Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Too schreef:Willen wij dat ook zien?? :-\
Nou, het is op zich een geweldige film, maar hij gaat dus o.a. over hondengevechten, en daar zitten een aantal realistische scènes bij. Aangezien ik supergevoelig ben voor dierenleed, hakt dat er bij mij wel in. Maar het is niet zo dat ik brakend de bioscoop uitliep of zo. Ik word alleen altijd zo verdrietig van de wetenschap dat dieren zoveel leed wordt aangedaan... Het verhaal van Smulpaap hierboven raakt me bijv. al diep. En dat is dan nog in NL, een beschaafd land, in veel opzichten. Dan kun je wel nagaan hoe dat in landen toegaat waar dieren écht onder aan de ladder van waardevolle wezens staan. Ik sla dierenleedverhalen dan ook het liefst over, kan daar echt dagen over malen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Er wordt in NL toch ook gewaarschuwd dat er honden gestolen en gratis afgehaald van MP worden als oefenhonden. Ik heb dat meerdere keren gezien, heb alleen geen idee meer waar.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hier had ik even moeite mee

Bericht door hannabelgje »

winni schreef:Ter informatie:
Een Amstaff is geen pitbull en geen SBT (staffordshire Bull Terrier oftewel Engelse Stafford)
Het vechten is er al 100 jaar uitgefokt.
Een Amstaff heeft tot nu toe ook geen enkel bijtincident veroorzaakt hoewel de media anders doet geloven. De ASTCH (club) moet hier regelmatig achteraan als er weer eens een Amstaff wordt genoemd.
Een Amstaff heeft een zeer stabiel en standvastig karakter. Dus wordt niet direct 'rood voor de ogen'.
Met een Amstaff mag alleen gefokt worden als ouderdieren de MAG test hebben afgelegd. En dit is al heel lang zo.
Mijn honden lopen los in iedere dag veranderende roedels. Maar ik heb natuurlijk wél heel veel 'hondenbewijzen' ::)
Is dat volgens de raad zo dat de MAG test verplicht is of voor de rasvereniging?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

hannabelgje schreef: Is dat volgens de raad zo dat de MAG test verplicht is of voor de rasvereniging?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Alleen honden met een MAG test mag mee gefokt worden en krijgen een stamboom. Zonder MAG, geen stamboom. Dat weet ik maar of dat vanuit de rasvereniging is of de raad weet ik het fijne net niet van [emoji6]
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Er wordt in NL toch ook gewaarschuwd dat er honden gestolen en gratis afgehaald van MP worden als oefenhonden. Ik heb dat meerdere keren gezien, heb alleen geen idee meer waar.
Tja en toch lijkt dit echt een hoax te zijn. Er worden honden gestolen hoor, dat zal ik niet zeggen, maar het gebeurd niet vaak. Als het dan toch al gebeurd zijn die honden kwijt. Het is echt de vraag of ze dan gebruikt worden voor gevechten te trainen.

Wat niet wil zeggen dat wij onze hond nooit alleen buiten laten ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Tja en toch lijkt dit echt een hoax te zijn. Er worden honden gestolen hoor, dat zal ik niet zeggen, maar het gebeurd niet vaak. Als het dan toch al gebeurd zijn die honden kwijt. Het is echt de vraag of ze dan gebruikt worden voor gevechten te trainen.

Wat niet wil zeggen dat wij onze hond nooit alleen buiten laten ::)
Bij mijn moeder vlakbij is een pittbull(type) gejat en compleet verscheurd terug gevonden. Daar werd van gezegd dat die hond gebruikt was voor een oefengevecht. De eigenaar woont vlak bij haar en was er helemaal kapot van. Verder ken ik alleen de waarschuwingen, maar dit verhaal is in ieder geval uit de eerste hand en geeft wel te denken.
Margot
3-sterren
3-sterren

Bericht door Margot »

Wat is er mis om bepaalde rassen alleen met muilkorf buiten te laten.
Ooit een rottweiler(ex bewakingshond)met een muilkorf meegemaakt,die hond kon heerlijk spelen en genoot.
En ja die hond kwam nooit buiten zonder zijn muilkorf.
Margot
3-sterren
3-sterren

Bericht door Margot »

winni schreef:Ter informatie:

Het vechten is er al 100 jaar uitgefokt.
Net zoals er zit in een lijn hartproblemen en ik ga met die lijn door om de hartproblemen eruit te fokken.
Lil

Bericht door Lil »

Margot schreef:Wat is er mis om bepaalde rassen alleen met muilkorf buiten te laten.
Ooit een rottweiler(ex bewakingshond)met een muilkorf meegemaakt,die hond kon heerlijk spelen en genoot.
En ja die hond kwam nooit buiten zonder zijn muilkorf.
Jaaaaa wanneer stoppen mensen met spatisch doen over muilkorven. Top oplossing. En voor iedereen die bang is dat de hond zich niet kan verdedigen. Stel het voor iedereen verplicht. Mijn honden hadden er nooit problemen mee. Misschien mogen ze dan ook weer meer los in het bos. Ok dieren opjagen is niet ok maar herten en zo verscheuren is er dan ook niet meer bij.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lil schreef:Jaaaaa wanneer stoppen mensen met spatisch doen over muilkorven. Top oplossing. En voor iedereen die bang is dat de hond zich niet kan verdedigen. Stel het voor iedereen verplicht. Mijn honden hadden er nooit problemen mee. Misschien mogen ze dan ook weer meer los in het bos. Ok dieren opjagen is niet ok maar herten en zo verscheuren is er dan ook niet meer bij.
+1!
Hier hebben 2 bordertjes ooit een hele tijd met muilkorven gelopen omdat bepaalde figuren gif hadden neergelegd. Ze hadden totaal geen last van de korfjes.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hier een artikel uit 2014 , dierenpolitie heeft vermoedens . Maar geen bewijzen

https://www.piepvandaag.nl/illegale-hondengevechten/

Zo worden er ook wel gewonde honden aangetroffen , maar ook in deze is het soms moeilijk te achterhalen of het slachtoffers van hondengevechten zijn (geweest )
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Lil schreef:Jaaaaa wanneer stoppen mensen met spatisch doen over muilkorven. Top oplossing. En voor iedereen die bang is dat de hond zich niet kan verdedigen. Stel het voor iedereen verplicht. Mijn honden hadden er nooit problemen mee. Misschien mogen ze dan ook weer meer los in het bos. Ok dieren opjagen is niet ok maar herten en zo verscheuren is er dan ook niet meer bij.

Ik kom liever een gemuilkorfde hond tegen dan één waarvan ze de hond "netjes" aan de lijn hebben en van links naar rechts door het park gesleurd worden........... Die muilkorf toont mij ieg dat die eigenaren weten wat voor hond ze hebben en dat ze er serieus werk van maken.

Ik heb liever niet dat mijn honden opgejaagd worden (ooit gebeurd door een Weimar, waarvan de eigenaars dus zeiden: hij doet niets hoor :o :o Mijn bek viel open, ik moest die uit het kruipruim takelen, opjagen is niets doen????????? :-X :-X :-X :-X ). Ik scheld niet snel, maar toen ben ik zo vreselijk uit mijn plaat gegaan: mijn hond is geen konijn wat opgejaagd moet worden en in mijn ogen is opjagen net zo goed het aanvallen van mijn hond.......... het heeft lang geduurd voordat Rakker weer frank en vrij door het park durfde te lopen :-\ :-\ :'( :'( Het was een losloopstuk, maar dat is geen vrijbrief om je hond een andere hond op te laten jagen >:( >:(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Gewoon rustig trainen en dan zijn ze er zo aan gewend.
Hier ook ooit een muilkorf gebruikt tijdens eliminatie met zowel Hope als Nelson. Ze verdroegen het allebei prima.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Kan alleen geen enkele hond meer met een balletje spelen of zwemmend een dummy ophalen of noem maar wat ;)
En als een hond liever speel beloning (ff flosje rossen bijv) heeft dan voertje?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Kan alleen geen enkele hond meer met een balletje spelen of zwemmend een dummy ophalen of noem maar wat ;)
En als een hond liever speel beloning (ff flosje rossen bijv) heeft dan voertje?
Dat kan prima in gecontroleerde situaties. Hondenschool, eigen tuin, veld van de vereniging etc.

Plaats reactie