Ko... update pag 12/ THUIS!!!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ko... update pag 12/ hij is alweer wakker!

Lil

Bericht door Lil »

Me and my boys! schreef: straks kan ik om 11.30 bellen en dan gelijk ff afspreken dat als ze zn kaak en oor gaan spoelen ik daar bij wil zijn...
ben er nu wel klaar mee... hij moet lekker mee naar huis
succes!

Mijn vader heeft als kind konijnen gehad, die werden tussen de 8 en 13 jaar oud. Korrels bestonden toen nog niet. Men sneed dagelijks groenvoer en gaf hooi, dus dat moet vast goed komen met het eigen konijnen menu.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

die zijn gek daar hoor... ivm met spoelen willen ze hem daar houden, kan hem daar geen maand laten logeren!
Ze gaan ff overleggen..
vraag me gelijk af of die ab dan wel afdoende is.. aangezien er vanmorgen toch weer behoorlijk wat zooi uitkwam

dusss echt nog niet naar huis..... teveel bagger nog.. kan er vanavond wel bij zijn als ze met een canule naar binnen gaan om t weg te halen
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 03 mei 2015, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil

Bericht door Lil »

:'( :-\

Balen dat hij nog daar moet blijven.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Das een tegenvaller...
Ja, abcessen bij konijntjes zijn echt drama, dat duurt lang en daar moet je echt volhouden !
Ik heb ruim 10 jaar konijnen gefokt en mijn konijnen kregen ook hoofdzakelijk hooi en daarbij groente, fruit en kruiden !
Met maar nauwelijks brok. Dus ik denk zeker dat dat kan als hij straks mee naar huis mag !
Ik voerde heel veel paprika, witlof en wortel...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

denk dat ik maar een 555 reknr aan ga maken... ppffff :-[
Hilde__
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hilde__ »

Beetje raar...een konijn (dier) herstelt thuis veel sneller en zo moeilijk is spoelen niet.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

daarom heb ik gevraagd om er vanavond bij te zijn... ze zei dat ze echt diep gaan... ik wil t zien en dan kan ik zelf kijken of ik dat kan en of aandurf...
desnoods vraag ik of ik het morgenochtend onder toezicht van hun het kan doen....
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 03 mei 2015, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Weet je, ik vind het echt kei super top wat je doet. Maar het is ook jou portemonnee. En als je thuis kan spoelen en hij kan dan herstellen zal dat een hele slok op een borrel schelen.

Ik zou ook kijken vanavond. Morgenvroeg zelf doen en dan naar huis.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Weet niet hoeveel stress/gedonder reizen is maar zou het anders een optie zijn hem thuis te hebben en voor het spoelen bij de DA langs te gaan?

Bij abces moet het namelijk wel echt goed gespoeld worden omdat anders abces weer terug komt.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb destijds mijn konijntje verloren aan een kaakabces omdat er niet goed en niet lang genoeg gespoeld is. Zes keer is ze geopereerd, maar het mocht niet baten. Dus hoe rot het ook is, het spoelen moet wel écht goed en lang genoeg gebeuren. Hij kan toch vast wel thuis gespoeld worden als het minder diep wordt? Dat zal toch geen maand duren?

Dikke  :bigarmhug: voor jou en Ko, je bent een top konijnenmoeder!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Je zou inderdaad toch ook kunnen laten spoelen terwijl hij verder thuis is lijkt mij. Geen idee of dat verschil maakt in de kosten. Bij Jip kostte de opname zelf iets van een euro of 10 per dag. Daar zat de gewone dagelijkse verzorging bij van zijn infuus enzo. Alleen bloedafname en de echo moest ik apart betalen. 
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ben net ff geweest... hij is een ons aangekomen!!!
maakt van zn kamer een grote zooi ;D
eet enkel groenvoer en ik heb gezegd dat ze hem niet meer hoeven te dwangvoeren, er staat nu een bakje met geweekte brokken in zn kamertje.
hij is goed levendig, de wilgentakken die ik had meegenomen daar begon ie gelijk aan... vanmorgen heeft ie een tijdje in de hondenkennel rond gehobbeld!
ze zijn echt mega lief voor hem dat zie ik wel, hij is natuurlijk ook super makkelijk...
gesprek met da net...dat die kaak best diep is.. zn oor is minder diep wbt spoelen.... er kwam vanmorgen weer behoorlijk wat uit....vanavond kijken hoe of wat... als ik twijfel dan denk ik dat ik hem daar laat...hij is van zover gekomen en moet er niet aandenken dat ik t niet goed doet en hij weer terug bij af is..... opname is 13 euro dat valt mee maar alle handelingen komen daar nog bij.... maar goed... als ik t verziek dan zijn we nog verder van huis...
een andere optie was id iedere dag langs komen om te laten spoelen en dan rekenen ze een vervolgconsult maar dat is nog t dubbele van opname en het feit dat ik met hem of lopend of met de fiets moet gaan dat is voor mij geen drama maar geloof dat ik ko daar geen plezier mee ga doen..
zijn geloof ik inmiddels 3 weken verder... en aangezien hij daar goed word verzorgd..... weet ook niet wat ik woensdag te horen krijg wbt zimba dus dat maakt t ook allemaal er niet makkelijker op, de kids helpen wel maar moeten ook werken en leren ed. en als ik woensdag te horen krijg dat zimba geopereerd kan/moet worden dan heb ik aan hem ook mn handen vol
maar goed, ff kijken hoe t vanavond gaat
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 03 mei 2015, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Als ze zo lief voor hem zijn, hij af en toe in de hondenkennel mag, de kosten meevallen en hij goed eet, dan liet ik hem mooi daar.
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Hope schreef: Als ze zo lief voor hem zijn, hij af en toe in de hondenkennel mag, de kosten meevallen en hij goed eet, dan liet ik hem mooi daar.
+1
maar wat een zorgen Ellen
veel sterkte :-*
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Toen ik Lars' abces moest spoelen, gebeurde dat gewoon met zo'n grote spuit.  Niet heel ingewikkeld.
Ik maakte telkens een oplossing en dan de punt van de spuit in het gat en goed hard uitspuiten.  Beetje zoals de dokter doet als je een prop in je oor hebt.  Op den duur wende Lars er ook wel aan, het was niet zo'n probleem om te doen.
Moest wel 2 keer per dag gebeuren.

Hij moest een maand AB krijgen en zeker een maand spoelen, tot het vrijwel dicht was.  Het is gewoon mooi dichtgegroeid. 
In het begin kwam er wel telkens nog etter uit, op het eind niet meer.

Als je DA het niet mogelijk vind om hem naar huis te laten komen, zal je hem vast beter daar laten.  Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of je het wel goed doet.
Ik hoop dat de goede trend zich doorzet. ;)

Plaats reactie