Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Zou dat ook met honing willen?????? :D
nanna
3-sterren
3-sterren

Bericht door nanna »

Nadia schreef: Bij wie kan ik eens rabarber eten :D Ik hoor er zoveel goede berichten over!
je hebt een  pb ;) ;)
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

sella schreef: Oh ik ook hoor, maar ik had geen lef om karamel te maken, nu ga ik het een keer proberen :biggrin2:
Roeren, blijven roeren en een paar uurtjes geduld, dan lukt het wel.

Mijn dolce de leche zit nu in een taart die ik aan het maken ben voor Give a Cake. Vrijdag wordt die opgehaald voor een jongetje dat 8 jaar wordt. gevuld met sinaasappelpartjes. Het wordt een voetbal. Het is nu in de vriezer, zodat ik het morgen kan bekleden als bal. Ik hoop dat hij er blij mee gaat zijn. de vulling vind ik zelf superlekker en volgens mij ook voor iedereen geschikt.
sella

Bericht door sella »

Leuk, ik heb ook een voetbal vorm en de jonge jongens en sommige meisjes vinden het zo gaaf om te krijgen!
En nog eens zo een lekkere gevulde als die van jouw zal zeker in de smaak vallen.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Net 8 eierkoeken gebakken..makkelijk snel en hopelijk ook lekker  :biggrin2:
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Hij is klaar, de voetbal. 't Is nog niet helemaal proffesioneel, maar het gaat om het idee toch.... Ben alleen vergeten een foto ervan te maken. Morgen voor ze hem op komen halen zal ik dat nog vlug even doen. Ik hoop erg dat ze het mooi en vooral lekker gaan vinden.

En dan wordt het weer moederdag. Romy wil voor de oma's taarten bakken met aarbeitjes in een hartvorm. Dussss.... we gaan vast de komende dagen weer aan de slag tussendoor al het andere wat er nog moet gebeuren en te doen is  ::)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik ben erg benieuwd.:)
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Komt'ie!

Afbeelding

Bij het weggaan toch nog snel even een fotootje gemaakt. De jarige was er blij mee. Ik hoop ook dat hij hem lekker gaat vinden.
Ik vond het eigenlijk best spannend. Het eerste taartje dat ik voor iemand anders gebakken heb die ik niet ken.  :nerves:
Maar ik vond het echt heel leuk om te doen.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Het baksel van deze week : Crumblecake met rood fruit
http://www.24kitchen.nl/recepten/annabe ... rood-fruit

Afbeelding
fransbulletje

WillyP schreef: Komt'ie!

Afbeelding

Bij het weggaan toch nog snel even een fotootje gemaakt. De jarige was er blij mee. Ik hoop ook dat hij hem lekker gaat vinden.
Ik vond het eigenlijk best spannend. Het eerste taartje dat ik voor iemand anders gebakken heb die ik niet ken.  :nerves:
Maar ik vond het echt heel leuk om te doen.
Mooie taart!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik ga een rabarbertaart maken vandaag. Jullie hebben me aangestoken. Die kunnen we dan morgen als toetje eten met warme custard erbij. Jammie jammie.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Ik heb gisteren rabarber gekregen, dus ik ga eens kijken of ik er een taart van ga bakken, of als groente eten bij het avondeten. Ik ga er zeker iets mee doen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hij is klaar. Dat was nog eens een makkelijk receptje.
Vorm bekleden met bladerdeeg, 4 stengels rabarber schillen en in stukken snijden, in een bak doen en bestrooien met wat suiker en laten staan. Dan een mengsel maken van 200 gram suiker en 100 gram bloem. De rabarber op het bladerdeeg. Het bloem/suikermengsel erover strooien. 4 eieren loskloppen. Eimengsel erover gieten. Met een lepel de rabarber steeds een beetje optillen zodat het ei goed verdeeld is. Dan in de over. Volgens het recept 40 minuten op 200 graden, maar voor mijn  heteluchtoven was dat duidelijk te warm en na een minuut of twaalf heb ik em teruggezet naar 180 en er aluminiumfolie overheen gedaan omdat hij anders te donker werd. Hij ziet er nu goed uit.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

hannabelgje schreef: Hij is klaar. Dat was nog eens een makkelijk receptje.
Vorm bekleden met bladerdeeg, 4 stengels rabarber schillen en in stukken snijden, in een bak doen en bestrooien met wat suiker en laten staan. Dan een mengsel maken van 200 gram suiker en 100 gram bloem. De rabarber op het bladerdeeg. Het bloem/suikermengsel erover strooien. 4 eieren loskloppen. Eimengsel erover gieten. Met een lepel de rabarber steeds een beetje optillen zodat het ei goed verdeeld is. Dan in de over. Volgens het recept 40 minuten op 200 graden, maar voor mijn  heteluchtoven was dat duidelijk te warm en na een minuut of twaalf heb ik em teruggezet naar 180 en er aluminiumfolie overheen gedaan omdat hij anders te donker werd. Hij ziet er nu goed uit.
En jij verteld dat even zo tussendoor zonder een foto?
fransbulletje

TMG1961 schreef: Net 8 eierkoeken gebakken..makkelijk snel en hopelijk ook lekker  :biggrin2:
Zijn ze lekker geworden?

Plaats reactie