De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!

Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Jeetje hoe zo dat? Dan ben je tot 2 weken voor die tijd door gegaan?
Heb je lang vol gehouden  :o
Ik zit hier al 4 weken thuis met mn luie reet van een mega lange vakantie te genieten  :biggrin2:
Kom erachter dat ik best goed ben in vakantie houden hihi.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Aan positie kleding heb ik 60 euro uitgegeven. Enkel voor 2 broeken. Heb wel laatst wat luiers in geslagen. Maar die waren niet duur. De babykamer en kinderwagen zijn 2de hands. En ook nog gesponsord door ouders van beide kanten. Kleertjes heb ik ook veel 2de hands. Babyfoon in de uitverkoop. Voor de babykamer opknappen wel het nodige uitgegeven. Al met al valt het nog reuze mee.

Ik heb wel een aantal bevallingswensen.
Zo wil ik perce in het ziekenhuis bevallen, zonder ruggenprik. Als pijn bestrijding nodig is wil ik dat morfine pompje.
Mocht de bevalling complicaties geven wil ik dat er niet lang gekloemeld word of nog even draaien zus, duwen zo. Dan hup onder narcose en keizersnede.
Ik wil me nog laten informeren voor mogelijkheden om te bevallen met de baarkruk.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik ga met 6 weken van te voren met verlof. Ik had eigenlijk 4 weken willen doen. Maar nu eindigd mijn verlof 28 mei en mijn contract de 31ste dus komt perfect uit :)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Ik heb er ook een sport van gemaakt om goedkoop aan mijn babyspulletjes te komen.
Al heb ik er denk ik wel iets meer aan uit gegeven dan wat ik hier zo hoor.
Wasbare luiers waren al iets meer dan €400, voor €180 had ik maxi cosi, ledikant, commode, mooie mutsy wagen incl alles tweedehands gekocht, verder laatst bij de ikea nog eea gekocht aan hydrofiel luiers, matrasje etc.

Heb heel veel zelf gefreubeld en ben zowaar een beetje handig geworden in naaisteren  :)
Ik vond het wel fijn 6 weken van te voren, kwam ook een beetje door de omstandigheden op mijn werk waardoor ik er wel een beetje klaar mee was op dat moment.

@ Nadia; heb je geen shirtjes oid gekocht? Of heb je alles gekregen? Ik heb ook veel gekregen maar wel een paar shirtjes erbij gekocht.
Wat is voor jou het verschil afweging voor het gebruik van morfine/ ruggenprik?
Ik heb veel positieve verhalen gehoord over bevallen op de baarkruk dus heb mijn VK gevraagd of ze hem mee wil nemen en dat gaat ze doen, dan kan ik tzt altijd nog kijken of ik er wel/ niet wat mee ga doen.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

[quote="Else!"]
Jeetje hoe zo dat? Dan ben je tot 2 weken voor die tijd door gegaan?
Heb je lang vol gehouden  :o
Ik zit hier al 4 weken thuis met mn luie reet van een mega lange vakantie te genieten  :biggrin2:
Kom erachter dat ik best goed ben in vakantie houden hihi.
[/quote]
Ja tot 2 weken voor tijd idd. Nuja, eigenlijk ging ik pas deze week stoppen maar doordat ik toch wat meer last kreeg ben ik vorige week gestopt.

Nu ik ben thuis tot half augustus. Nog tijd genoeg om me te vervelen haha
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik heb er ook veel positieve verhalen over gehoord. Daarom wil ik het inderdaad overwegen.

Nee shirtjes oid niet gekregen, maar ook niet nodig gehad. Ik pas bijna al mijn gewone kleding nog, op de broeken na.

Met een ruggenprik krijg je katheter in en ik ben onwijs gevoelig voor blaas ontsteking. Ook vind in het idee dat je minder controle over je onderkant hebt niet prettig.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

[quote="Sieglinde"]
Ja tot 2 weken voor tijd idd. Nuja, eigenlijk ging ik pas deze week stoppen maar doordat ik toch wat meer last kreeg ben ik vorige week gestopt.

Nu ik ben thuis tot half augustus. Nog tijd genoeg om me te vervelen haha
[/quote]

In België is dat toch standaard bij bepaalde beroepen dat je zo lang moet doorweken?
En in de zorg mag je met zwanger zijn helemaal niet meer werken toch?
Ik krijg aan alle kanten verwondering dat ik nog steeds werk. Schijnbaar vallen ze zwangere vroeg uit in de  gehandicapten zorg.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

[quote="Nadia"]
In België is dat toch standaard bij bepaalde beroepen dat je zo lang moet doorweken?
En in de zorg mag je met zwanger zijn helemaal niet meer werken toch?
Ik krijg aan alle kanten verwondering dat ik nog steeds werk. Schijnbaar vallen ze zwangere vroeg uit in de  gehandicapten zorg.
[/quote]
Je kan vanaf 6 weken op voorhand bevallingsverlof nemen. 1 week op voorhand is verplicht te nemen.
In de zorg en andere sectoren kan je inderdaad op voorhand thuis gezet worden.
Ik moest in principe ook al vroeger stoppen aangezien bij ons op het werk teveel geluid en trillingen zijn. Ik heb aan de arbeidsgeneesheer beloofd niet meer rond te lopen op de werkvloer en zo geluid en trillingen te vermijden.
Nuja, ik wou zoveel mogelijk weken nadien. Wij hebben 15 weken. Neem je er 6 op voorhand dan heb je er achteraf maar 9 natuurlijk
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

[quote="Nadia"]
Ik heb er ook veel positieve verhalen over gehoord. Daarom wil ik het inderdaad overwegen.

Nee shirtjes oid niet gekregen, maar ook niet nodig gehad. Ik pas bijna al mijn gewone kleding nog, op de broeken na.

Met een ruggenprik krijg je katheter in en ik ben onwijs gevoelig voor blaas ontsteking. Ook vind in het idee dat je minder controle over je onderkant hebt niet prettig.
[/quote]
Is het niet zo dat wanneer je onder narcose een keizersnede krijgt, ook die katheter in krijgt?

Voor dat laatste was ik ook huiverig.
Maar omdat je je benen niet voelt, bestaan ze niet voor je op één of andere manier.
Heb 2 x een ks gehad en zelfs 24 uur later de ruggeprik er pas uitgehaald, zodat het verdooft bleef.
Maar ik heb het niet één moment vervelend, eng of lastig gevonden dat ik mijn benen niet voelde en kon bewegen.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

[quote="Nadia"]

[/quote]

Hmm...volledig onder narcose betekend ook helemaal niks meekrijgen van de geboorte.
Je gaat slapen en als je wakker word is daar je wondertje.

Ik heb er best veel moeite mee gehad dat ik de bevalling niet helemaal bewust heb meegemaakt door een foutje en ik zou gek worden als ik er helemaal niks van had meegekregen.

Weet je zeker dat je dit bijzondere moment wilt missen? Alleen om een blaasontsteking te voorkomen? Je komt wel over die blaasontsteking heen, maar de geboorte kun je niet over doen ;)
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

[quote="**Jolanda**"]
Hmm...volledig onder narcose betekend ook helemaal niks meekrijgen van de geboorte.
Je gaat slapen en als je wakker word is daar je wondertje.

Ik heb er best veel moeite mee gehad dat ik de bevalling niet helemaal bewust heb meegemaakt door een foutje en ik zou gek worden als ik er helemaal niks van had meegekregen.

Weet je zeker dat je dit bijzondere moment wilt missen? Alleen om een blaasontsteking te voorkomen? Je komt wel over die blaasontsteking heen, maar de geboorte kun je niet over doen ;)
[/quote]

Daarnaast mag je partner er niet bij zijn bij volledige narcose.
Bij ons in het ziekenhuis doen ze het niet eens onder volledige narcose omdat dit extra risico's meeneemt, ook voor de baby.
Ik heb wel volledige narcose gehad en heb van de eerste dag praktisch niets meegekregen. Ik zou het een volgende keer niet anders doen vanwege mijn angst, maar ik heb wel 9 uur in onzekerheid gezeten (tijdens de bevalling) of ik wel volledige narcose zou krijgen omdat ze dat gewoon niet wilden. Uiteindelijk wist ik om 1 uur 's nachts op de OK pas dat ik volledige narcose zou krijgen en dat terwijl om 16.00uur al was besloten tot een keizersnede.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="Riek"]
Is het niet zo dat wanneer je onder narcose een keizersnede krijgt, ook die katheter in krijgt?

[/quote]

Volgens mij wel inderdaad...
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Ik weet niet of je bij volledige narcose een katheter krijgt, ik had hem al omdat ik al een ruggenprik had.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nou die blaas ontsteking kom ik zeker overheen. Jullie begrijpen mij verkeerd (of ik heb me verkeerd verwoord).
Tuurlijk wil ik alles mee krijgen. Ik wil geen ruggenprik ivm de katheter en het loze gevoel in je benen. Ruggenprik is pijn bestrijding, dat wil ik op een andere wijze (of gewoon niets).
MAAR als er complicaties tijdens de geboorte komen welke risico's voor het kind met zich mee brengen dan wil ik niet lang piemelen. Dan narcose en het kind veilig eruit. Of dat nu algehele narcose is of niet dat boeit me dan niet. Dat ik of Yordi de geboorte dan niet meemaken vind ik dan aan ondergeschikt belang ten opzichte van een gezonde en veilige geboorte.
Kijk op mijn werk raak ik dagelijks geconfronteerd met mensen die door een verkeerde bevalling zwaar beperkt zijn geworden. Dus voor mij is bijvoorbeeld zuurstof gebrek tijdens de geboorte een angst. Niet zo zeer dat het me beïnvloed, maar wil de angst wel bespreekbaar hebben gemaakt. Als de kleine vast ligt, of gedraaid of wat ook kan voorkomen en het geeft een risico met zich mee, dan wil ik niet dat er lang geprobeerd word.
Een gezond kind gaat me boven alles.
Dus dan boeit me die katheter niet. Maar bij een normale bevalling wil ik dat niet.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

[quote="Nadia"]
Nou die blaas ontsteking kom ik zeker overheen. Jullie begrijpen mij verkeerd (of ik heb me verkeerd verwoord).
Tuurlijk wil ik alles mee krijgen. Ik wil geen ruggenprik ivm de katheter en het loze gevoel in je benen. Ruggenprik is pijn bestrijding, dat wil ik op een andere wijze (of gewoon niets).
MAAR als er complicaties tijdens de geboorte komen welke risico's voor het kind met zich mee brengen dan wil ik niet lang piemelen. Dan narcose en het kind veilig eruit. Of dat nu algehele narcose is of niet dat boeit me dan niet. Dat ik of Yordi de geboorte dan niet meemaken vind ik dan aan ondergeschikt belang ten opzichte van een gezonde en veilige geboorte.
Kijk op mijn werk raak ik dagelijks geconfronteerd met mensen die door een verkeerde bevalling zwaar beperkt zijn geworden. Dus voor mij is bijvoorbeeld zuurstof gebrek tijdens de geboorte een angst. Niet zo zeer dat het me beïnvloed, maar wil de angst wel bespreekbaar hebben gemaakt. Als de kleine vast ligt, of gedraaid of wat ook kan voorkomen en het geeft een risico met zich mee, dan wil ik niet dat er lang geprobeerd word.
Een gezond kind gaat me boven alles.
Dus dan boeit me die katheter niet. Maar bij een normale bevalling wil ik dat niet.
[/quote]

Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen :) Tess haar hartslag daalde bij iedere wee die ik kreeg nadat ik de ruggenprik had gekregen. Een ruggenprik die ik vantevoren absoluut niet wilde, maar tijdens de bevalling toch besloten van wel (en mijn gyn snapte er niets van). Nu denk ik iedere keer: wat als ik geen ruggenprik had gehad, was ze dan wel natuurlijk geboren? Ik had geen keus, want kreeg geen seconde rust tussen de weeen en bleef maar op 3cm ontsluiting hangen. Ik had het dus nooit volgehouden zonder ruggenprik. Ik ben heel blij dat ze helemaal gezond is, maar voel het soms toch als falen dat ik het niet zelf kon :( Ik weet in ieder geval wel dat ik volgende keer niet zo snel meer kies voor een inleiding. Hoor toch vaak dat dat niet goed gaat.

Gesloten