eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk

Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Het is nog niet super erg, het kan erger zeg maar. Het is wel op dezelfde plekken als toen het wel erg was. Vooral boven zijn staart, op de rug. Ik vind het wel lijken op de jeuk die hij heeft door een allergie.
Omdat het nog niet heel erg is, twijfelde ik dus op het komt van het paardenvlees en wilde ik het eigenlijk nog langer geven. Maar ja, omdat hij nu iets heeft gegeten wat hij niet mag wordt het lastig om te bepalen waar je jeuk vandaan komt als het erger wordt.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

lastig te bedenken inderdaad.

aan de ene kant wil je natuurlijk super voorzichtig zijn en zijn lijf niet onnodig belasten met een diersoort waar hij misschien niet tegen kan.

aan de andere kant wil je zo snel mogelijk weer naar een volledig menu toe.

bij Reus is dit ook wel eens gebeurd. afhankelijk van hoe erg de jeuk was, stopte ik dan met de nieuwe diersoort. als de jeuk niet zo erg was en ik wist dat hij ook iets anders had gegeten per ongeluk, dan ga ik door. ben bijvoorbeeld pas ook begonnen met paard. 2 dagen later snaait ie een paar stukjes brood van straat. ik weet dat ie daar jeuk van krijgt, dus toen ie jeuk kreeg ben ik gewoon door gegaan met paard geven. als de jeuk heel erg is, stop ik wel en probeer het dan later (paar weken nadat de jeuk over is) opnieuw.
johanna25

Bericht door johanna25 »

mirjansen schreef: Mag hij het echt nooit gegeten hebben? Of is een paar keer eend eten niet erg? Ik moet het even nazoeken, maar het kan zijn dat hij toch eend heeft gegeten. Volgens mij wordt ik echt gek.  :'(

Ik heb mogelijk wel iemand gevonden die eend kan leveren in de buurt. Ik heb pets place in de buurt op gebeld. Op hun site stond dat ze barf artikelen kunnen verkopen. Dit doen ze niet maar, maar ze gaan het ws zelf verkopen, mogelijk een medewerker. En ik moest zijn vriendin mailen. Zij barfen zelf ook en als ik wilde kon ik het met hun mee bestellen.

Ik ben ook bij de poelier winkel en markt geweest. een eend koste ruim 10 euro per 600 gram. Eendenfilet 22 euro de kilo. Niet echt een optie.
Laatst gewijzigd door johanna25 op ma 13 aug 2012, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik ben Freddy het paardenvlees blijven geven. De jeuk is niet veel erger geworden na de nougat, maar de jeuk gaat ook niet weg. Ik krijg toch steeds meer het idee dat hij niet tegen paardenvlees kan, alleen is de reactie erop niet zo erg als bij kip en kalkoen.
Hij krijgt nu 2 weken paardenvlees.
Ik blijf het lastig vinden om echt te kunnen zeggen dat hij niet tegen paard kan omdat de reactie erop dus minder is. Misschien toch stoppen en het over een tijd nog een keer proberen om het echt 100% zeker te weten. 
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

je zou nu 2 weken kunnen stoppen, kijken wat er gebeurd.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ja daar zit ik ook aan te denken.
Het bijten en krabben is niet heel erg maar toch wel regelmatig. Aan de andere kant sinds een paar dagen trekt hij weer de haren uit zijn lijf. Dus dat is wel een teken dat het heftig is.

ik ben blij dat ik nog een hond heb. Kan hij mooi de dingen op eten die Freddy niet kan hebben. Ik had namelijk 10 kilo paardenvlees gekocht. Dat komt dus wel op, hihi.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Inmiddels zijn we weer een maand verder.

Ik ben gestopt met het paardenvlees. De jeuk is weer bijna weg. Ik ga maandag beginnen met geitenvlees en geitenpens. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Pens erbij geven zou wel heel prettig zijn.

Daarnaast eet hij nog steeds alleen konijn en hert. Het schiet dus niet erg op met meer diersoorten voeren. Ik had gehoopt dat ik sneller meer diersoorten zou hebben. Maar ja, wat niet lukt dat lukt niet.

Nu ga ik heel erg hard hopen dat geit gaat lukken.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

wees voorzichtig met pens, daar kunnen graanresten in zitten, of andere  resten waar jouw hond niet tegen kan.
Geitenvlees op zich is natuurlijk goed
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Bedankt voor de tip. Daar had ik niet aan gedacht. Dan ga ik het vlees en de pens na elkaar elimineren.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

en, wat vindt ie van de geit? vlees en pens van 1 dier dien je inderdaad als 2 diersoorten te zien in een eliminatie dieet.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Hij vind de geitenvlees lekker. Alleen balen, van de week heeft hij een
Snee brood vh aanrecht gejat. Hij heeft nu een beetje jeuk. Dus ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Hij krijgt nu 1 week geitenvlees en heeft toch weer meer jeuk. Eigenlijk hetzelfde als toen met het paardenvlees. Het is niet super erg, maar wel meer jeuk.
Alleen snap ik het niet. Hij heeft voor zover ik weet nooit geit gegeten. Ik kan me niet voor stellen dat het in de brokken heeft gezeten.

Maak ik me te snel zorgen? Moet ik het gewoon langer aan kijken en zien wat er gebeurd?

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog iets heeft gegeten wat ik niet weet, in het bos bijvoorbeeld.

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen. Konijn en hert gaat super. Kalkoen echt heel slecht. En paard en geit gaat niet heel slecht, maar hij krijgt er wel jeuk op. Dus tot nu toe, alle dieren die ik na konijn en hert heb geprobeerd willen niet zo.

Ik heb ook lama besteld bij Jolanda en haas bij Sarah. Dat zijn diersoorten waarvan ik weet dat hij die echt nooit heeft gegeten.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

mirjansen schreef: Hij krijgt nu 1 week geitenvlees en heeft toch weer meer jeuk. Eigenlijk hetzelfde als toen met het paardenvlees. Het is niet super erg, maar wel meer jeuk.
Alleen snap ik het niet. Hij heeft voor zover ik weet nooit geit gegeten. Ik kan me niet voor stellen dat het in de brokken heeft gezeten.

Maak ik me te snel zorgen? Moet ik het gewoon langer aan kijken en zien wat er gebeurd?

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog iets heeft gegeten wat ik niet weet, in het bos bijvoorbeeld.

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen. Konijn en hert gaat super. Kalkoen echt heel slecht. En paard en geit gaat niet heel slecht, maar hij krijgt er wel jeuk op. Dus tot nu toe, alle dieren die ik na konijn en hert heb geprobeerd willen niet zo.

Ik heb ook lama besteld bij Jolanda en haas bij Sarah. Dat zijn diersoorten waarvan ik weet dat hij die echt nooit heeft gegeten.
Dan die 2 soorten uitproberen nog,  de verwachting mag zijn dat  daar geen problemen op komen.
Dan heb je 4 diersoorten en ook orgaan  verkrijgbaar hiervan.
De vraag is of je dan nog verder moet gaan .
$ soorten is niet ruim, maar wel voldoende om geen tekorten op te lopen.
beter jeukvrij op 4 soorten, dan  meer soorten  en  met klachten.

Overigens denk ik dat elke  hond zich wel vaker krabt hoor, dat hoeft niet meteen een allergie te zijn, maar het moet  natuurlijk  wel binnen de perken blijven.

Heeft hij al eens gans gehad?
Die zijn ook nog wel  te krijgen hier op BP
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Re: eliminatiedieet bij jeuk, willen jullie meedenken? pag 16

Bericht door Miranda 1 »

Ik heb geitenpens in de vriezer liggen. En vrijdag krijg ik runderpens, dus beide kan ik proberen.

Ja, 4 soorten kan maar ik ben daar niet blij mee. Ik ben met hem in september bij Tannetje Koning geweest. En mogelijk is hij voor nog meer dingen allergisch, maar we willen eerst zijn voeding in orde hebben. Ik heb haar ook een keer nog gebeld. Zij vertelde dat als hij een paar diersoorten krijgt de kans groter is dat hij daar een allergie voor opbouwt dan wanneer hij veel diersoortn krijgt. Door de variatie verminder je de kans op het opbouwen van een allergie. Maar je sluit het natuurlijk niet uit.

Dus vanuit die gedachte gang en omdat ik denk dat hij est allergisch is, wil ik liever meer diersoorten dan 4.

En misschien let ik er wel teveel op hoor. Hij krabt meer, maar hij trekt niet de haren uit zijn lijf.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

en er is verder helemaal niks veranderd?

heeft hij geitenspiervlees gehad, of ook pens?

Plaats reactie