keetje schreef:
Ik meng me tot nu toe expres niet in deze discussie omdat ik me al 38 jaar moet verdedigen waarom ik 'zo'n rothond' heb.
Er is in die 38 jaar nooit iets noemenswaard gebeurd waardoor een hond die niet van mij was ook maar 1 schrammetje opgelopen heeft door mijn hond. En niet al mijn honden waren lieverdjes.
Toch ga ik heel hoogstwaarschijnlijk als Luna er over 15 jaar niet meer is weer voor een zelfde soort hond.
Waarom? Gewoon omdat het de trouwste honden zijn die ik me maar voor kan stellen, omdat ik blijf lachen om hun clowneske gedrag, omdat ze heerlijke troosthonden zijn, omdat ik gewoon niets anders wil
De rest neem ik voor lief, het uitgescholden worden, het genegeerd worden, het aangelijnd moeten lopen met ze, het altijd met een radar moeten lopen (en niet omdat mijn honden alles naar de strot gaan maar omdat anderen wel weten te vertellen wat een moordmachine ik aan de lijn heb maar om de een of andere reden dan toch hun ongeleide projectiel om me heen laten draaien) etc. Ook in aanlijngebied.
Ik krijg er zo ontzettend veel voor terug, maar als je geen liefhebber bent van dit soort honden dan zal je dat niet nooit begrijpen en ik heb, na 38 jaar geen zin meer om me te verdedigen.
En meer zeg ik er ook niet over,....
Wij hebben nu onze 2e BT Jolanda, maar..... ik vind een BT écht een wereld van verschil met een stafford.
Met onze Liz liep ik heerlijk in het bos. Lizzy los, in een groep honden. Ik kan mij nog zo herinneren dat 1 van die andere honden een dennenappel vond en Liz dacht 'oh leuk', de andere hond gromde en Liz dacht 'oké, niet van mij, lalala, ik loop weer door' En Liz die 1 keer niet luisterde, bij het zien van een spel tussen een onbekende en haar hond, toen heb ik zwaar blozend en mij verontschuldigend, Liz teruggehaald; niks aan de hand. Liz die het vreselijk vond wanneer honden continue aan haar achterste bleven snuffelen; ze ging keurig bij mij zitten; niks aan de hand.
En nee, de ene BT is de andere niet. Net als dat een andere hond niet dezelfde is als een andere van hetzelfde soort, maar ik vind een BT echt heel anders. En dat mensen dat een rothond vinden; so be it
@Sher; veel mensen vinden een bull terrier een pitbull, en dan heb je dus "zo'n hond"