Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Beetje drukke dag gehad en geïmproviseerd. Ontbeten met een banaan, daarna als lunch een dik sapje, tussendoor een nakd reepje. Avondeten een heerlijk pompoensoepje, wel iets te dik uitgevallen, maar dat is niet erg. Was fijn iets hartigs te eten.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

hannabelgje schreef:Beetje drukke dag gehad en geïmproviseerd. Ontbeten met een banaan, daarna als lunch een dik sapje, tussendoor een nakd reepje. Avondeten een heerlijk pompoensoepje, wel iets te dik uitgevallen, maar dat is niet erg. Was fijn iets hartigs te eten.

Is een butternut die pompoen dat je moet schillen?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik schil alle pompoenen eigenlijk.

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

frodo quin schreef:Is een butternut die pompoen dat je moet schillen?
Een butternut is een flespompoen, zo'n langerekte lichtgele.
Wij schillende pompoenen nooit...maar ik weet niet of dat bij dit programma past.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Anne in Duitsland schreef: @Astrid: veel plezier met je nieuwe speeltje! :D Gebruiksaanwijzing doorlezen is een goed idee.
Braaf de hele gebruiksaanwijzing doorgelezen.
Handig al die info over het voorbereiden van groente en fruit.
Leuk receptenboek zit er ook bij :biggrin2:

Vraagje over her reinigen van de Kuvings Big Mouth.
Gebruik je iedere keer die groene siliconen reiniger met die miniscule borsteltjes?
Elke keer die siliconenring verwijderen en reinigen? Ook voor het siliconen compressiestuk wat bij de pulpafvoer zit en de sapafvoer?
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Borke schreef:Een butternut is een flespompoen, zo'n langerekte lichtgele.
Wij schillende pompoenen nooit...maar ik weet niet of dat bij dit programma past.
Ik weet hoe ze er uit zien, maat ik eet altijd Japanse pompoenen en die moet je niet schillen. Iemand zei me ooit dat je een bepaalde soort wel moet schillen (en ik meen me te herinneren dat het de butternut was) als je er soep van maakt, want dat de schil heel hard wordt/blijft als je ze kookt en je dan splintersoep krijgt.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Borke schreef:Braaf de hele gebruiksaanwijzing doorgelezen.
Handig al die info over het voorbereiden van groente en fruit.
Leuk receptenboek zit er ook bij :biggrin2:

Vraagje over her reinigen van de Kuvings Big Mouth.
Gebruik je iedere keer die groene siliconen reiniger met die miniscule borsteltjes?
Elke keer die siliconenring verwijderen en reinigen? Ook voor het siliconen compressiestuk wat bij de pulpafvoer zit en de sapafvoer?
Nee, dat groene ding gebruik ik niet altijd. Ik was altijd af met een (zacht) schuursponsje en daarmee laat zich dat oranjegele ding ook goed schoonmaken.

Welke siliconenring? *pakt de boel erbij* Nee, ik verwijder nooit iets. Haal alleen die stop bij de pulpafvoer eruit om de tuit schoon te kunnen maken, dat gaat dan het makkelijkst. Dat ding dat ronddraait om het oranjegele ding, waarvan de siliconen delen de wand schoonmaken zeg maar, leg ik ook gewoon even in de week. Even de afwasborstel erover, dan is ie weer schoon.
Vergeet die stop er trouwens niet weer in te drukken voor gebruik, anders past de dinges niet op de motor. Dan gaat ie niet op slot, zeg maar. #lastigalsjededingennietweettebenoemen :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Bedankt voor de uitleg Anne.

Bedoelje het sapvat?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Bedankt voor de uitleg Anne.

Bedoelje het sapvat?
Waarschijnlijk. :biggrin2: O nee. Ik heb alleen de Duitse en Engelse gebruiksaanwijzing, maar ik bedoel wat in de Engelse gebruiksaanwijzing de 'rotation wiper' en de 'juicing bowl' wordt genoemd. Op pagina 6 de onderdelen 3 en 8. De rotation wiper haal ik dus nooit uit elkaar om schoon te maken, en de 'compression silicone' onder aan de juicing bowl moet je dus niet vergeten er terug in te proppen voor gebruik, anders past je juicing bowl niet op de 'base'. #wekomenerwel :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ja Anne, de juicing bowl is het sapvat.
We komen er inderdaad wel, want ik denk dat ik het wel begrijp :cool:

Net pech dat we morgen allerlei afspraken hebben, kan ik nog niet juicn en maandag weer werken.
Werken is leuk, maar kost ook veel tijd ::)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Ja Anne, de juicing bowl is het sapvat.
We komen er inderdaad wel, want ik denk dat ik het wel begrijp :cool:

Net pech dat we morgen allerlei afspraken hebben, kan ik nog niet juicn en maandag weer werken.
Werken is leuk, maar kost ook veel tijd ::)
Ah, oké. 'Sapvat' klonk als 'juice cup' (onderdeel 7), vandaar mijn verwarring.

Joh, morgen halfuurtje eerder opstaan en een lekker sapje maken. Je hoeft immers niet veel te snijden. :biggrin2: Onderdelen even afspoelen en later afwassen, zo gepiept! Sprak de langslaper die zelfs voor een brandalarm niet voortijdig uit haar bed zou komen. :biggrin2:

Jammer dat een mens moet werken voor zijn geld, inderdaad. Ik ben ook weer druk bezig... ::) :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat voor werk doe jij Anne, zo in de nacht...?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Wat voor werk doe jij Anne, zo in de nacht...?
Ik ben vertaler Fins-Nederlands. Dat kan ook overdag, maar dan willen mijn grijze cellen nooit meewerken. :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zat die handleiding te bekijken, maar week jij je wortels en gember en groenten met veel vezels eerst in water , Anne? Dat staat er nl. ook in.
Over de appels staat er 1 tot 4 stukken, hebben ze mooi opgelost zo. Ligt aan je appels ;D Nou ja mijn fast juicer heeft ook een inkeping voor de stamper daar past ook wel eens een iets grotere appel er niet door hoor. Ik moet ook niet te grote appels hebben ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Vanochtend iets eerder opgestaan en een ginger shot gemaakt voor ons beiden.
Lei vond het zalig en mij viel het wel mee :biggrin2:

Daarna de eerste juice uit het door Hanna vertaalde overzicht met ananas, spinazie, limoen, appel, komkommer en met de staafmixer nog avocado.
Erg lekker, maar ook een enorme hoeveelheid, prima voor met zijn tweetjes. Het was zowat 0.8 liter...

Alvorens de juicer te demonteren en schoon te maken 2x een kan water er doorheen gespoeld, saptap dicht totdat de sapbak aan zijn max kwam en dan volledig de kraan open.
De 2e keer kwam er weinig meer uit.

Het schoonmaken vond ik een enorme klus, maar niet zo erg als ik gedacht had.
Ik haat nou eenmaal schoonmaken...

Plaats reactie