Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

Maris

Bericht door Maris »

Ohh wat fijn om te horen dat ze weer thuis is. Heeft al het duimen toch geholpen. En die kap is gewoon een ramp en Passie van mij was ook net Houdini die kreeg m iedere keer af.

Heel veel knuffel voor Noa ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ze is net zelf naar de keuken gekomen, ik was daar onder begeleiding van de andere kip aan het snijden...Ze heeft zelfs een paar stukjes kipfilet op, normaal haalt ze daar haar neus voor op maar nu smaakte een paar stukjes best wel lekker..
Maris

Bericht door Maris »

doe dr maar lekker verwennen dat zal dr heel erg goed doen.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ze is nu weer thuis dus dan is het normaal dat ze een beetje "instort" In den vreemde heb je toch een bepaalde vorm van stress die je op de pootjes houdt nu hoeft dat niet meer en komt de vermoeidheid eruit en ze het is thuis veilig om gewoon toe te geven aan dat je je niet zo lekker voelt.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

misschien anders Chlorella geven? Ze zal ook nog wel last hebben van de narcose........
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik denk dat je gelijk hebt Sylvia...Ergens weet ik dat zelf ook wel maar ik heb zo in de rats gezeten om haar, dan heb je de blijdschap dat ze naar huis mag maar tegelijkertijd dan toch weer die knal in je gezicht "ze is er nog niet, ze is nog niet beter.." Ik ben dus gewoon erg bezorgd en hoop natuurlijk snel verbetering te zien. Zodat je jezelf wat gerust kan stellen...
Ze heeft zojuist haar pillen weer binnen gekregen en ze heeft weer wat gegeten.
Verder heb ik voor haar een "jasje" geknipt van een mouw van een fleecetrui. Dit is en lekker warm en zit strakker om haar lijfje. Ik heb dus hoop dat ze dit niet zo makkelijk uitkrijgt. Die kap gaat iig niet meer om!
Volgende week donderdag mogen de krammetjes eruit dus gelijk maar een afspraak gemaakt bij de da. Ik hoop dat ze dan zich wat prettiger gaat voelen, geen gedonder meer aan haar lijfje en ze kan zich dan eindelijk weer wassen...

Femke, die Chlorella wat is dat? Een soort ontgiftingskuur?!
Zou ik van zulke dingen allemaal gewoon kunnen geven? Ik bedoel zijn er geen dingen die de ab kunnen tegenwerken?
Dat ze nog last heeft van de narcose ddaar had ik ook al aan zitten denken. Dinsdag zijn die drains eruit gegaan, dus weer narcose. Ze is dan in totaal 3 keer onder narcose gebracht in anderhalve week :-\ Dat hakt er ook wel in..En ik weet nog van toen ze gecastreerd werd, dat ze toen ook zo'n 2 dagen naar is geweest van de narcose..
We blijven gewoon hopen dat ze snel verbetering gaat tonen..
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Volgens mij voelt ze zich nu iets beter, momenteel loopt ze wat door het huis te kuieren...Ze is iig nog niet vergeten dat als ik 's avonds met hun eten bezig ben, dat zij dan naar de logeerkamer moet. Daar was ze vanavond al netjes gaan zitten toen ik Tobias daar zijn eten wou gaan geven. Noa mag/moet nu nog gewoon in de woon/slaapkamer blijven zodat ik een oogje in het zeil kan houden. En zo weet ik zeker dat Tobias geen kans heeft om haar te bespringen.
De mouw die ik tot "jas" gemaakt hebt lijkt haar ook beter te zitten, ze loopt nu vrij normaal..
Ben benieuwd of ze vanacht weer op bed komt..
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Oh en nog een vraagje....een natuurlijke pijnstiller, bestaat dat?!

Via de zoekmachine ben ik Salisprin tegen gekomen..Zou dat wat zijn voor Noa?! En is dit te koop bij reformwinkels?
Ook zag ik wat over duivelsklauw, maar dat zou meer zijn bij bot en gewrichtsproblemen. Dat heeft dus geen algemene werking begrijp ik..
Ik weet natuurlijk niet zeker of ze echt pijn heeft. Ze krijgt nu nog dagelijks Metacam maar daar moet ik a.s. woensdag mee stoppen. Dat krijgt ze dan ook voornamelijk als ontstekkingremmer geloof ik...Dus als ik hier mee moet gaan stoppen zou ik haar graag iets natuurlijks geven om eventueel de pijn wat te onderdrukken maar miss. bestaat er ook iets natuurlijks als ontstekkingremmer? Het zou mooi zijn als ik zoiets kan gaan geven ter vervanging van de Metacam!
Laatst gewijzigd door zurca op do 01 dec 2005, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Salisprin is idd een natuurlijke pijnstiller/ontstekingsremmer. Ik heb alleen geen idee of katten dit mogen hebben? Weet iemand anders dat mss?
Waarom heeft ze eigenlijk Metacam gekregen en geen tolfedine? Want de Metacam suspensie is nl. niet geregistreerd voor katten? ???
Zo te horen gaat het toch wel de goede kant op hoor met haar. Dat ze toch nog anders is dan anders en meer slaapt e.d. is erg logisch hoor. Het is niet niets wat ze allemaal mee heeft gemaakt de afgelopen tijd, plus dat haar lichaam ook nog herstellende is uiteraard.
Maar gelukkig is het een vechter. Ze komt er wel.
Ik blijf nog iedere dag duimen voor haar hoor. :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik had idd. ook al vreemd staan kijken naar dat doosje van de Metacam, "voor honden" staat er idd. op...
Eerlijk gezegd heb ik er verder niet aan getwijfeld en ga er vanuit dat ze weten wat ze me meegegeven hebben, ze kreeg dit ook in de kliniek al....
Maar als ik naar ze bel zal ik er wel even naar vragen, ben eigenlijk wel benieuwd van hoe en wat ;)

Noa heeft vanacht weer op bed geslapen, ze heeft nu door dat ze beter bij mij op het voeteinde kan gaan liggen dan bij Wim. Haar eten had ik bij haar gezet en daar heb ik haar een paar keer van horen eten...
Vanmorgen heeft ze haar pillen alweer gehad. Ze is echt uitgekookt hoor! Ik doe haar bekkie open, kop goed naar achteren, pil erin laten vallen goed achterin....Dan behoort mevrouw te slikken maar dat doet ze dus niet. Even wrijven helpt niet dus nu heb ik een spuitje met wat water erbij gepakt en als de pil erin zit dan nog even een druppie water in haar mondhoek, dan moet ze wel slikken..
Daarna wou ze uit de kraan op de badkamer drinken, ik heb haar op de wastafel gezet en Mevrouw heeft er een waterballet van gemaakt...Nu ligt ze op een kussen, op de badkamer lekker bij de kachel...
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

zurca schreef: Ik had idd. ook al vreemd staan kijken naar dat doosje van de Metacam, "voor honden" staat er idd. op...
Eerlijk gezegd heb ik er verder niet aan getwijfeld en ga er vanuit dat ze weten wat ze me meegegeven hebben, ze kreeg dit ook in de kliniek al....
Maar als ik naar ze bel zal ik er wel even naar vragen, ben eigenlijk wel benieuwd van hoe en wat ;)

Noa heeft vanacht weer op bed geslapen, ze heeft nu door dat ze beter bij mij op het voeteinde kan gaan liggen dan bij Wim. Haar eten had ik bij haar gezet en daar heb ik haar een paar keer van horen eten...
Vanmorgen heeft ze haar pillen alweer gehad. Ze is echt uitgekookt hoor! Ik doe haar bekkie open, kop goed naar achteren, pil erin laten vallen goed achterin....Dan behoort mevrouw te slikken maar dat doet ze dus niet. Even wrijven helpt niet dus nu heb ik een spuitje met wat water erbij gepakt en als de pil erin zit dan nog even een druppie water in haar mondhoek, dan moet ze wel slikken..
Daarna wou ze uit de kraan op de badkamer drinken, ik heb haar op de wastafel gezet en Mevrouw heeft er een waterballet van gemaakt...Nu ligt ze op een kussen, op de badkamer lekker bij de kachel...
Hihi...ik ken dat hoe die katten soms zo uitgekookt kunnen doen. Lachen joh! ;D
Toch een goed teken dat ze weer aan waterballet heeft gedaan ook, niet? :D ;)
Ga zo door!!!! :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Noa slaapt veel maar ze is vandaag een paar maal van slaapplaats gewisseld...
Op bed, maar ook in de kamer in het raamkozijn en weer terug naar bed...Vanavond kreeg ze wat eten op bed maar mn handen vond ze veel lekkerder ruiken, ik had runderlappen voor Tous in zakjes gedaan. Dus toen ik naar de keuken liep om voor Noa wat af te snijden kwam ze zelf al achter me aan om wat te bietsen..En wonder boven wonder, ze wou wat stukjes vlees eten.. Nu zit ze in de hal op de mat..

Dankzij Marielle heb ik nu ook proboitica maar hoe zit het met de dosering? Op het busje staat voor vee en kippen dus weet iemand een richtlijn voor katten?

Vanmiddag even een foto van Noa gemaakt..
Noa showt de nieuwste mode ;)
Afbeelding
Afbeelding
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

wat een dropje zo in haar jasje zeg, gaat in iedere geval de goede kant op ;D
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

A gossie, maar wel een kek jasje!!

Geef haar maar een dikke knuffel! :-*
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

sorry Liesbeth dat ik niet eerder heb gereageerd. Chlorella is inderdaad een reiningskuurtje. Ik koop ze van Bloem, bij een reformzaak. Het zijn redelijk kleine tabletjes, je moet het wel opbouwen.

En Tannetje heeft geloof ik ook een natuurlijke pijnstiller in haar assortiment? Misschien een telefoontje eraan wagen?

Plaats reactie