Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Weersvoorspellingen kloppen nooit, dus ik zie het nog geen 40 graden worden. Het is hier nu 23 graden. Lekker.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Ahhhh, die oude Sam, wat een super-hoofd-koelhoud-device!

Wodje ligt lekker in de koele slaapkamer te slapen. Ik zit op het warmste plekje in huis (woonkamer, 23 graden) te werken.  ::)
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

fransbulletje schreef: Ik vind het verschrikkelijk die hitte maar we kunnen er toch niks aan veranderen dus...rustig blijven!
Koelhalsbanden voor de bullen liggen klaar en de Mastercool staat lekker rustig te draaien. Aangename luchtvochtigheid en NOG lekker koel in huis. Ideaal apparaat!!! http://www.aircoanders.nl
Maar deze zou je dus niet kunnen gebruiken als je niet thuis bent, omdat hij voor een open raam moet staan? Werkt dat dan wel zo goed? Er komt dan toch ook warmte mee naar binnen.

Het is hier nu 22,5 in huis. Alle zonneschermen naar beneden, en aan de voor (zuid) kant ook nog de alu lamellen en overgordijnen dicht.
Zal mij benieuwen of ik deze temperatuur zo kan houden binnen, maar ik ben bang van niet.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 30 jun 2015, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

tt-tjes schreef: Maar deze zou je dus niet kunnen gebruiken als je niet thuis bent, omdat hij voor een open raam moet staan? Werkt dat dan wel zo goed? Er komt dan toch ook warmte mee naar binnen.
Als ik niet thuis ben zet ik hem uit of alleen op de ventilatorstand , zonder water.
Hij staat hier in de woonkamer gericht op de zithoek en in de keuken staat de deur op het haakje, 10 cm open ongeveer. Hij staat tegenover de deur naar de hal/boven en die zet ik dan open want boven en op zolder staat nog een raampje open.
Dit werkt voldoende en goed.
Heb het apparaat al jaren en ben er heel blij mee. In huis koelt het 2-3 graden lager dan zonder het apparaat.
Als ik weggeweest ben zet ik hem even op stand 3 en dan zie je de temperatuur echt teruglopen en de luchtvochtigheid in huis voelt heel plezierig.
Het is hier nu 20,5 graden in huis  :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Het is hier warm. Volgens mij net zo warm als bij Eelke.
Ik ben net goed en wel terug van de winkel; gister bij de c1000 hadden ze niet alles wat ik wilde, dus net een rondje AH gedaan. Deze keer het fietsstoeltje er maar eens bijgepakt en de blije zak aardappels daarin vervoerd ipv op de rug. Het is wel iets luchtiger, maar fietst minder fijn. Ze viel er niet in slaap, dus dat is ook wel praktisch (kan ik zo ook een siesta houden).
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

binnen 25 gr..
buiten ook behoorlijk warm, wilde beetje kleur op doen maar zit nu weer binnen..
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Heerlijk weetje nu! Lekker briesje erbij. Zo mag het nou heel de zomer blijven!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

- Judith - schreef: Zo houdt de oude Sam haar hoofd koel: met een zelfgebouwde airco  :)

Afbeelding

Benodigdheden: een fan en een fles bevroren water.
Ik ga vanavond ook flessen water in de vriezer kiepen.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ik vraag me wel af hoe jullie dat doen met de honden. Normaal worden ze 's morgens om om half 7 uitgelaten, en dan om 12.30, en dan weer om 17.00 en om 22.00 nog een ronde.
Houden jullie honden het vol om 's morgens een grote ronde te doen en dan pas weer 's avonds? Ik heb het idee dat ze dan op klappen moeten staan.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Jantina schreef: Heerlijk weetje nu! Lekker briesje erbij. Zo mag het nou heel de zomer blijven!
+1    :)

Zit in de schaduw op het terras, heerlijk. Stukje bij beetje het onkruid weghalen, wel zoveelmogelijk in de schaduw. Af en toe even zitten, glaasje water bij. Goed te doen!  :)
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Jantina schreef: Heerlijk weetje nu! Lekker briesje erbij. Zo mag het nou heel de zomer blijven!
+1
Zalig, eindelijk zomer.
En de meiden hebben er gelukkig ook nooit problemen mee. Die hebben heerlijk gezwommen en liggen nu lekker te soezen.
Meneer kat ligt lekker in de kattenren te luieren.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

V.w.b de hond: 's ochtends grote ronde, tussen de middag even de straat over om te plassen, of ze plast in de tuin. Eind van de middag kleine ronde zoveel mogelijk in de schaduw. En ze wisselt zelf tussen buiten in de zon liggen en binnen afkoelen.  :biggrin2:
Cathy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathy »

tt-tjes schreef: Ik vraag me wel af hoe jullie dat doen met de honden. Normaal worden ze 's morgens om om half 7 uitgelaten, en dan om 12.30, en dan weer om 17.00 en om 22.00 nog een ronde.
Houden jullie honden het vol om 's morgens een grote ronde te doen en dan pas weer 's avonds? Ik heb het idee dat ze dan op klappen moeten staan.
De grote ronde zal tegen 6 uur zijn , en dan de rest van de dag even op het fietspad onder de bomen  laten plassen .
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

yep!

de jongens gaan s ochtends vroeg zo 5.00 voor een grote ronde..
dan om 11.00 ff poep en plasrondje en dan om 17.00 of 19.00 weer ff naar t park
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Helaas is hier om 17.00 geen streep schaduw meer te vinden, of ik moet een heel stuk over een zeer hete stoep lopen met ze, het park is dan bloedheet en ook geen optie.

Plaats reactie