Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Babi ketjap, rijst, sambalboontjes, bakje rauw groenvoer erbij. Als dessert een kindertoetje.
wij vonden het vandaag snertweer.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Wij ook. Maar we aten bloemkool.
Bloemkool!
Echt, dat staat ergens onderaan het lijstje van dingen die ik graag klaarmaak. Totdat ik een recept van Yvette van Boven tegenkwam. En dan ziet het er zó uit:

Met een 'korst' van gekruide yoghurt/citroen/knoflook. Lekker!
Misschien iets voor jou, Lizzy?
Oh, dat ziet er goed uit! Bedankt voor de tip, ik ga het recept opzoeken!-Annemarie- schreef:![]()
![]()
![]()
Wij ook. Maar we aten bloemkool.
Bloemkool!![]()
Echt, dat staat ergens onderaan het lijstje van dingen die ik graag klaarmaak. Totdat ik een recept van Yvette van Boven tegenkwam. En dan ziet het er zó uit:
Met een 'korst' van gekruide yoghurt/citroen/knoflook. Lekker!
Misschien iets voor jou, Lizzy?
Ik vraag heel lief "ahhhh, kook jij vanavond??? Jij maakt de allerlekkerste risotto/pasta/vul-maar-in die er bestaat, kus kus kus". Goed wapperen met de wimpers. En daar tegenover zetten "dan kook ik morgen jouw lievelingskostje" wil ook nog wel eens helpen.pike schreef:Potdomme kookt hij nou alweer? Hoe krijg je dat toch voor elkaar, hier wil dat maar niet lukken![]()
Maar ik had aardappeltjes met tasty tommetjes en rode ui in wat witte wijn (met een vers geknipt laurierblaadje erbij) uit de oven met een groene salade erbij en kalkoendijvlees (over van gisteren). En dat viel wel in de smaak.
Gisterenavond spruitenstamp en ik had er een winters jus'je bij gemaakt met rode wijn, ontbijtkoek en gebakken paddenstoeltjes. Vanavond gekookte bietjes met een vega burgertje (en aardappeltjes en jus).
Stamppot boerenkool
Hier ook gekookte bietjes met aardappeltjes en een stukje biologische zalm. Van de biet heb ik een keertje salade gemaakt: bieten grof geraspt, schep yoghurt erdoorheen, scheutje olijfolie, zout, peper en dille
O ja, en een gesnipperd sjalotje en nog een restje gebakken paddestoeltjes.
- devillovesangel
- 3-sterren

Pompoensoep op smaak gebracht met gember, sereh, currykruiden, kokosmelk en verse koriander 
Kalkoenfilet uit de oven, snijboontjes in knoflook-tomatensaus met zwarte olijven, en speciaal voor mijnheer nog een aardappeltje uit de oven erbij (met knoflook en rozemarijn). Het was weer njammie.
En hij heeft goed geholpen, want hij heeft zelf de aardappeltjes uit de schuur gehaald en ze geschild

En hij heeft goed geholpen, want hij heeft zelf de aardappeltjes uit de schuur gehaald en ze geschild
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Uit eten!
Vooraf gerookte vis, daarna hert met oa kastanjes en als toetje een goddelijke sticky toffee pudding met butterscotch ijs !
Vooraf gerookte vis, daarna hert met oa kastanjes en als toetje een goddelijke sticky toffee pudding met butterscotch ijs !
Gisteravond friet met veldsla en witlofsla.
Vanavond Italiaanse rosbief (zelfgemaakt) met ... dat moeten we nog verzinnen
Meneer pien maakt alvast een proefrosbief voor het Italiaanse diner wat hij en een collega gaan opdienen voor de Kerstvakantie.
Vanavond Italiaanse rosbief (zelfgemaakt) met ... dat moeten we nog verzinnen
Meneer pien maakt alvast een proefrosbief voor het Italiaanse diner wat hij en een collega gaan opdienen voor de Kerstvakantie.
De planning was babi ketjap uit de slowcooker met rijst en broccoli maar vriendlief gaat vanavond uit eten en dat was ik even vergeten. Net besloten dat de babi doorgeschoven word naar morgen en dat ik sushi ga ophalen bij de sushi point die hier om de hoek zit 
De restjes van de chinees van gisteren.
Gekookte aardappeltjes met snijboontjes en een Valess vega burger.