Nelson proudly presents. Update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nelson proudly presents. Update: weer in zkh

dribbeldiesel
2-sterren
2-sterren

Bericht door dribbeldiesel »

Oh wat jammer. Het had zo mooi kunnen zijn. :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

dribbeldiesel schreef:Oh wat jammer. Het had zo mooi kunnen zijn. :-\
Ja, mooi wordt het nog misschien.
Voor nu helpt het wel iets hoor. Zonder is het gewoon nog erger dan met.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb nooit gemerkt dat het ook maar iets deed. Gember soms wel soms niet, maar reguliere medicatie helemaal niet.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Ik heb nooit gemerkt dat het ook maar iets deed. Gember soms wel soms niet, maar reguliere medicatie helemaal niet.
Zonder spuug ik ook het drinken uit, elke slok. Met niet. Dus er is verschil.
Maar minder misselijk zou ik niet willen zeggen. Gember komt er uit helaas.
dribbeldiesel
2-sterren
2-sterren

Bericht door dribbeldiesel »

Bij haar bleef alles wat ze in de middag naar binnen at of dronk met medicijnen aardig binnen.
Ze moest natuurlijk wel opletten wat ze at en dronk maar er bleef dan wat binnen.
Later heeft mocht ze op haar werk zelf beslissen hoe laat ze kwam en weer naar huis ging.
Dus ze ging laat in de morgen en werkte dan een uurtje of 2.
Op die manier is redelijk haar zwangerschap doorgekomen.
Maar als ze 's-morgens vroeger of '-savonds op visite kwam was het met altijd compleet met emmer. ::)

Het is echt >:( als je er last van heb.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik kan er helemaal over mee praten.
Heb gebraakt tot aan de laatste ochtend.
Bij beide zwangerschappen. 1e x kwam ik 7 kg aan eb de 2e x kam ik maar 2 kg aan in de hele zwangerschap.
Maar ben gelukkig toch altijd blij geweest met de zwangerschap.
En later ook met de jongens hoor :-)

Het is pittig, maar het gaat voorbij, echt waar.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Riek schreef:Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik kan er helemaal over mee praten.
Heb gebraakt tot aan de laatste ochtend.
Bij beide zwangerschappen. 1e x kwam ik 7 kg aan eb de 2e x kam ik maar 2 kg aan in de hele zwangerschap.
Maar ben gelukkig toch altijd blij geweest met de zwangerschap.
En later ook met de jongens hoor :-)

Het is pittig, maar het gaat voorbij, echt waar.
Tjee Riek en die knullen van jou zien er echt uit als Hollands welvaren en jij trouwens ook :biggrin2:
Hoe gaat zoiets dan? Is het meteen over de ochtend na de bevalling?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Borke schreef:Tjee Riek en die knullen van jou zien er echt uit als Hollands welvaren en jij trouwens ook :biggrin2:
http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html

Als je wat verder naar beneden scrolt, zie je een tabel staan met hcg-waardes.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

koekje schreef:http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html

Hmmmm, dan zou volgende week in theorie de piek zijn. Nou, ik ben benieuwd :-X
pearlsofpassion
Moderator

Ja maar de misselijkheid hangt wel samen met de hoeveelheid HCG maar volgens mij is het niet zo dat iemand vanaf een bepaald gehalte ziek is en daaronder niet.
Je hoort namelijk vaak, en dat was bij mij ook zo, dat het de eerste weken stap voor stap erger wordt, terwijl het later vrijwel van de ene dag op de andere stopt.
Terwijl de HCG net in het begin snel stijgt en na 12 weken langzaam afneemt.

Zeker weten doe je het natuurlijk niet maar ik denk dat ik toen het op 14 weken plots over ging een hoger gehalte HCG had dan toen ik voor het eerst ziek werd op 5 weken.

Bovendien kan je de ene zwangerschap wekenlang ziek zijn en bij de volgende nauwelijks iets merkt. Terwijl het HCG toch ook bij die tweede zwangerschap aanwezig is.

Het zegt dus toch niet alles...

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is maar ik had de eerste week na de bevalling niet erg veel eetlust. En geen vermoeidheid, vreemd genoeg.
Na een paar dagen kwam de borstvoeding op gang en na die week had ik dus plots honger als een paard... ::)
Met misselijkheid tot het eind heb ik gelukkig geen ervaring. En toen mijn moeder het had, heb ik daar niet echt op gelet. Ik was ook nog vrij jong en toen was het nog normaal een week in het ziekenhuis te blijven dus merk je dat ook niet zo duidelijk.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Ja maar de misselijkheid hangt wel samen met de hoeveelheid HCG maar volgens mij is het niet zo dat iemand vanaf een bepaald gehalte ziek is en daaronder niet.
Je hoort namelijk vaak, en dat was bij mij ook zo, dat het de eerste weken stap voor stap erger wordt, terwijl het later vrijwel van de ene dag op de andere stopt.
Terwijl de HCG net in het begin snel stijgt en na 12 weken langzaam afneemt.

Zeker weten doe je het natuurlijk niet maar ik denk dat ik toen het op 14 weken plots over ging een hoger gehalte HCG had dan toen ik voor het eerst ziek werd op 5 weken.

Bovendien kan je de ene zwangerschap wekenlang ziek zijn en bij de volgende nauwelijks iets merkt. Terwijl het HCG toch ook bij die tweede zwangerschap aanwezig is.

Het zegt dus toch niet alles...

Ik weet niet of dat bij iedereen zo is maar ik had de eerste week na de bevalling niet erg veel eetlust. En geen vermoeidheid, vreemd genoeg.
Na een paar dagen kwam de borstvoeding op gang en na die week had ik dus plots honger als een paard... ::)
Met misselijkheid tot het eind heb ik gelukkig geen ervaring. En toen mijn moeder het had, heb ik daar niet echt op gelet. Ik was ook nog vrij jong en toen was het nog normaal een week in het ziekenhuis te blijven dus merk je dat ook niet zo duidelijk.
Dat is waar. Het is inderdaad in het begin steeds een beetje erger geworden, nu lijkt het één dag echt beroerd en één dag iets beter. Niet dat ik dan kan eten of zo maar ik voel me dan wel fitter.
We gaan het wel merken. Net zoals niet te voorspellen is hoe het lichaam reageert op zwanger zijn is ook simpelweg niet te voorspellen wanneer de misselijkheid over gaat.

Voor nu kan ik me er gewoonweg totaaaaaal niets bij voorstellen dat ik ooit twee boterhammen achter elkaar kan eten. Of dat ik dat ooit gedaan heb. Raar is dat. Hopelijk sta ik binnenkort 's ochtends op met rammelende honger en eet ik weer als een paard maar na zoveel weken ziek zijn lijkt dat echt bizar.
pearlsofpassion
Moderator

Ik hoop het echt voor je.
Het is wel normaal dat het een beetje op en af gaat. Bijna niet merkbaar, je blijft gewoon ziek, maar toch iets.

Er zijn nog wel redelijk veel vrouwen die er bijna de hele zwangerschap last van houden. Of ik.vind toch dat dat er nog veel zijn.

De moed wel niet verliezen, zelfs als het na 12 weken niet betert, want het kan echt van de ene dag op de andere beter zijn. En tot 20 weken is er zeker kans dat het plots beter is. Echt over was het bij mij ook niet. Ik had vooral 's avonds last ipv 's ochtends en 's avonds laat is dat dan ook gebleven. Dat ging dan over in zure oprispingen die ook normaal zijn in de tweede helft.
Maar dan zorg je gewoon dat je niet meer laat eet...
En ik heb bijna de hele zwangerschap mijn tanden niet kunnen poetsen. Als ik mijn mond wilde spoelen kwam mijn maaginhoud erachteraan... ::)

Nu bij de tweede gewoon de hele zwangerschap ( al dan niet zure ) oprispingen en dan vooral 's avonds, maar echte misselijkheid vrijwel niets...
Het kan dus ook meevallen, want ik had er natuurlijk wel rekening mee gehouden.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

koekje schreef:http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html

Pfew Koekje...dat geeft wel meer beeld :-\
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Borke schreef:Tjee Riek en die knullen van jou zien er echt uit als Hollands welvaren en jij trouwens ook :biggrin2:
Was inderdaad zo goed als over. Ik heb geloof ik nog 1 x gekraakt, en dat was het.
De jongens waren beiden mooi op gewicht, zo rond de 7 pond. En ik was mooi slank na de bevalling. :-)
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Hey, ik wil je nog even een virtuele knuffel geven. :-*

:bigarmhug: :bigarmhug:

Het is echt niks he, als je alleen maar kunt liggen en moet vechten om voldoende vocht binnen te krijgen.

Ik kan me zo voorstellen dat je het zat bent en weer eens iets zou willen doen.
Met iets bedoel ik bv gewoon naar de wc of Nelson te eten geven.

Sterkte meis!!

Plaats reactie