Mijn sla heeft maar 4 kleine blaadjeseelke schreef: Mijn spinazie is opgekomen
Mijn sla en rucola gaan alleen niet zo geweldig hard meer. Ben zelfs aan het twijfelen of dit het niet is en of de kans er niet is dat ze anders vd week gaan doorschieten.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hmm bij jou dus ook? Ik denk dat als ik alles er nu uit zou halen ik amper een slaatje voor 1 persoon heb. 4 sla plantjes, en 4 rucola 'plantjes'.Roosj schreef: Mijn sla heeft maar 4 kleine blaadjes![]()
Heb wel een opzekop-hang ding gekregen voor tomaten. Dus van de week maar even een plantje scoren!
Ja, ik snap het ook niet. Mijn ruccola gaat wel perfect trouwens..eelke schreef: Hmm bij jou dus ook? Ik denk dat als ik alles er nu uit zou halen ik amper een slaatje voor 1 persoon heb. 4 sla plantjes, en 4 rucola 'plantjes'.
Heb wel een opzekop-hang ding gekregen voor tomaten. Dus van de week maar even een plantje scoren!
Mijn broccoli was wel doorgeschoten... wist niet dat dat kon..
- -Annemarie-
- 5-sterren

Aardappels aangeaard.
Dat ziet er goed uit Annemarie !! Mijn grootste aardappelplanten zijn nu zo'n 40 cm hoog en ik heb ze tot 30 cm aangeaard. Denk je dat dat genoeg is ??
Ja, bijvoorbeeld zo'n plastic kwarkbakje. Tot de helft bier erin en ingraven tot het niveau van de grond. Ik gebruik trouwens wel slakkenkorrels, die van Ecostyle.Mara M schreef: Nee. Geen slakkenkorrels. Wilde gif zo lang mogelijk uitstellen. Denk dat ik maar een biertje ga halen. Hoe maken jullie en bierval? Ingraven?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Gisteren raapstelrn gegeten uit de tuin. Lekker hoor!
-
hannabelgje
- 5-sterren

De pompoenen komen ook op nu. Het is ook heerlijk warm in de kas.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Lijkt me van wel.Nynke schreef: Dat ziet er goed uit Annemarie !! Mijn grootste aardappelplanten zijn nu zo'n 40 cm hoog en ik heb ze tot 30 cm aangeaard. Denk je dat dat genoeg is ??
Hmmm ik denk dat Duke zo'n slakkenval ook wel erg lekker vindt. Even goed verzinnen waar ik dat ga plaatsen. En wat doe je met de gevangen slakken? De groencontainer in?
Bakken met kruidenboter.
Tja. Ze zijn al voorgemarineerd in bier. Maar nee bedankt. Ik hoef de laatste jaren niet meer zo nodig slakken.
Ze zijn dan dood, verdronken, dus ik zou ze in de vuilnisbak doen. Weet niet of een slakkenlijk niet ontzettend gaat stinkenMara M schreef: Hmmm ik denk dat Duke zo'n slakkenval ook wel erg lekker vindt. Even goed verzinnen waar ik dat ga plaatsen. En wat doe je met de gevangen slakken? De groencontainer in?
Spuiten?? Hier wordt ook niet gespoten-Annemarie- schreef: Lijkt me van wel.Maar ik ben geen expert natuurlijk; wij doen alleen maar een paar aardappeltjes zonder spuiten in een zak.
![]()
Ik heb de biervallen vorig jaar ook geprobeerd, dat werkte niet afdoende. Dit jaar heb ik mijn moestuin veel verder van de sloot gemaakt, dat scheelt behoorlijk.
Er zitten nu nog wel slakken maar die vis ik er handmatig een aantal keer per dag af, de schade blijft zo redelijk beperkt!
Er zitten nu nog wel slakken maar die vis ik er handmatig een aantal keer per dag af, de schade blijft zo redelijk beperkt!
Hyssop, salie en fijn zand weren slakken ook 
Tnx voor alle tips. Ik heb een blikje bier gehaald en ga vanavond eens een val zetten. Ben morgen thuis dus kan ik gelijk de boel inspecteren.