Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Mazzel update Mazzel en tante
Hè bah, Jacqueline, wat een gedoe toch. Voor jou ook niet makkelijk, zo op afstand inderdaad. Zou dit niet kunnen worden meegenomen bij de beoordeling van haar situatie, dat ze dichter bij Deventer moet komen wonen zodat jij een oogje in het zeil kunt houden (als je dan wilt en aankunt)? Sterkte met de hele toestand! 
Anne in Duitsland schreef:Hè bah, Jacqueline, wat een gedoe toch. Voor jou ook niet makkelijk, zo op afstand inderdaad. Zou dit niet kunnen worden meegenomen bij de beoordeling van haar situatie, dat ze dichter bij Deventer moet komen wonen zodat jij een oogje in het zeil kunt houden (als je dan wilt en aankunt)? Sterkte met de hele toestand!
Hebben ze gedaan,maar daar is ze te goed voor!! Dat moeten wij en zij samen regelen,maar of ik daar nu op zit te wachten? Heel eerlijk? Ik denk het niet!!mag wel dichterbij,zodat we,peter en ik daar ieder weekend naar toe kunnen,maar te dicht,ben bang dat ik het niet ga trekken!! Ben ik nu heel egoistisch?
Nee je bent zeker niet egoïstisch je bent realistisch. Mantelzorg is zwaar en helaas eisen ze steeds meer van mantelzorgers dus het is heel goed dat je daarin je grenzen herkent en ook aangeeft.Hebben ze gedaan,maar daar is ze te goed voor!! Dat moeten wij en zij samen regelen,maar of ik daar nu op zit te wachten? Heel eerlijk? Ik denk het niet!!mag wel dichterbij,zodat we,peter en ik daar ieder weekend naar toe kunnen,maar te dicht,ben bang dat ik het niet ga trekken!! Ben ik nu heel egoistisch?
Als je een goeie mantelzorger wilt zijn moet je een zijn die het volhoud en dat houd voor jullie dus in niet te dicht bij want dat gaat dan teveel invloed uitoefenen op jullie eigen persoonlijke leven/wereld.
Heel eerlijk....Radja schreef:Hebben ze gedaan,maar daar is ze te goed voor!! Dat moeten wij en zij samen regelen,maar of ik daar nu op zit te wachten? Heel eerlijk? Ik denk het niet!!mag wel dichterbij,zodat we,peter en ik daar ieder weekend naar toe kunnen,maar te dicht,ben bang dat ik het niet ga trekken!! Ben ik nu heel egoistisch?
Ik heb bewondering voor je inzet en voor alles wat je doet, meermalen per dag bellen etc.
Ik vraag me af hoe lang je dit vol gaat houden en vrees dat je tante steeds meer eisen gaat stellen.
Ik heb dat toen gezien bij mijn licht dementerende schoonmoeder die het bij mijn schoonzus deed, mijn schoonzus ging er bijna aan onderdoor.
Voel je dus eerder schuldig omdat je te veel doet, dan dat je te weinig doet!
Als ze zo weinig zelfredzaam is, hoe kan ze dan voor Mazzel zorgen?
Zo te lezen kan ze niet eens goed voor zichzelf zorgen...?
-
frodo quin
- 5-sterren

Wat vervelend dat het zo moeizaam loopt met je tante. Als ik het zo hoor zou ze vermoedelijk best ergens wonden waar ze permanente begeleiding heeft en mazzel zou volgens mij het beste bij jou af zijn (als het lukt met je allergie natuurlijk). Jammer genoeg ben jij niet diegene die beslissingen neemt en kan je enkel proberen van haar te overtuigen. Hopelijk gaat een buddy lukken, dat zou toch al een tussenweg zijn.
Ik ga met Anne mee wat betreft mazzel, een vage hartaandoening waarbij een verhuis te veel stress zou zijn en mogelijk fatale gevolgen zou kunnen hebben vind ik een strak plan.
Ik duim dat jullie er snel uit geraken zodat jij ook weer wat rust hebt, dit is geen makkelijke situatie en ik kan me voorstellen dat het mentaal en emotioneel wel doorweegt.
Ik ga met Anne mee wat betreft mazzel, een vage hartaandoening waarbij een verhuis te veel stress zou zijn en mogelijk fatale gevolgen zou kunnen hebben vind ik een strak plan.
Ik duim dat jullie er snel uit geraken zodat jij ook weer wat rust hebt, dit is geen makkelijke situatie en ik kan me voorstellen dat het mentaal en emotioneel wel doorweegt.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Helemaal niet! Heel verstandig en je doet juist hartstikke veel voor haar!Radja schreef:Hebben ze gedaan,maar daar is ze te goed voor!! Dat moeten wij en zij samen regelen,maar of ik daar nu op zit te wachten? Heel eerlijk? Ik denk het niet!!mag wel dichterbij,zodat we,peter en ik daar ieder weekend naar toe kunnen,maar te dicht,ben bang dat ik het niet ga trekken!! Ben ik nu heel egoistisch?
Ik ben ook moe,geestelijk moe! Waardoor ik ook nog meer pijn in mijn lichaam heb!Vandaag,ben de tel kwijt,heeft ze toch zeker 15x gebeld! Mijn zoon zei al dat ik gewoon een keer de yelefoon niet moet oppakken,maar dat kan ik niet,ben altijd bang dat ze of weer is gevallen of wat dan ook
Ze heeft nu knallende hoofdpijn,hoop dat het niet uitdraait op weer een beroerte! Ze wilde zelfs niet online samen met Peter een tablet bestellen! Hoop dat het morgen beter gaat!
Wat ik wel zou willen,is dat zij bijvb in Arnhem,Zutphen of Apeldoorn gaat wonen in een aanleunwoning,dan kunnen wij elk weekend of een keer 's avonds naar haar toe gaan,want 20 tot 40 minuten rijden dat is te behappen en ook indien ik de auto van mijn zoon heb,kan ik daar ook door de week een keer naar toe indien nodig! Want mocht ze hier in Deventer gaan wonen,dan word ik haar persoonlijke slaaf,ze weet het altijd zo lief te brengen,dat ik weer voor haar ren en vlieg.
Wat ik ook bij mijn tante merk,is dat ze niet op woorden kan komen en ik die voor haar afmaak! Dat moet ik ook afleren en haar sturen naar het woord wat ze zoekt! Maar omdat ik zo moe ben,is het makkelijker om het af te maken!
Ze is constant alles kwijt! Ze verstopt bijvb 3 rabo readers op 3 verschillende plekken,omdat ze bang is dat die worden gestolen! Maar ook die vindt zij pas na een dag zoeken!
Ik heb nog een zusje,maar die wil niets met haar te maken hebben,met reden hoor,dus die kan mij niet helpen! Met mijn ouders,mijn moeder is haar zusje,wil mijn tante niets te maken hebben,want volgens haar willen zij alleen de erfenis! Maar ook zij kunnen niet helpen,want die wonen in Hongarije!
Die vriendin uit Miami,heb ik al een paar dagen niets meer van vernomen,maar ook omtrent haar begint tante twijfels te krijgen,omdat misschien raden jullie het al..........aast op haar geld/erfenis!
Ik heb haar al miljoenen keren gezegd dat ze eens op moet houden,met wantrouwen en dat gezeik over geld enzo,omdat ze alles aan mij wil geven! Maar dat wil ik niet,ik wil gewoon mijn tante! En dat zegt ze ook jaja Kiki,mijn troetelnaam zo noemde zij mij toen ik een peuter was,ik weet het,maar ik geeft je toch alles!
En als ik dan weer Kiki hoor,dan vind ik dat zo ontroerend,zo lief!
Maar Mazzel,ik ga als het lukt smoesjes verzinnen,maar houden dat kan denk ik niet! Hij is van haar en ze heeft alle kosten van de DA betaald,dus daar kan ik ook niets meedoen!
Ik ga morgen weer met ruggensteun bellen,maar zij hebben al wel gezegd dat tante er wel mee eens moet zijn,dus ik geef het weinig kans,omdat ze heeft gezegd dat ze hoopt dat ik geen geschikte voor haar vind
Bedankt voor jullie steun
,want ik zit er echt ff doorheen!
Ze heeft nu knallende hoofdpijn,hoop dat het niet uitdraait op weer een beroerte! Ze wilde zelfs niet online samen met Peter een tablet bestellen! Hoop dat het morgen beter gaat!
Wat ik wel zou willen,is dat zij bijvb in Arnhem,Zutphen of Apeldoorn gaat wonen in een aanleunwoning,dan kunnen wij elk weekend of een keer 's avonds naar haar toe gaan,want 20 tot 40 minuten rijden dat is te behappen en ook indien ik de auto van mijn zoon heb,kan ik daar ook door de week een keer naar toe indien nodig! Want mocht ze hier in Deventer gaan wonen,dan word ik haar persoonlijke slaaf,ze weet het altijd zo lief te brengen,dat ik weer voor haar ren en vlieg.
Wat ik ook bij mijn tante merk,is dat ze niet op woorden kan komen en ik die voor haar afmaak! Dat moet ik ook afleren en haar sturen naar het woord wat ze zoekt! Maar omdat ik zo moe ben,is het makkelijker om het af te maken!
Ze is constant alles kwijt! Ze verstopt bijvb 3 rabo readers op 3 verschillende plekken,omdat ze bang is dat die worden gestolen! Maar ook die vindt zij pas na een dag zoeken!
Ik heb nog een zusje,maar die wil niets met haar te maken hebben,met reden hoor,dus die kan mij niet helpen! Met mijn ouders,mijn moeder is haar zusje,wil mijn tante niets te maken hebben,want volgens haar willen zij alleen de erfenis! Maar ook zij kunnen niet helpen,want die wonen in Hongarije!
Die vriendin uit Miami,heb ik al een paar dagen niets meer van vernomen,maar ook omtrent haar begint tante twijfels te krijgen,omdat misschien raden jullie het al..........aast op haar geld/erfenis!
Ik heb haar al miljoenen keren gezegd dat ze eens op moet houden,met wantrouwen en dat gezeik over geld enzo,omdat ze alles aan mij wil geven! Maar dat wil ik niet,ik wil gewoon mijn tante! En dat zegt ze ook jaja Kiki,mijn troetelnaam zo noemde zij mij toen ik een peuter was,ik weet het,maar ik geeft je toch alles!
En als ik dan weer Kiki hoor,dan vind ik dat zo ontroerend,zo lief!
Maar Mazzel,ik ga als het lukt smoesjes verzinnen,maar houden dat kan denk ik niet! Hij is van haar en ze heeft alle kosten van de DA betaald,dus daar kan ik ook niets meedoen!
Ik ga morgen weer met ruggensteun bellen,maar zij hebben al wel gezegd dat tante er wel mee eens moet zijn,dus ik geef het weinig kans,omdat ze heeft gezegd dat ze hoopt dat ik geen geschikte voor haar vind
Bedankt voor jullie steun
-
cj
Lijkt me loeizwaar voor je, maar 15 keer per dag kan echt niet hoor. Dan heb je geen leven meer. Hoe wel, sorry weet ik ook niet.
Saskia
Saskia
Wat een toestand met je tante. Heb geen ideeen wat je er mee moet of kan helaas. Klinkt voor mij toch alsof ze de weg behoorlijk aan het kwijtraken is.
En met Mazzel... tja... het lijkt mij een heel slecht plan als die weer bij je tante gaat wonen. Tuurlijk, het is haar kat, maar kan ze die zorg wel aan?
Kan niet anders als je heel veel sterkte wensen

En met Mazzel... tja... het lijkt mij een heel slecht plan als die weer bij je tante gaat wonen. Tuurlijk, het is haar kat, maar kan ze die zorg wel aan?
Kan niet anders als je heel veel sterkte wensen
Vanmorgen belde ze met de mededeling dat ze Meander heeft gebeld,omdat ze naar een aanleunwoning wilt! Reden is minder leuk,want ze is er van overtuigd dat er vannacht iemand in haar huis is geweest,daar heeft geslapen en een oude sleutel,ze laatst een nieuw slot gekregen,heeft achtergelaten
. Ze denkt dat het de ex-mantelzorgster is,maar die heeft de sleutel aan ons gegeven of haar buurvrouw die ruzie met haar man heeft.
Het is wel fijn dat ze zelf inziet dat dit niet langer kan!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Radja schreef:Vanmorgen belde ze met de mededeling dat ze Meander heeft gebeld,omdat ze naar een aanleunwoning wilt! Reden is minder leuk,want ze is er van overtuigd dat er vannacht iemand in haar huis is geweest,daar heeft geslapen en een oude sleutel,ze laatst een nieuw slot gekregen,heeft achtergelaten. Ze denkt dat het de ex-mantelzorgster is,maar die heeft de sleutel aan ons gegeven of haar buurvrouw die ruzie met haar man heeft.
Holy. Het klinkt alsof ze behoorlijk verward is.
Inderdaad wel enorm fijn dat ze dat zelf in ziet!
Nu heel erg hard duimen dat er iets aan haar situatie gedaan kan worden....
Lastig ook dat ze zo vaak belt en je niet weet of het noodzaak is of niet om op te nemen.
Of en op welke manier Mazzel weer naar haar toe gaat dat is iets voor de toekomst, ze zal eerst aan moeten tonen zichzelf te kunnen redden voordat ze kan zorgen voor een ander levend wezen......
Heb enorm veel respect voor je hoe jij je door deze situatie heen knokt!
Lastig ook dat ze zo vaak belt en je niet weet of het noodzaak is of niet om op te nemen.
Of en op welke manier Mazzel weer naar haar toe gaat dat is iets voor de toekomst, ze zal eerst aan moeten tonen zichzelf te kunnen redden voordat ze kan zorgen voor een ander levend wezen......
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

+1!dinky89 schreef:Inderdaad wel enorm fijn dat ze dat zelf in ziet!
Wat heftig hoe dit gaat. Het klinkt inderdaad of je tante cognitief achteruit gaat.
Dat zie je vaker na een ziekenhuisopname op die leeftijd.
Gelukkig dat jullie Mazzel nu de juiste zorg kunnen geven.
Heel veel sterkte met de hele situatie.
Dat zie je vaker na een ziekenhuisopname op die leeftijd.
Gelukkig dat jullie Mazzel nu de juiste zorg kunnen geven.
Heel veel sterkte met de hele situatie.