervoor om samen te slapen, omwille van de hechting van ons kind. Ik kan voldoende onderbouwde argumenten aandragen die alleen slapen niet promoten. Maar ik doe dat niet.
Ik heb trouwens veel meer rust met kind naast me dan met kind op eigen kamer. We hebben hier geprobeerd in de co sleeper en we werden echt heel vaak wakker om te kijken of ze sliep, of ze ademde, ...
Manlief heeft toen gezegd dat ze in bed blijft tot ze zelf kan aangeven dat ze gewoon lekker bij ons wil slapen en ze ook effectief zelf bij ons geraakt s nachts. Dan gaan we apart slapen maar mag ze nog steeds bij ons in bed als ze het wil.
Ik geloof trouwens ook niet dat ik een betere slaper zou hebben in een apart bed. Meer zelfs, ik heb een goede slaper, als we naar kinderen kijken zoals we zelf zijn... Het is heus niet abnormaal dat mensen snachts wakker worden. Kijk maar, ik zit om 3:45 op BP terwijl DL naast me ligt te slapen. Maar baby's kunnen nog niet zelf ff wat anders gaan doen, drinken halen, iets te eten halen.... Robyn slaapt 12uren met gemak. Met tussendoor nood aan een knuffel of drinken. Net zoals ik wakker word om even tegen ML/DL aan te vleien of een slok water te drinken.
Ik denk dat je zo'n discussie ook helemaal niet moet houden. Iedereen doet het op de manier waarvan ze denken dat dat het beste is/wat voor hun werkt. Wij willen gaan cosleepen als uk er is omdat dat ons het beste lijkt. Vrienden van ons willen hun uk op dr eigen kamer laten slapen. Als zij zich daar goed bij voelen. ....helemaal prima....even goede vrienden. Ik ga daar echt geen discussie over voeren. ....als je namelijk iets tegen je eigen gevoel in doet werkt het niet en erger je je alleen maar. Maar dan vind ik het ook fijn dat ze mijn keuze ook respecteren. ...ook al zullen ze misschien bij zichzelf denken. ...nou dat lijkt me niks. Onze vrienden doen dat gelukkig ook
Volgensmij wilde Marga geen discussie aanzwengelen. Maar haar mening uiten. En dat moet mogen 
Ondanks dat ik voordelen van het samen slapen zie, zie ik er meer in het eigen bedje. Dus kies ik daar voor
Even puur inhakend op de binding. Mijn moeder heeft mij wel opgevoed met de gedachte laat maar huilen. Niet telkens maar er waren wel momenten. Ook heb ik altijd in mijn eigen bedje geslapen.
En ik heb de beste binding/band met mijn moeder ever. En deze ook altijd gehad
Ondanks dat ik voordelen van het samen slapen zie, zie ik er meer in het eigen bedje. Dus kies ik daar voor
Even puur inhakend op de binding. Mijn moeder heeft mij wel opgevoed met de gedachte laat maar huilen. Niet telkens maar er waren wel momenten. Ook heb ik altijd in mijn eigen bedje geslapen.
En ik heb de beste binding/band met mijn moeder ever. En deze ook altijd gehad
Nou, ik heb een borstontsteking hoor. Kan dus ook zonder vlammende koorts.
Getver
beterschap!!
- Pauline
- 5-sterren

Geen idee hoe het voelt, maar ik kan me goed voorstellen dat het heel pijnlijk is. Sterkte en beterschap Koekje.
Kl*te Koek... Beterschap!!!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
MargaS schreef: Ik snap er niks meer van tegenwoordig. Mijn kinderen gingen om 7 uur naar bed en sliepen het klokje rond in hun eigen bedje, mits ze niet ziek waren. Mijn kleinkinderen idem dito.
Heeft niets te maken in welke tijd ze opgroeien hoor... mijn kinderen zijn 15.5 maand - 6 jaar en 7 jaar en die hebben altijd netjes de klok rond geslape
Veel hangt af van de kinderen zelf en hoe de ouders er mee om gaan.
Hier dus gezegend met 3 kinderen waar ik zelden of nooit snachts men bed voor uit moest enkel als ze ziek waren. (en dat beperkt zich ook fel)
We zien wel wat het word bij nummertje 4
Ze slapen ook gewoon lekker in hun eigen bed, maar als men dochter bij me in slaap valt in de zetel dan nestel ik me er gewoon lekker naast en slaap ook wat, ook al word dat volgens heel wat mensen als verwennerij gezien.
k vraag me soms af wat de mensen dan wel denken van het feit dat ik soms op de zetel in slaap val met men 3 kinderen rond mij gedraaid
Dat is gewoon puur genieten :-)
Ik vraag me af hè. Bij pups word al veel van karakter gevormd in de buik van de moeder.
Zou dat bij mensen ook zijn? Dat situaties die zich voordoen effect hebben als de baby geboren is?
Zou dat bij mensen ook zijn? Dat situaties die zich voordoen effect hebben als de baby geboren is?
Dan vraag ik mij wel af vanwaar dat hevig karakter hier vandaan komtNadia schreef: Ik vraag me af hè. Bij pups word al veel van karakter gevormd in de buik van de moeder.
Beterschap koekje.....hoop dat je er snel weer vanaf bent
Koek hoe gaat het?
Mocht iemand nog inspiratie zoeken voor een kerstcadeau. Hier alvast wat je niet moet kopen
http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/84360136/
Mocht iemand nog inspiratie zoeken voor een kerstcadeau. Hier alvast wat je niet moet kopen
http://www.ebaumsworld.com/pictures/view/84360136/