eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk, willen jullie meedenken? pag 16

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Oke oke. Is het misschien een idee om terug te gaan naar konijn+hert tot hij weer helemaal rustig is en dan beeeeetje bij beetje geit bij te voeren..
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hij had  toch ook een boterham gehad toen ie net geit kreeg? en nu dan die paardenpoep... tjah... ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Dat heb ik dus gedaan voordat hij geit erbij kreeg. Als het niet lukt met een diersoort heb ik een paar werken konijn en hert gegeven en dan een nieuw diersoort erbij.

Maar waarom zou de reactie anders zijn met een beetje dan met elke dag. Ik zit even te denken, maar hij krijgt ook maar een beetje. Hij eet 1400 gram per dag, waarvan hij 200 gram geitenvlees krijgt. Dus nog geen 15%.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik ben 13 fev begonnen met geit. 14 feb heeft hij een boterham gejat. 22 en 24 feb heeft hij paardenpoep gegeten.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik ben gestopt met de geitenvlees. Hij heeft het afgelopen dinsdag voor het laatst gehad. Ik heb toch het gevoel dat het daarvan komt.
En daar baal ik eigenlijk wel van, maar goed het is niet anders.
Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, net als met paardenvlees, dus ik wil het nog wel een keer gaan proberen.

Ik krijg vandaag lama en eind van de maand haaskarkas. Ik heb ook al haarorgaan in de vriezer liggen. Lama heeft hij sowieso nog nooit gegeten en haas denk ik ook niet. Ik kan me niet indenken dat dat in greenheart of farmfood brokken zit. Dus als het goed is zou beide moeten lukken.

Ik heb trouwens het idee dat zijn jeuk al wel iets minder is.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Freddy krijgt inmiddels 12 dagen lama en het gaat goed.  ;D  Dus daar ben ik helemaal blij mee. Ik heb nu dus drie diersoorten.

Aangezien het goed gaat en ik vandaag haaskk heb gehaald wil ik haas gaan elimineren. Maar wanneer zal ik daarmee beginnen? Oftewel hoelang moet je een nieuw diersoort geven als het goed gaat voordat je een nieuw diersoort kan proberen.

En dan nog een vraagje, ik heb ook nog haasorgaan in de vriezer liggen. Ik zit eraan te denken om het haaskk en het haasorgaan los van elkaar te elimineren. Voor het geval en sporen van iets in het orgaan zit waar hij niet tegen kan. Is dit een goed idee of kan ik beide tegelijk elimineren.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Je kan hazenvlees, karkas, hart  en ook long of lever van de haas geven,
Geen maagjes, darmen en ook geen kopjes of nekken, daar kunnen weer resten inzitten van voeding of  graan.

Jolanda heeft nu wilde eendboutjes in de aanbieding , zou dat wat zijn voor  Freddie?
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Hmm ik heb orgaanmix van haas en geen idee wat erin zit. Ik ga dit dus echt appart proberen. Of ik geef het lekker aan mijn Golden, voor hem moet ik toch nog orgaan hebben.

Kopjes, goed dat je het zegt. Ik geeg hem al een paar weekjes konijnkoppen van Orinake en dat gaat goed. Maar echt nooit aan gedacht. Ik ben nu haas aan het portioneren en daar zitten ook wat koppen bij. Die gaan dus voor de zekerheid maar naar mijn Golden. Erg makkelijk 2 honden.

Over die wilde eend heb ik eigenlijk heen gelezen. Maar ik wil idd ook nog een keer eend elimineren, maar tamme eend durf ik niet zo. Omdat hij reageerd op kip een kalkoen, wild wil ik dan wel proberen. Ik moet even kijken met Jolanda, want ik moet die dag werken, dus moet eerst een oplossing vinden om het dichterbij te krijgen. En ik moet ws ook hertenvlees bij haar bestellen, want het lijkt erop dat het bij Orinake niet door gaat. En dan komt dat er deze maand extra bij terwijl ik al veel aan hondenvoer heb uitgegeven. Maar bedankt voor de tip, ik neem het mee.

Oh, ik ben zo blij dat ik er een vriezer bij heb. Kan ik lekker een voorraad voor hem aan leggen als er iets voorbijkomt dat ik een keer wil elimineren. En nou heb ik ook geen probleem meer dat ik te weinig konijn op voorraad heb. 6 apil komt er een lading konijnkk.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Ik zou de orgaan mix dan lekker aan de golden geven  :)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Weer even een berichtje hoe het ervoor staat.

Hij heeft eventjes een dip gehad. Paardentront gegeten en daarna 2 wonden gemaakt. Nog nooit mee gemaakt.

Inmiddels is dat helemaal over en de jeuk helemaal weg. Vorige week donderdag, 1,5 week geleden begonnen met kangaroevlees. Hij heeft totaal geen jeuk. Het is nog kort, maar ik verwacht wel dat het goed zal blijven gaan. Anders had ik wel wat jeuk moeten zien.

Als het zo door gaat hebben we 4 diersoorten.                                 
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Re: eliminatiedieet bij jeuk, 5 diersoorten nog verder gaan?

Bericht door Miranda 1 »

Whoehoe we hebben inmiddels 5 diersoorten die goed gaan. Konijn, hert, lama, kangaroe en haas.

En hij verdraagt runderlip ook goed, dus rundvlees ga ik binnenkort nog elimineren.

Is het verstandig om nog meer diersoorten te elimineren? Zodat ik meer kan afwisselen. Of is het handig om diersoorten achter de hand te houden voor het geval hij voor een diersoort een allergie opbouwt.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

hartstikke mooi dat het zo goed gaat!

runderlip heeft hij al gegeten, begrijp ik? dan heb je rund dus al ge-elimineerd, want runderlip of rundervlees, dat maakt niet uit.

ik zou nog wel doorgaan ja, hoe meer diersoorten, des te beter. ook mis je nu pens in je menu, en ik vind dat persoonlijk (zeker voor een gevoelige hond) wel erg belangrijk om in het menu te hebben. pens dien je als aparte diersoort te beschouwen. om zeker te weten dat de hond niet om de inhoud van de pens reageert, voeg je het beste eerst de diersoort toe, en dan daarna de pens van die diersoort. dus nu rund toe voegen, en als dat goed gaat over een paar weken runderpens proberen.

daarna wordt het tijd om te kijken naar diersoorten die hij al wel eens gegeten heeft, maar waar je niet 100 % zeker van weet of ie wel of niet tegen kan.

verder zou het ook heel mooi zijn als je ook vis kan gaan voeren. sardientjes of zalm bijvoorbeeld.

ik heb het idee dat Reus een allergie op kan bouwen voor iets wat hij nu krijgt wel een soort van in mijn achterhoofd. mocht er aanleiding komen om dat te vermoeden, dan zou ik denk ik 'omgekeerd' gaan elimineren. dus 1 voor 1 een diersoort weg laten en kijken of dat verschil maakt.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik ga ervanuit dat hij tegen rundvlees kan, want op Farmfood deed hij het heel goed. Maar ik ga het toch elimineren. Gewoon omdat het kan en om het zeker te weten.

Idd pens moet ik nog hebben. Ik wil dit dus ook van rund proberen. Van geitenvlees kreeg hij jeuk, dus de pens heb ik nooit geprobeerd van geit.

En vis is een hele goede. Ik ben al langer op het forum aan het kijken of er zalm voorbij komt, dus als dat komt besteld ik het gelijk. Anders ga ik het via een internet leverancier proberen.

Bedoel je dat de diersoorten waar hij een beetje op reageerde dat ik die opnieuw ga proberen? Kip en kalkoen was echt giga jeuk. Paard en geit een beetje. Dus dan zou ik die voor de zekerheid opnieuw moeten proberen?

En is het voor het mooie ook handig om eieren te elimineren?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

inderdaad, eitjes moeten natuurlijk ook nog.

en na de vis, pens en eieren kan je ook richting groente prak gaan denken.

ik denk dat het goed zou kunnen, dat hij nu minder gevoelig is doordat zijn weerstand beter is omdat hij al een tijd reactie-vrij is en lekker gevarieerd eet. het zou kunnen, denk ik, dat de reactie die hij bijvoorbeeld had op paard en geit, geen allergie was, maar een gevoeligheidje. ik denk dus dat het kan, dat als je over een tijdje paard of geit nog eens probeert, hij het wel kan hebben.

ongeveer een jaar geleden, toen Reus nog maar net redelijk stabiel was en nog niet zo gevarieerd at, was hij gelijk weer een hoopje jeuk ellende als ie een mini stukje brood van straat snaaide, oid. nu kan dat gebeuren, en dan merk ik amper aan hem dat hij iets verkeerds heeft gegeten.
itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

20 jaar geleden had ik een berner met allergieen. Altijd diarree en jeuk, enorme hotspots. Ben overal met hem geweest, heb alles geprobeerd, tot ik bij een holistische arts kwam en die zei, geef hem eens 2 weken lang elke dag een dessertlepel groene leem over zijn eten. Daarna stop je en krijgt hij weer last, geef je hem weer een kuur van 2 weken. Bij hem hielp het heel erg goed. Die groene leem reinigde z'n darmen. Ter ondersteuning zou ik je dit zeker aanraden. Die groene leem kun je ook aanmaken met wat water en een druppel tea tree en gebruiken op eventuele hotspots. Wat ik verder ook aanraad bij een hond die zo allergisch is, ook voor vlooien is hem het hele jaar door anti-vlo middelen te geven. Hoe vervelend het ook is om gif te gebruiken. 1 Vlo kan al zo'n heftige reaktie geven dat je het gewoon beter kunt voorkomen.

Plaats reactie