Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35
Moderator: Lizzy
- Charlie Angel
- Moderator
-
sella
Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8
Fijn! Ik wens jullie een rustig weekend
Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8
Gelukkig weer de goeie kant op!! 
-
De Geijsjes
- 5-sterren

Goed zeg! Wat een opluchting! 8)
Dat is nog zacht uitgedruktDe Geijsjes schreef: Goed zeg! Wat een opluchting! 8)
Dit is de 2e dag op de 7 iu dus waarschijnlijk morgen 5 of 4 iu, Tannetje heeft het steeds goed gehad met de verlagingen dus die mag blijven
Ik ben blij dat jullie zo blij zijn
Wat is de ideale waarde eigenlijk?
Tien...2.2 was je eerst heel ongerust over, en nu is 't weer 2.2 ben je blij...dus ik wilde ik ook net vragen wat de juiste waardes moeten zijn...Cathelijn schreef: Ik ben blij dat jullie zo blij zijnWat is de ideale waarde eigenlijk?
Tannetje heeft mij afgelopen week gerustgesteld en 2,2 gaat nog net maar liever iets hoger202Spots schreef: Tien...2.2 was je eerst heel ongerust over, en nu is 't weer 2.2 ben je blij...dus ik wilde ik ook net vragen wat de juiste waardes moeten zijn...
@Cathelijn De normale waarden voor de bloedsuikerspiegel liggen tussen 3,4 en 5,7 mmol/dL voor katten en 3,9 en 5,5 voor honden. Let wel, dit zijn waarden voor dieren zónder diabetes. De nierdrempel, de bss-waarde waarboven de nieren suiker beginnen door te laten naar de urine, is voor katten ongeveer 14 mmol/L en voor honden 10 mmol/L.
Zou de bloedwaarde konstant aan de veilige kant zijn/blijven zoals bijv gisteren dan kan de insuline niet verlaagd worden, nu met de zeer lage waarde een teken dat er nog minder insuline moet worden gespoten om een hypo te voorkomen.
Laatst gewijzigd door tieneke op za 07 jan 2012, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
okay...dus nu iets omhoog en dan tussen de 4 -5.5 gaan en dan zit je goed?
Dit is voor gezonde honden de norm, maar voor honden met suikerziekte wordt dit kunstmatig iets hoger gehouden om een hypo= te laag dus te voorkomen.202Spots schreef: okay...dus nu iets omhoog en dan tussen de 4 -5.5 gaan en dan zit je goed?
Precies, 2,2 is aan de lage kant maar het is een teken dat ze minder insuline nodig heeft, dus het gaat de goede kant op!
- Poedelpret
- 5-sterren

- Contacteer: