Het verwarde cavia topic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
frodo quin
- 5-sterren

Re: Het verwarde cavia topic
Als de bodembedekking een rol kan spelen zou je ook fleece liners kunnen gebruiken. Die zijn blijkbaar heel populair met caafjes.
Hopelijk geraakt het snel helemaal opgelost.
Hopelijk geraakt het snel helemaal opgelost.
Nou, dan was ik mij een breuk denk ik
heb ik wel geprobeerd hoor, maar zeker op de plekken waar ze slapen moet je het dagelijks vervangen en dan nog blijft de stof nattig, de plas zakt niet naar beneden zoals bij vezels.
De korrels blijven in ieder geval minder plakken. En ze zijn ook niet zo hard als ze lijken.
De korrels blijven in ieder geval minder plakken. En ze zijn ook niet zo hard als ze lijken.
Die korrels werken wel mooi he. Mij lijkt fleece me ook veel te veel werk. Als ik ze in de ren op fleece zet is het na een uur een doorweekte bende. Ik vind het maar gedoe. Goed als het even voor herstel moet. Maar normaal moet een caaf toch gewoon op zaagsel of hennep te houden zijn zonder issues aan de edele delen.
-
frodo quin
- 5-sterren

Oh, jammer dat jullie zo een slechte ervaring hadden. Uit wat Kaela schrijft lijkt het wel of het misschien niet om echte liners gaat. Daar is fleece de bovenlaag en de lagen eronder zijn absorberend. Heel anders dus dan gewoon een fleece deken.
Back 2 nature ken ik. Ik heb dat heel lang als wc vulling voor mijn ratten gebruikt. Is inderdaad laag in stof en geen scherpe stukjes. En ook 1 van de weinige merken waar geen schadelijke troep op zit.
Back 2 nature ken ik. Ik heb dat heel lang als wc vulling voor mijn ratten gebruikt. Is inderdaad laag in stof en geen scherpe stukjes. En ook 1 van de weinige merken waar geen schadelijke troep op zit.
Ik heb zo ongeveer alles aan kleedjes
fleece kleedjes, liners, badmatten. De badmatten liggen in de ren, daar wordt eigenlijk niet geplast en nauwelijks gepoept. De fleeceliners liggen in de kleine slaap huisjes, maar die zijn alleen geschikt als snack of dutjes plek, vinden ze. En onder en op het verdiepinkje. Dan heb ik er nog een bak in staan (gewoon van zo een kooi) en daarin staat het houten huis waarin ze het meest slapen. In die bak had ik dus hennepvezel en nu daarop die korrels. Die is heel gemakkelijk 2 a 3 x per week te verschonen. Van zaagsel had ik trouwens wel gelezen dat het klem kan gaan zitten.
Jack was door de metacam wel echt een mak lammetje geworden, hij vond het super lekker dus na dag 2 ineens 0 problemen om opgepakt te worden
Jack was door de metacam wel echt een mak lammetje geworden, hij vond het super lekker dus na dag 2 ineens 0 problemen om opgepakt te worden
Het zijn ook wel echt slimpies hoor. Maanden niet naar de aardbei omgekeken, aardbei staat op een andere plek; omg nieuwe aardbei, super vet! Nu is de aardbei de lievelingsplek van allebei dus zit er steeds een ongeduldig naast de aardbei te wachten tot de ander er uit gaat 
Hahaha Eelke. Geweldig. Het zijn echt geen slimpies nee. Maar wel enorm schattig!!!
Hier is Sibbe echt wel wat makker geworden van het lange medicijnen krijgen. Dus Nina aait hem af en toe en denkt dan dat Floddertje dat ook wil. Ze is inmiddels al meerdere keren gebeten. Niet hard hoor, het zijn “oh lekkers, nee bah een vinger” hapjes en je ziet er niet eens wat van. Maar over slimpies gesproken, ze zal het toch wel een keer gaan snappen?
Hier is Sibbe echt wel wat makker geworden van het lange medicijnen krijgen. Dus Nina aait hem af en toe en denkt dan dat Floddertje dat ook wil. Ze is inmiddels al meerdere keren gebeten. Niet hard hoor, het zijn “oh lekkers, nee bah een vinger” hapjes en je ziet er niet eens wat van. Maar over slimpies gesproken, ze zal het toch wel een keer gaan snappen?
Wie? Nina of Floddertje? 
Eentje moet de eerste zijn!
-
frodo quin
- 5-sterren

Haha, laat je het weten als je er achter bent?
De strijd is nog onbeslist.
Misschien zijn ze gewoon allebei precies even slim!
Gaat op zoek naar speciaal onderwijs…
- Charlie Angel
- Moderator
[emoji23][emoji23]Kaela schreef: Gaat op zoek naar speciaal onderwijs…