ondanks alle ellende

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: ondanks alle ellende

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ooh Lida, wat ruk dat je je zo klopt voelt... kun je nog slapen? Je zou ook naar de huisarts kunnen voor medicatie he...als je rust krijgt in je hoofd kun je het gemakkelijker zelf verwerken.

En ook ik vind agenten eng hoor. Wij zijn vorig jaar in belgie van de weg geplukt, drugscontrole. Onze id kaarten werden ingenomen, we mochten de auto absoluut niet uit, drugshond erbij, en een agent die meerdere malen vroeg of we wel eens te maken hadden gehad met justitie. (nee hoor. Echt niet? Nee. Je kan het beter nu zeggen dan dat wij er zo zelf achter komen *slik* nee echt niet). Ik weet nu dat als ik eens stevig ondervraagd wordt ik desnoods bekend, want jeetje, wat is dat ongemakkelijk.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lida. S schreef: Een aantal jaren geleden heb ik EMDR gedaan/gehad. Dat was omdat ik het overlijden van mijn vader nooit had verwerkt omdat ik vond dat ik sterk moest zijn en voor mijn moeder moest zorgen. Toen mijn moeder overleed liep ik vast, temeer omdat ik toen ook al zorgen had om mijn broer en achteraf gezien had ik toen al parkinson. Het bleek dat ik nog wel meer onverwerkte problemen had. Ik vond EMDR erg, heel erg heftig. Er komen dingen naar boven die ik niet wil zien. Ik durf het nu gewoon niet aan. Ik ben normaal een enorme binnenvetter en vind het al geweldig dat ik hier voor mijn angsten durf uit te komen.
Dan ben ik blij dat je op barfplaats een uitlaatklep hebt voor je emoties! Want opkroppen is vaak funest, dat weet je zelf maar al te goed. Ben ook blij om het verhaal van Lizetta te lezen, dat geeft toch een hoop geruststelling. Met het NVWA kom je er vast ook wel uit, als ze je hebben laten doorrijden met het vlees nadat de agenten gebeld hadden.

Knuffel voor jou; hou moed! :-*
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Bijzonder weer, dit forum.  :-*

Ik ben in elk geval blij dat je tijdens fysio oefeningen in slaap bent gevallen. Maar ik ben het helaas wel met Borke eens: het is best wel belangrijk om in elk geval een huisarts, al dan niet met behulp van dit forumbericht, op de hoogte te brengen. Het kan niet zo zijn dat je straks letterlijk of figuurlijk met je kop tegen de muur aan loopt.

Maar goed... voor vanavond een :bigarmhug: speciaal voor jou.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

eelke schreef: Ooh Lida, wat ruk dat je je zo klopt voelt... kun je nog slapen? Je zou ook naar de huisarts kunnen voor medicatie he...als je rust krijgt in je hoofd kun je het gemakkelijker zelf verwerken.

En ook ik vind agenten eng hoor. Wij zijn vorig jaar in belgie van de weg geplukt, drugscontrole. Onze id kaarten werden ingenomen, we mochten de auto absoluut niet uit, drugshond erbij, en een agent die meerdere malen vroeg of we wel eens te maken hadden gehad met justitie. (nee hoor. Echt niet? Nee. Je kan het beter nu zeggen dan dat wij er zo zelf achter komen *slik* nee echt niet). Ik weet nu dat als ik eens stevig ondervraagd wordt ik desnoods bekend, want jeetje, wat is dat ongemakkelijk.
Ze kregen van mij ieder antwoord dat ze wilden hebben. Is ja niet goed? dan zeg ik nee. Ik taste gewoon af met welk antwoord ze tevreden zouden ijn. Nooit geweten dat ik zo'n bangerik was
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lida. S schreef: Ze kregen van mij ieder antwoord dat ze wilden hebben. Is ja niet goed? dan zeg ik nee. Ik taste gewoon af met welk antwoord ze tevreden zouden ijn. Nooit geweten dat ik zo'n bangerik was
Blijkbaar menselijk dus ;) en weet je Lida, jij bent dus ook 'maar' gewoon een mens he  :-*
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

eelke schreef: Blijkbaar menselijk dus ;) en weet je Lida, jij bent dus ook 'maar' gewoon een mens he  :-*
Dank je, daar twijfel ik wel eens aan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lida. S schreef: Dank je, daar twijfel ik wel eens aan.
Snel mee stoppen dan!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Lida. S schreef: Een aantal jaren geleden heb ik EMDR gedaan/gehad. Dat was omdat ik het overlijden van mijn vader nooit had verwerkt omdat ik vond dat ik sterk moest zijn en voor mijn moeder moest zorgen. Toen mijn moeder overleed liep ik vast, temeer omdat ik toen ook al zorgen had om mijn broer en achteraf gezien had ik toen al parkinson. Het bleek dat ik nog wel meer onverwerkte problemen had. Ik vond EMDR erg, heel erg heftig. Er komen dingen naar boven die ik niet wil zien. Ik durf het nu gewoon niet aan. Ik ben normaal een enorme binnenvetter en vind het al geweldig dat ik hier voor mijn angsten durf uit te komen.

Herkenbaar verhaal hoor .
Jaren geleden had ik ook hulp nodig . Ik had zelf hulp gezocht , en dat vond ik al een hele stoere actie van mezelf .
Dus ik heen , en ik durfde te praten over hetgeen ik wel aan durfde
Maar die sessies werden steeds enger , behandelaar kwam veel te dichtbij ...... straks komt hetgeen eruit waar ik eigenlijk het meest mee worstel
De derde keer heb ik afgebeld , ik moest werken .... niets van waar .
Een jaar later stond ik pas weer op de stoep . En ik was allang al door de mand gevallen natuurlijk
dat jaar was voor mij een hel , ik was een soort tikkende tijdbom .
Maar voor mij is de dag gelukkig ook gekomen , dat ik durfde . En dat gaf zo,n opluchting !
Dus ik zou zeggen , doe het en durf het Lida . Dergelijke klachten hakken er in de regel fors in
En kunnen ook flinke gezondheidsproblemen gaan geven
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Lida. S schreef: Als dit is afgerond zal ik zeker hulp zoeken, maar momenteel is de onzekerheid het ergst en die kan niemand wegnemen.

Ik ging zojuist boodschappen doen, word ik op de A7 ingehaald door een politie-auto. Hij blijft een tijdje voor mee rijden en toen: "politie, volgen". Ze zeiden 'verkeerscontrole' , maar waarom ik?  Gelukkig heb ik mijn rijbewijs altijd bij me, dus dat kon ik laten zien. Mijn autopapieren liggen altijd in de auto, maar ik kon ze niet vinden. Straks nog eens goed zoeken, anders maar aangifte doen. Gelukkig deden deze agenten normaal en vriendelijk, Maar toch het feit dat ik  werd aangehouden zit me niet lekker. Sta ik op een zwarte lijst of zo? Zulk soort acties van de politie zorgen  er wel voor dat ik geen rust krijg.
wat een stom toeval.........die angst blijft nog wel een tijdje duren hoor en valt met het binnenkomen van de  laatste brief of melding pas helemaal weg. 't Is denk k heel normaal als je onterecht zo (mis)behandeld bent. Iemand die schuldig is gaat waarschijnlijk helemaal anders met zoiets om. En nu kan ik 1000 x zeggen, je hebt niks misdaan, 't hangt van zoveel andere mensen af of diegene die er niks van kent, er geen zicht op heeft maar wel een oordeel gaat vellen op grond van wat er op papier staat, ook beseft dat je gewoon mensen aan 't helpen was.........toch sterkte, ik ken het gevoel
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door DJ_Doerak_Tucker »

Lieve Lida, fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt en fijn dat er zoveel mensen zijn die je vanaf hier steunen en adviezen geven. Ook al moet je het allemaal zelf doen en ben jij diegene die ermee worstelt, steun is fijn! Blijf daarom vooral schrijven. Het uitprinten vind ik een hele goede, mocht je zover zijn wel hulp in te willen schakelen dan kun je jouw stukken tekst voorleggen zodat je niet alles opnieuw hoeft op te rakelen.

Ik hoop dat jouw prachtige tuin, honden en vrienden je ook energie geven om dit weer te boven te komen. Sterkte.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Alles is al geschreven. Ook ik vind je erg sterk en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
Mocht je behoefte hebben aan iets om de scherpe kantjes van de spanning er wat af te krijgen dan kan ik je Passiflora complex van A. Vogel aanraden.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

pluk schreef: Alles is al geschreven. Ook ik vind je erg sterk en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
Mocht je behoefte hebben aan iets om de scherpe kantjes van de spanning er wat af te krijgen dan kan ik je Passiflora complex van A. Vogel aanraden.
Jullie steun ene opbeurende woorden doen  mij ontzettend goed. De paniek is  minder
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Lida. S schreef: Ik ging zojuist boodschappen doen, word ik op de A7 ingehaald door een politie-auto. Hij blijft een tijdje voor mee rijden en toen: "politie, volgen". Ze zeiden 'verkeerscontrole' , maar waarom ik?  Gelukkig heb ik mijn rijbewijs altijd bij me, dus dat kon ik laten zien. Mijn autopapieren liggen altijd in de auto, maar ik kon ze niet vinden. Straks nog eens goed zoeken, anders maar aangifte doen. Gelukkig deden deze agenten normaal en vriendelijk, Maar toch het feit dat ik  werd aangehouden zit me niet lekker. Sta ik op een zwarte lijst of zo? Zulk soort acties van de politie zorgen  er wel voor dat ik geen rust krijg.
Och meid, wat vind ik het vreselijk om te lezen dat je nog steeds zo over je toeren bent.
Ik begrijp het helemaal hoor, maar ik vind het vreselijk dat je hier weer zo van streek bent geraakt. Ik hoop dat je snel de ergste klap te boven bent en dan ook rustiger in je lijf en hoofd zal worden. 
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lida. S schreef: Jullie steun ene opbeurende woorden doen  mij ontzettend goed. De paniek is  minder
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

:-* :-* :-* :-*

Plaats reactie