Eliminatiedieët Hope. Op vakantie
Moderator: Lizzy
Re: Eliminatiedieët Hope. Jeuk.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat honden en katten niet zoveel met omega 6 en 9 kunnen en dat vooral met name de omega 3 belangrijk is.
Ben je ws dus beter af met een goede, zuivere visolie waar vooral veel omega 3 inzit.
Het merk wat Nienke noemt, Doils, is wel goed.
Gebruik het ook voor 2 van mn katten (1 krijgt het al langer ivm arthrose en nr 2 krijgt het nu ook voor zn slechte (winter)vacht)
Ben je ws dus beter af met een goede, zuivere visolie waar vooral veel omega 3 inzit.
Het merk wat Nienke noemt, Doils, is wel goed.
Gebruik het ook voor 2 van mn katten (1 krijgt het al langer ivm arthrose en nr 2 krijgt het nu ook voor zn slechte (winter)vacht)
misschien kan je op wat websites van holistisch dierenartsen wat dingen lezen over de middelen die zij toepassen, dan kan je voor je zelf bepalen wat jullie eventueel wel in zouden kunnen zetten. ik denk dan aan een supplement (om het zo maar even te noemen) om Hope te helpen ontgiften, wellicht maakt dat al het verschil. maar jullie moeten natuurlijk zelf beslissen waar de grens ligt.
dit is de DA waar ik met Reus kom:
http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/
any animal (Fido): http://anyanimal.nl/
http://www.centrumoase.nl/ (Hitam hier op het forum)
dit is de DA waar ik met Reus kom:
http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/
any animal (Fido): http://anyanimal.nl/
http://www.centrumoase.nl/ (Hitam hier op het forum)
Pfff, even mijn ei kwijt hoor.
Hope heeft weer een plek zoals maanden terug. En jeuk, al valt dat nog goed mee.
We zien het even niet meer zitten. En ja, ik weet het, het komt wel goed.
Maar we hebben even teveel pech met onze dieren momenteel.
Dit weekend ga ik, als het niet zo erg wordt als de vorige keren, geen eend meer voeren.
Gewoon maar weer terug naar alleen konijn, dat ging goed. En dan volgende week maar zien wat we moeten.
Naar een dierenarts waarschijnlijk.
Goed plan?
Hope heeft weer een plek zoals maanden terug. En jeuk, al valt dat nog goed mee.
We zien het even niet meer zitten. En ja, ik weet het, het komt wel goed.
Maar we hebben even teveel pech met onze dieren momenteel.
Dit weekend ga ik, als het niet zo erg wordt als de vorige keren, geen eend meer voeren.
Gewoon maar weer terug naar alleen konijn, dat ging goed. En dan volgende week maar zien wat we moeten.
Naar een dierenarts waarschijnlijk.
Goed plan?
Hoi Hope, ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgd en ook gereageerd.
Ik denk dat jij dr goed aan doet om een goede DA op te zoeken met jou Hope, een arts die verstand heeft van voeding. Zelf vind ik Erwin van Anymal een hele goede.
Mijn hond heeft ook grote problemen gehad, weliswaar van een totaal ander kaliber, en heb ook geprobeerd mijn informatie te vergaren via dit forum, helaas heb ik hierdoor bepaalde dingen totaal verkeerd gedaan.
Supplementen gegeven die ze helemaal niet mag, niets doen, en bepaalde dingen zelf nooit gedaan die wel van groot belang waren.
Ik ben uiteindelijk naar Erwin gegaan, en mocht meer dan de helft van de supplementen in de kerstboom hangen, en andere supplementen drastisch omhoog gegooid zelfs.
Het is goed gekomen.
Dus ik raad je, vanuit mijn eigen ervaring aan om hulp te gaan zoeken. Succes.
Ik denk dat jij dr goed aan doet om een goede DA op te zoeken met jou Hope, een arts die verstand heeft van voeding. Zelf vind ik Erwin van Anymal een hele goede.
Mijn hond heeft ook grote problemen gehad, weliswaar van een totaal ander kaliber, en heb ook geprobeerd mijn informatie te vergaren via dit forum, helaas heb ik hierdoor bepaalde dingen totaal verkeerd gedaan.
Supplementen gegeven die ze helemaal niet mag, niets doen, en bepaalde dingen zelf nooit gedaan die wel van groot belang waren.
Ik ben uiteindelijk naar Erwin gegaan, en mocht meer dan de helft van de supplementen in de kerstboom hangen, en andere supplementen drastisch omhoog gegooid zelfs.
Het is goed gekomen.
@ Senta
Dat het een forum is, met allemaal verschillende meningen, adviezen en mate van deskundigheid weet ik wel.
Toch is het goed hoor, om dat te benadrukken.
Ik heb er alleen gewoon eventjes geen zin meer in allemaal. Onze hond kan er niets aan doen hoor, dat snap ik goed.
Alleen, soms ben ik gewoon geneigd om een zak hyperallergene brokken te halen bij de DA.
Dat het een forum is, met allemaal verschillende meningen, adviezen en mate van deskundigheid weet ik wel.
Ik heb er alleen gewoon eventjes geen zin meer in allemaal. Onze hond kan er niets aan doen hoor, dat snap ik goed.
Alleen, soms ben ik gewoon geneigd om een zak hyperallergene brokken te halen bij de DA.
-
Martine-Tom
[quote="Senta"]
Het is goed gekomen.
[/quote]
Daar ben je altijd nog zelf bij he
Ook als je naar een dokter gaat kan je zijn adviezen opvolgen...of niet. Dus als jij kiest om je verhaal hier te zetten is het ook jouw keus wat je ermee doet
Het is goed gekomen.
[/quote]
Daar ben je altijd nog zelf bij he
Ook als je naar een dokter gaat kan je zijn adviezen opvolgen...of niet. Dus als jij kiest om je verhaal hier te zetten is het ook jouw keus wat je ermee doet
[quote="Hope"]
@ Senta
[/quote]
Stukje bewustzijn kan nooit geen kwaad, soms doen supplementen meer goed dan kwaad. Hoe goed bedoeld het advies ook is. En wat voor hond A helpt kan voor hond B tegendraads werken.
@ Senta
[/quote]
Stukje bewustzijn kan nooit geen kwaad, soms doen supplementen meer goed dan kwaad. Hoe goed bedoeld het advies ook is. En wat voor hond A helpt kan voor hond B tegendraads werken.
Ik zeg niet, dat ik niet blij ben met dit forum en alle lieve mensen en lieve adviezen.
Wat ik zeg, is dat ik het gewoon even moe ben op het moment.
Komt vast wel weer goed. Met advies van de DA
Komt vast wel weer goed. Met advies van de DA
[quote="Hope"]
[/quote]
En dat kan ik mij heel héél goed voorstellen hoor meis!!!! Je bent al zo lang bezig, en met zulke goede bedoelingen. Heel veel sterkte.
[/quote]
En dat kan ik mij heel héél goed voorstellen hoor meis!!!! Je bent al zo lang bezig, en met zulke goede bedoelingen. Heel veel sterkte.
*schuiftglaasjeroosviceeoverdetafel-komtwelgoedschatje*
Misschien vind je het wat om 'n speeksel test te laten doen om te kijken waar ze allergies voor is?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2007978
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2007978
[quote="Limpy"]
[/quote]

[/quote]
Hope wordt dik.
Hij krijgt nu 2% gevoerd. Mag ik daar nog mee zakken, of is 2% minimaal?
(meer bewegen dan ofzo)
Hij krijgt nu 2% gevoerd. Mag ik daar nog mee zakken, of is 2% minimaal?
(meer bewegen dan ofzo)
dik als in zwaarder, of dik als in dat hij een speklaag krijgt? zwaarder kan namelijk ook heel goed spieropbouw zijn! als hij een speklaagje begint te krijgen, dan zal je of wat minder moeten gaan voeren, of meer bewegen. voeren op het oog en hoe de hond voelt, als dat minder dan 2% is, tjah, dan is het minder. er zijn hier wel meer honden die ver onder of juist boven het richt percentage zitten. dat het afgelopen winter zo koud was en Reus alleen maar konijn at, heeft hij een tijdje zo rond de 6% gezeten, geloof ik. best veel, maar hij had dat gewoon nodig.
Hoe lang voer je nu al eend erbij?
Hier vliegen de kilo's er nl ook aan als ik eend voer,dus op de eenddagjes ga ik toch wat
minder vleesbot voeren.
Hier vliegen de kilo's er nl ook aan als ik eend voer,dus op de eenddagjes ga ik toch wat
minder vleesbot voeren.