Hier hetzelfde gehad en als we er zelfs met een lepeltje geen melk meer in kregen dan naar het ziekenhuis voor een sonde. Gelukkig niet nodig geweest. Maar ik vrees dat er echt niets tegen te doen is. Gebruik je wel zoutoplossing voor een verstopt neusje?Jantina schreef: Net maar weer huisarts gebeld. Fedde blijft verkouden en hoest sinds zondag echt heel akelig. Ik ben niet snel in paniek maar een paar keer met hem naar buiten gegaan omdat hij er echt in bleef hangen. De koude buitenlucht stopte het dan. Al nachten wakker, drinkt nog maar de helft. Zit me echt niet lekker. Krijg verdorie alleen maar te horen dat ze er niks voor hebben. Kan niet waar zijn toch?! De assistente toch echt verzocht om weer even met de huisarts te overleggen... Hoop dat ze terug belt.
De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Robyn geboren!
Ohh jeetje wat een troubles 
Beterschap voor alle kleintjes.
Hier vandaag geslaagd voor rolgordijnen en over gordijnen
Beterschap voor alle kleintjes.
Hier vandaag geslaagd voor rolgordijnen en over gordijnen
Ja we sprayen ons suf met zout water, smeren Luuf, druppels van Tussikind.
Net de huisarts gesproken en we kunnen een ventolin (?) puffer ophalen en proberen. Donderdag belt hij weer even of het helpt.
Net de huisarts gesproken en we kunnen een ventolin (?) puffer ophalen en proberen. Donderdag belt hij weer even of het helpt.
Pas je op, Jantine, dat je zijn neusje niet te rauw maakt met die zout oplossing.
Is het niet zo, dat dat maar een aantal keren per dag mag?
Als hij nu een keer zo hoest, dat hij er echt in lijkt te blijven, dat heet pseudo kroep, dan moet je stomen.
Hup, de badkamer in, douche aan en in de stoom met de kleine man. Je schrikt je te pletter, maar het komt wel goed.
Alleen als het echt doodeng en nodig is.
Misschien kan een paracetemol wel wat helpen, voelt hij zich waarschijnlijk iets beter en wil dan wel wat drinken.
Ventolin puffer, geeft bij mij de reactie, grote goedheid, dat moet je willen, ik ben ouderwets en zet liever een schaal kamillethee in de slaapkamer.
Succes met de kleine man en maar hopen, dat niet hierna zijn oortjes pijn zullen gaan doen.
Hanny
Is het niet zo, dat dat maar een aantal keren per dag mag?
Als hij nu een keer zo hoest, dat hij er echt in lijkt te blijven, dat heet pseudo kroep, dan moet je stomen.
Hup, de badkamer in, douche aan en in de stoom met de kleine man. Je schrikt je te pletter, maar het komt wel goed.
Alleen als het echt doodeng en nodig is.
Misschien kan een paracetemol wel wat helpen, voelt hij zich waarschijnlijk iets beter en wil dan wel wat drinken.
Ventolin puffer, geeft bij mij de reactie, grote goedheid, dat moet je willen, ik ben ouderwets en zet liever een schaal kamillethee in de slaapkamer.
Succes met de kleine man en maar hopen, dat niet hierna zijn oortjes pijn zullen gaan doen.
Hanny
-
fem fatale
- 5-sterren

Ventolin is wel supereffectief om meer lucht binnen te krijgen, zeker in combinatie met stomen. Wel opletten, vsn Ventolin gaat je hartslag omhoog en kun je onrustig worden, dus liever niet vlak voor het slapen.
Beterschap voor de zieke kindjes.
Wonden genezen maar wel traag. Maar dat is normaal. Gynaecoloog zei gisteren voor het ontslag uit het ziekenhuis: 'doe het de komende 6 weken wel wat veilig want ik ga je nu nog geen anticonceptie geven. Zie dat je niet direct weer zwanger bent'. Eeeeuhm, na dat slagveld onderaan mag manlief ff wegblijven
. Hij heeft gezien hoe het genaaid werd dus denk dat hij er hetzelfde over denkt 
Robyn ( met een doffe i trouwens) heeft zondagavond en maandag overdag nog ff op de lampen moeten liggen( fototherapie) omdat de bilirubinewaarden niet goed waren. Best zielig om ze zo te zien maar het heeft haar wel goed gedaan. De bv liep niet goed omdat ze vrij sloom was en ik moest afkolven want ik had wel meer dan genoeg melk. Dan toegediend via fingerfeeding. Maar nu drinkt ze heel goed. Ze is nog steeds rustig, moet ze wakker maken om te eten maar ze zuigt goed.
Morgen ergens een weegschaal gaan huren zodat we het gewicht kunnen opvolgen.
Geen kraamzorg,wel vroedvrouw die aan huis komt. En de kleine moet om de 2 weken bij de kinderarts om de bloedwaarden goed op te volgen.
Ik ben trouwens al mijn zwangerschapskg's al kwijt
( nuja, het waren er maar 4
. Ben ondertussen 5,5 kg kwijt)

Wonden genezen maar wel traag. Maar dat is normaal. Gynaecoloog zei gisteren voor het ontslag uit het ziekenhuis: 'doe het de komende 6 weken wel wat veilig want ik ga je nu nog geen anticonceptie geven. Zie dat je niet direct weer zwanger bent'. Eeeeuhm, na dat slagveld onderaan mag manlief ff wegblijven
Robyn ( met een doffe i trouwens) heeft zondagavond en maandag overdag nog ff op de lampen moeten liggen( fototherapie) omdat de bilirubinewaarden niet goed waren. Best zielig om ze zo te zien maar het heeft haar wel goed gedaan. De bv liep niet goed omdat ze vrij sloom was en ik moest afkolven want ik had wel meer dan genoeg melk. Dan toegediend via fingerfeeding. Maar nu drinkt ze heel goed. Ze is nog steeds rustig, moet ze wakker maken om te eten maar ze zuigt goed.
Morgen ergens een weegschaal gaan huren zodat we het gewicht kunnen opvolgen.
Geen kraamzorg,wel vroedvrouw die aan huis komt. En de kleine moet om de 2 weken bij de kinderarts om de bloedwaarden goed op te volgen.
Ik ben trouwens al mijn zwangerschapskg's al kwijt

Jeetje wat kijkt ze al wijs, ziet er niet uit als pasgeboren....wat een mooi poppetje...
Fijn dat ze haar goed in de gaten houden...
Fijn dat ze haar goed in de gaten houden...
Fijn dat jullie weer thuis zijn 
Is ze rhesuspositief en moest ze daarom onder de blauwe lamp?
Heerlijk om weer thuis te zijn! Mooi meisje!
Hier hebben we het stomen al geprobeerd. In badkamer met kokend hete douche, uien naast het bed noem alles maar op.
Dit is ook niet iets waar ik op zit te wachten
. Maar je kind bijna zien stikken is ook vreselijk.
Hier hebben we het stomen al geprobeerd. In badkamer met kokend hete douche, uien naast het bed noem alles maar op.
Dit is ook niet iets waar ik op zit te wachten
Neen, ze is ook rhesusnegatief.koekje schreef: Fijn dat jullie weer thuis zijn
Slechte bilirubinewaarden kan ook komen doordat ze in het begin slecht dronk. Bovendien had ze het nadeel van met de vacuumpomp ter wereld gekomen te zijn en dus een bloeduitstorting. Daardoor moeten meer bloedcellen afgebroken worden
-
sella
Kleine beebjes kunnen heel ziek worden van het rs virus. Omdat ze eigenlijk alleen nog neusademhaling hebben, komt het dubbel heftig aan voor de ukkies.Jantina schreef: Heerlijk om weer thuis te zijn! Mooi meisje!
Dit is ook niet iets waar ik op zit te wachten. Maar je kind bijna zien stikken is ook vreselijk.
Emmer niet te lang door, bij twijfel naar de hap of seh omdat ze zo moe worden en dan ook niet goed meer gaan drinken en zo nog moeder en zwakker worden.
Vandaag precies 33 weken.
Nog 6 dagen werken tot mijn verlof
https://www.dropbox.com/s/vp3aybqyrt38f ... 160519.jpg
Nog 6 dagen werken tot mijn verlof
https://www.dropbox.com/s/vp3aybqyrt38f ... 160519.jpg
Laatst gewijzigd door Nadia op di 28 jan 2014, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sella
Dat is een heel beschaafd mooi buikje Nadia.
Doe voorzichtig met je rug de laatste weken werken.
Doe voorzichtig met je rug de laatste weken werken.
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Evi is sinds ze uit het zh is ook alleen maar aan het hoesten en snotteren... Gelukkig is het steeds korte poosjes en niet duidelijk anders dan de vorige verkoudheid... Maar toch hou ik het extra in de gaten... Lagen meerdere kindjes in het zh met rs... Zeker 4 kamers met volledig contact-isolatie, waarvan de ouders wel gewoon op en af mochten... (En dus ook in de gang + koffiekamer rondliepen waar ik met mijn kleine meisje liep...)