Zorgen om Beau

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zorgen om Beau

margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Toch goed dat jullie wel geweest zijn hoor, zo weet je tenminste weer iets meer, sterkte met je knuffel :-*
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

Goed dat je toch geweest bent.
Hopelijk herstelt hij snel.
Sterkte
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Femke schreef: Ergens is het 'fijn' dat de klachten niet door LSI komen. Immers, een hernia kan je van herstellen, LSI niet.

Heb je met Beau al wel eens een consult gehad bij een osteopaat? Ik zou dat doen, als ik jou was. Heb er zelf (zowel bij mezelf als met Sunday met rugproblemen) goede ervaringen mee....
Zou ik ook doen. Wij hebben met wandor en met onszelf goede ervaringen met de ostheopaat.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Sterkte met Beau ;)
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Ik heb vanochtend contact gehad met de DA. 2 weken geleden ben ik gestopt met de Rimadyl, omdat Beau veel ging spugen. Sindsdien gaat het op en af: slechte en goede dagen wisselen elkaar af. Als hij slechte dagen heeft, geef ik hem weer Rimadyl, maar zodra hij die langer dan 1 dag krijgt, gaat hij weer spugen  :-\ Ik kan nu vanmiddag Previcox ophalen, en de DA adviseerde om hem dit minimaal 3 weken aaneengesloten te geven (1 talbet per dag), daarna eventueel afbouwen naar 1 tablet per 2 dagen. Verder zei hij dat het wel een paar maanden kan duren voor Beau van zijn klachten af is, ik wilde een beetje te snel  :-\ Ik hoef hem niet continu aangelijnd uit te laten, zolang hij maar geen gekke bewegingen maakt. Als ik alleen met Beau en Benthe loop, kan hij dus gewoon los, als er andere honden meegaan, gaat hij voor de zekerheid aan de lijn. Hopelijk zet het herstel zich dan door en gaan de goede dagen steeds meer overheersen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ik hoop het voor je, en voor beau natuurlijk! :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

*Natasja* schreef: Ik heb vanochtend contact gehad met de DA. 2 weken geleden ben ik gestopt met de Rimadyl, omdat Beau veel ging spugen. Sindsdien gaat het op en af: slechte en goede dagen wisselen elkaar af. Als hij slechte dagen heeft, geef ik hem weer Rimadyl, maar zodra hij die langer dan 1 dag krijgt, gaat hij weer spugen  :-\ Ik kan nu vanmiddag Previcox ophalen, en de DA adviseerde om hem dit minimaal 3 weken aaneengesloten te geven (1 talbet per dag), daarna eventueel afbouwen naar 1 tablet per 2 dagen. Verder zei hij dat het wel een paar maanden kan duren voor Beau van zijn klachten af is, ik wilde een beetje te snel  :-\ Ik hoef hem niet continu aangelijnd uit te laten, zolang hij maar geen gekke bewegingen maakt. Als ik alleen met Beau en Benthe loop, kan hij dus gewoon los, als er andere honden meegaan, gaat hij voor de zekerheid aan de lijn. Hopelijk zet het herstel zich dan door en gaan de goede dagen steeds meer overheersen.
Ik denk dat jouw dierenarts de folder van de previcox nog eens wat kritischer moet doorspitten, en dan vooral het stukje over plasmaspiegels en om de dag gebruik.  :-\
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Ik denk dat jouw dierenarts de folder van de previcox nog eens wat kritischer moet doorspitten, en dan vooral het stukje over plasmaspiegels en om de dag gebruik.  :-\
Wat bedoel je precies?
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ik hoop dat Beau een stuk beter gaan reageren op de previcox en dat hij nu goed op gaat knappen.
Een dikke knuffel voor je mannetje. :-*
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

*Natasja* schreef: Wat bedoel je precies?
Dat om de dag toedienen niet verstandig is ivm met de halfwaardetijd van previcox.
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?o ... uctid=2299
En dat er uit onderzoek blijkt dat onstekingsmediatoren de aanmaak van pijnreceptoren induceren, zoals te lezen is in de uitgebreide documentatie over previcox. En daarom kun je beter streven naar een dagelijkse lage onderhoudsdosering van bv een half tablet, dan naar om de dag gebruik. Want dan zijn er dus periodes geen werkzame spiegels in het bloed, krijg je weer ontsteking en een toegenomen pijngevoeligheid. Lijkt me ook minder bijwerkingen geven, dan in één keer een heel tablet.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

*Dorothea* schreef: Dat om de dag toedienen niet verstandig is ivm met de halfwaardetijd van previcox.
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?o ... uctid=2299
En dat er uit onderzoek blijkt dat onstekingsmediatoren de aanmaak van pijnreceptoren induceren, zoals te lezen is in de uitgebreide documentatie over previcox. En daarom kun je beter streven naar een dagelijkse lage onderhoudsdosering van bv een half tablet, dan naar om de dag gebruik. Want dan zijn er dus periodes geen werkzame spiegels in het bloed, krijg je weer ontsteking en een toegenomen pijngevoeligheid. Lijkt me ook minder bijwerkingen geven, dan in één keer een heel tablet.
Oh, dan zal ik het vast verkeerd begrepen hebben. We hebben sowieso afgesproken dat ik hem over 3 weken bel over de stand van zaken, dus dan was het tzt nog wel ter sprake gekomen.
sandrra
5-sterren
5-sterren

Bericht door sandrra »

We duimen dat t weer de goede kant op gaat met Beau
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

hoe is het nu met Beau ?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

henneke schreef: hoe is het nu met Beau ?
Het gaat iets beter, thanks for asking  :-* Hij geeft de hele week al zelf aan aan 1 grote wandeling per dag genoeg te hebben, 's ochtends als ik naar het strand of bos ga, blijft hij lekker in zijn mandje liggen en hij mag dan later een klein rondje mee. 's Middags gaat hij wel mee, hij loopt dan lekker op zijn gemakje te struinen. Of als hij 's ochtends meegeweest is, blijft hij 's middags thuis.

Hij wordt in huis steeds actiever, maar dat is een goed teken denken we dan maar  :) Wel is hij vandaag weer aan het spugen, ik hoop niet dat dat van de Previcox is  :-\
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ik ben met Bo nu twee keer bij any animal geweest voor osteopathie , die is een jaar of twee geleden in volle vaart tegen een boom aan geklapt met zijn kop en blijkt nu dus behoorlijk last van zijn nek te hebben en zijn rugwervels ( zijn lijf zit aardig vast zullen we maar zeggen ) Bo spuugt met regelmaat gal en heeft dan hoofdpijn hij zoekt dan echt het donker op of gaat met zijn poot over zijn ogen liggen .
ik heb hem nu twee keer gezien voor en na de behandeling en het is ik kan het niet anders zeggen of zich een wonden voltrekt , hij gaat als een dood vogeltje er naar toe en komt heupwiegend met een heldere blik ervandaan .
misschien is het voor jou Beau toch ook iets om goed over na te denken of het iets voor hem is , Bo kan nu zonder pijnstillers en daar ben ik heel erg blij over .

Plaats reactie