Het duurt nog wel een tijdje, maar dan…BRUUN IS THUIS!!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het duurt nog wel een tijdje, maar dan…BRUUN IS THUIS!!!

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Kim_S schreef: za 23 dec 2023, 20:58 Ze zijn ook super cute samen :)
Over een paar maanden gaat ie puberen ;D :biggrin2: :P
Dat bedoel ik .... dan denk je met heimwee terug :roflmao:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: za 23 dec 2023, 22:08 Wij deden weleens ‘bakeren’ als S2 te druk was. Ieder een pup op schoot en dan vasthouden tot ze boem, in slaap vielen. En dan was het idee in de bench leggen om verder te laten slapen, maar ja, wat is nou lekkerder dan een slapende pup op schoot :)
Ties ligt ook regelmatig op schoot te slapen. Soms leg ik hem idd in de bench om verder te slapen want je bent gelijk compleet immobiel. Maar hij komt niet altijd tot rust op schoot, dan heeft hij echt de bench nodig. Nou is Ties nog klein en nog geen 9 kilo, moet er niet aan denken een Bruun op schoot te hebben ;D
Het zijn ook nog eens kacheltjes!
Bruun heeft duidelijk nog puppy permit van Atz. Ben benieuwd of dat op een maand of 5-6 omslaat …
En het konijnenbakje als drinkbak heeft ook nog als groot voordeel dat zijn oren niet in het water hangen ::) iets waar Bruun geen last van heeft :cool:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

pike schreef: zo 24 dec 2023, 17:41 Nou is Ties nog klein en nog geen 9 kilo, moet er niet aan denken een Bruun op schoot te hebben ;D
Omwille van het gewicht of? Want zo zwaar is Bruin toch niet vermoed ik.

Nuja, Emma zit vaak op schoot, dus misschien ben ik niet de referentie voor normaal daarin :biggrin2: . Geen idee hoeveel ze weegt momenteel, maar laatste keer was 30 kilo en ik denk niet dat ze nog veel gegroeid is.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Bruuntje woog vorige week 16 kilo. Nu denk ik 17, wegen doe ik nog maar niet nu hij nog moet wennen. En op schoot doen we niet, dus geen idee hoe dat voelt :P
Hij zit op dezelfde lijn als Atz toen hij pup was, en die is nu 40 kilo. Dus we hebben nog even te gaan. Hij eet zowat een kilo per dag al ::) :biggrin2:

Het gaat best goed vandaag. Vanavond zowaar (bijna) alles kunnen zien van all you need is love, dat is bij ons traditie op kerstavond. Pupje begon te muiten in het eerste kwartier, maar hij ging daarna slapen en hij slaapt nog steeds :D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kim_S schreef: zo 24 dec 2023, 22:13 Bruuntje woog vorige week 16 kilo. Nu denk ik 17, wegen doe ik nog maar niet nu hij nog moet wennen. En op schoot doen we niet, dus geen idee hoe dat voelt :P
Hij zit op dezelfde lijn als Atz toen hij pup was, en die is nu 40 kilo. Dus we hebben nog even te gaan. Hij eet zowat een kilo per dag al ::) :biggrin2:

Het gaat best goed vandaag. Vanavond zowaar (bijna) alles kunnen zien van all you need is love, dat is bij ons traditie op kerstavond. Pupje begon te muiten in het eerste kwartier, maar hij ging daarna slapen en hij slaapt nog steeds :D
Best wel groot al, maar als hij ook rond de 40 moet uitkomen niet vreemd natuurlijk.
Denk dat Emma 17 kilo met 5 maand woog. Hij is nu ongeveer 4 maand he?

Slapende pups zijn geweldig ;D Geniet ervan :)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

frodo quin schreef: zo 24 dec 2023, 22:04 Omwille van het gewicht of? Want zo zwaar is Bruin toch niet vermoed ik.
25 kg las ik, zo veel weegt Ties geeneens als hij straks volwassen is :biggrin2:
Nuja, Emma zit vaak op schoot, dus misschien ben ik niet de referentie voor normaal daarin :biggrin2: . Geen idee hoeveel ze weegt momenteel, maar laatste keer was 30 kilo en ik denk niet dat ze nog veel gegroeid is.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

pike schreef: ma 25 dec 2023, 17:35 25 kg las ik, zo veel weegt Ties geeneens als hij straks volwassen is :biggrin2:
17 kilo is hij ;)
Bij 25kg met 16 weken zou ik me zorgen maken of de vader echt een Laika was en niet een Newfoundlander ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Kim_S schreef: ma 25 dec 2023, 17:40 17 kilo is hij ;)
Bij 25kg met 16 weken zou ik me zorgen maken of de vader echt een Laika was en niet een Newfoundlander ;D
;D Waar ik dat dan weer vandaan heb... was zeker een andere pup. Maar goed, 17 kg vind ik ook al een heel gewicht om op schoot te hebben. En dat wordt Ties ook niet denk ik. Ik ga uit van zo'n 15 kg volwassen gewicht.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

pike schreef: ma 25 dec 2023, 20:51 ;D Waar ik dat dan weer vandaan heb... was zeker een andere pup. Maar goed, 17 kg vind ik ook al een heel gewicht om op schoot te hebben. En dat wordt Ties ook niet denk ik. Ik ga uit van zo'n 15 kg volwassen gewicht.
Nee op schoot doen we ook niet, dat is straks met 30-40 kilo ook niet zo lekker :biggrin2:

Vandaag bezoek gehad voor Kerst, en op een kleine uitbarsting na heeft hij zich echt voorbeeldig gedragen :)
Toen ze binnenkwamen heb ik koekjes gestrooid en waren beide honden daardoor afgeleid, en daarna gingen ze op hun botje kauwen en slapen.
Net voor het eten was het even te druk en begon hij te bijten, maar met een paar rondjes snuffelmat werd hij wel rustiger. Toen weer lekker liggen slapen :)

Ongelooflijk dat hij er nog maar pas een week is. Hij doet het al zo goed allemaal :)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Zware dag gehad :biggrin2:
IMG_5142.jpeg
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kim_S schreef: ma 25 dec 2023, 22:58 Zware dag gehad :biggrin2:

IMG_5142.jpeg
Ohhh :smitten:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Fijn he , lekker vredig slapen na een zware dag :smitten:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Mijn pupje (die de eerste dagen gilde en krijste en overal dwars doorheen denderde voor eten) heeft daarnet zijn allereerste barf-maaltijd met veel beleid en heel veel smaak opgegeten :)

Ben zo trots op hem dat hij zich nu al veilig genoeg voelt om rustig op zijn kwartelkarkasje te kauwen tot het op is. Blij mee!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Heel flink van de kleine uk!
En flink van jullie dat jullie hem die veilige omgeving gaven :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Zie je wel. :smitten:
Dikke duim hoor Bruun! :-*

Plaats reactie