De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Robyn geboren!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O dat is ook niet zo fijn...
Wij waren ook al gewezen op RS, schijnt bij ons in de regio enorm te heersen en veel kindjes in het ziekenhuis.
Fedde voelde zich duidelijk beter met de Ventolin en heeft weer een nachtje in zijn eigen bedje gelegen, niet aan een stuk door geslapen want wel wakker van hoestbuien, maar draaglijk en moeders ook weer wat uurtjes kunnen slapen  :). Hij heeft gisterenavond en vannacht ook weer twee volle flessen gedronken, nu overdag weer minder trek helaas.
Morgen neemt de huisarts weer contact op, ben bang dat hij toch ook aan RS denkt. Hopen maar dat hij gewoon thuis kan en mag uitzieken.
sella

Bericht door sella »

Mijn neef zijn beebje ligt ook al met rs in het ziekenhuis. ik hoop dat het Fedde en jullie bespaart blijft.
Je voelt je altijd zo machteloos als die kleintjes ziek zijn.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik ben maar eens een lijstje gaan maken met dingen die ik wil gaan doen als ik bevallen ben en van die enorme bult af ben.

- op mn buik slapen
- bush zelf normaal kunnen snoeien
- teennagels knippen
- maaltijd in 1x opeten zonder maagzuur
- getailleerde kleren aan
- schoenen weer zelf aan kunnen doen
- uberhaupt weer in normale schoenen passen
- winkelwagentje zelf inladen
- stukje verder kunnen lopen
- omdraaien in bed

Nog meer tips voor op het lijstje?

Wie kan me trouwens ook wat vertellen over mannelijke nesteldrang?
Meneer heeft vanmiddag de schrootjes die naast de trap getimmerd waren eraf gehaald. Allemaal leuk en aardig, maar het ziet er nu niet direct beter uit. En straks helemaal niet als hij een gat daar in de muur heeft gemaakt om de kattenbak onder de trap te zetten. Wat wel moet, is boven verven en nieuwe vloerbedekking en dat babybed moet in elkaar.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

koekje schreef: Ik ben maar eens een lijstje gaan maken met dingen die ik wil gaan doen als ik bevallen ben en van die enorme bult af ben.

- op mn buik slapen
Wie had het over slapen? Je vergeet het feit dat je kind elk uur honger heeft  :P En op je buik liggen zal nog wel een tijdje duren, als beebje eruit is wordt de buik minder en de memmen meer  ::)
- bush zelf normaal kunnen snoeien
- teennagels knippen
- maaltijd in 1x opeten zonder maagzuur gekrijs
- getailleerde kleren aan
- schoenen weer zelf aan kunnen doen
- uberhaupt weer in normale schoenen passen
- winkelwagentje zelf inladen terwijl beebje alles bij elkaar krijst van de honger
- stukje verder kunnen lopen
- omdraaien in bed om beebje te pakken voor alweeeer een voeding

Nog meer tips voor op het lijstje?

slaaaaaaap nu zo veel en zo lang als je maar kan. De eerste maanden na de bevalling kun je dat vergeten namelijk  :-X

Wie kan me trouwens ook wat vertellen over mannelijke nesteldrang?
Meneer heeft vanmiddag de schrootjes die naast de trap getimmerd waren eraf gehaald. Allemaal leuk en aardig, maar het ziet er nu niet direct beter uit. En straks helemaal niet als hij een gat daar in de muur heeft gemaakt om de kattenbak onder de trap te zetten. Wat wel moet, is boven verven en nieuwe vloerbedekking en dat babybed moet in elkaar.

Zo ziet ons huis er nog steeds uit, dus aan mij heb je niks  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Kim_S op wo 29 jan 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Mannelijke geen idee. Maar begin er zelf wel last van te krijgen.
Deuren schuren/verven gordijnen kopen en ophangen. Heb er een flink tempo op de laatste dagen. Wil de kamer graag af.
Vandaag wilde ik eigenlijk beide rol gordijntjes ophangen. Maar is maar 1 gelukt voor ik moest werken.
Moest helemaal op maat gemaakt worden.
De nieuwe lamp is binnen gekomen, die heeft Yordi vanavond toen ik werken was opgehangen. Dat kan ik nogsteeds niet lampen ophangen. Snap niet hoe dat werkt met die draadjes.

Van jouw lijstje kan ik nog alles :)
Ik heb alleen veel minder honger, ook geen zin om te eten. Moet me er echt toe zetten om fatsoenlijk te eten.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Zeg Kim, had je dat niet eerder kunnen zeggen? Nu is er geen weg meer terug  :P

@Nadia: jouw buikje lijkt me zoveel praktischer. Koester het, vooral vanwege het fijne formaat!
Ik heb inmiddels ook wel wat nesteldrang gekregen, maar kan er niet meer aan toegeven. Heb ik eindelijk zin gekregen om de vriezer te ontdooien en soppen, lukt dat echt niet meer.
Ik mag niet klagen, want ik ben nog steeds een klein beetje mobiel en ik lig niet in het zkh, maar dingen aanpassen lukt niet meer.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

koekje schreef: Zeg Kim, had je dat niet eerder kunnen zeggen? Nu is er geen weg meer terug  :P

@Nadia: jouw buikje lijkt me zoveel praktischer. Koester het, vooral vanwege het fijne formaat!
Ik heb inmiddels ook wel wat nesteldrang gekregen, maar kan er niet meer aan toegeven. Heb ik eindelijk zin gekregen om de vriezer te ontdooien en soppen, lukt dat echt niet meer.
Ik mag niet klagen, want ik ben nog steeds een klein beetje mobiel en ik lig niet in het zkh, maar dingen aanpassen lukt niet meer.
Ach Koek, je krijgt er zoooo veel voor terug!  :P :biggrin2:
:-* :-* :-*

Mijn eerste zwangerschap kon ik tot het laatst toe bijna alles, mijn tweede zwangerschap vanaf 12 weken zo goed als niks.
Een derde gaat er daarom niet meer komen, met 2 kindjes kan en wil ik niet weer een half jaar uitgeschakeld zijn!
Laatst gewijzigd door Kim_S op wo 29 jan 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Ik sliep hoogzwanger beter dan nu met verse baby...
Op buik slapen is geen optie o we hebben een doorweekt bed door de melk.
En ook omdat Robyn het fijner slapen vindt op mij!
Teennagels knippen zal al helemaal niet voor de eerste weken zijn :P
Getailleerde kleding is allemaal fijn maar moet je wel ff rekening houden met de HUGE maandverbanden ;D
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Sieglinde schreef:
Getailleerde kleding is allemaal fijn maar moet je wel ff rekening houden met de HUGE maandverbanden ;D
Dat zijn jaarverbanden  :biggrin2:
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Als ik het nog niet zeker wist, dan nu wel.

Ik vind kittens leuker dan babies.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik denk dat mn bekken zich voor mijn doen redelijk houdt, maar ik heb maandag weeën gekregen. Ik had toch teveel gedaan.
Het heeft zich niet doorgezet en ook geen vliezen gebroken, maar ik moet echt niet veel dingen gaan doen. De gyn had er al voor gewaarschuwd, dat er nu veel druk en gewicht is.
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@ Whauw die foto van Robyn  :smitten: :smitten: :smitten: Wat een mooi poppetje! Fijn  dat jullie er weer zijn en dat het aardig gaat.

@ Kim_S: Lekker dan...... help ons zwangeren nou niet van die droom af  ;)

@ Koekje (ik heb even bananen in mijn oren gedaan bij berichtjes vd anderen en droom nog even mee met jouw lijstje).... Ik wil straks graag:
- ook op mijn buik slapen
- hele verre wandelingen maken met mn doggie (met een heel stil kindje die lekker slaapt (en niet krijst  ;)) in een draagdoek/ wagen mee)
- weer speuren en behendigheid met Duko
- zonder kreun en pufgeluiden weer aankleden
- zonder te gokken en alleen op de tast af te gaan mn bikinilijn scheren en ook benen scheren
- omdraaien in bed zonder me een walrus te voelen
- gewoon opkomen uit de bank zonder heel hard af te zetten (dit geldt ook voor op komen uit het bad/ bed/ stoel etc)
- me bij vlagen weer een beetje mooi voelen met hopelijk mijn oude figuur ooit weer terug
- geen jaarverbanden in  :o

Mijn man heeft nesteldrang onder druk gehad  ::) Kwam niet geheel vanuit zichzelf maar alle klusjes die gedaan moesten worden zijn afgevinkt  8) O0

@ Jantina - fijn dat het iets beter lijkt te gaan - hopelijk blijft dat RS virus jullie kindje bespaart
Laatst gewijzigd door Else op do 30 jan 2014, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Het is voor iedereen anders hoor. Ik sliep na de bevalling echt aanzienlijk beter dan daarvoor. De laatste 6 weken van mijn zwangerschap kon ik 's nachts amper slapen. Ik kon geen fijne houding meer vinden en moest om de haverklap naar de wc. Dus langer dan 1 1/2 uur aan één stuk slapen lukte niet. Vaak sliep ik per nacht 2 x 1 1/2 uur, dus 3 uur in totaal en dat was het.  :-X
Na de bevalling moest ik er alleen de eerste 2 weken om de 3 uur uit om te voeden en daarna ging David 1 voeding overslaan en kon ik 6 uur aan één stuk door pitten. Heerlijk! Die 6 uur heeft hij vervolgens ook nog in rap tempo uitgebouwd en vanaf 2 maanden slaapt hij rustig 10 uur aan één stuk.
Ik kon al snel weer op mijn buik slapen en die lompe kraamverbanden heb ik maar een paar dagen hoeven te gebruiken. Buikje was al snel weer redelijk plat, dus getailleerde kleding gaat weer prima. Heb alleen nog wel een paar kilo extra die op mijn bovenbenen zijn blijven plakken, dus mijn oude strakke broeken zitten nog niet lekker. Maar langzaam maar zeker verdwijnt er steeds weer een kilootje zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen, dus dat gaat vast wel goed komen zonder streng dieet.

Ik had een soortgelijk lijstje en daar stond ook nog het eten van bepaalde voedingsmiddelen op. Prepare, carpaccio, steak die niet tot schoenzool is doorbakken, zelf gemaakte chocolademousse etc. etc.

Van mannelijke nesteldrang heb ik hier niet zoveel gemerkt.  :-X
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Sonja schreef: Het is voor iedereen anders hoor. Ik sliep na de bevalling echt aanzienlijk beter dan daarvoor. De laatste 6 weken van mijn zwangerschap kon ik 's nachts amper slapen. Ik kon geen fijne houding meer vinden en moest om de haverklap naar de wc. Dus langer dan 1 1/2 uur aan één stuk slapen lukte niet. Vaak sliep ik per nacht 2 x 1 1/2 uur, dus 3 uur in totaal en dat was het.  :-X
Na de bevalling moest ik er alleen de eerste 2 weken om de 3 uur uit om te voeden en daarna ging David 1 voeding overslaan en kon ik 6 uur aan één stuk door pitten. Heerlijk! Die 6 uur heeft hij vervolgens ook nog in rap tempo uitgebouwd en vanaf 2 maanden slaapt hij rustig 10 uur aan één stuk.
Ik kon al snel weer op mijn buik slapen en die lompe kraamverbanden heb ik maar een paar dagen hoeven te gebruiken. Buikje was al snel weer redelijk plat, dus getailleerde kleding gaat weer prima. Heb alleen nog wel een paar kilo extra die op mijn bovenbenen zijn blijven plakken, dus mijn oude strakke broeken zitten nog niet lekker. Maar langzaam maar zeker verdwijnt er steeds weer een kilootje zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen, dus dat gaat vast wel goed komen zonder streng dieet.

Ik had een soortgelijk lijstje en daar stond ook nog het eten van bepaalde voedingsmiddelen op. Prepare, carpaccio, steak die niet tot schoenzool is doorbakken, zelf gemaakte chocolademousse etc. etc.

Van mannelijke nesteldrang heb ik hier niet zoveel gemerkt.  :-X
Toen ik uit het verloskwartier kwam lag er een broodje prepare klaar op mijn kamer. Ik had 2 dagen niet mogen eten dus het smaakte dubbel en dik :biggrin2:
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Sieglinde schreef: Toen ik uit het verloskwartier kwam lag er een broodje prepare klaar op mijn kamer. Ik had 2 dagen niet mogen eten dus het smaakte dubbel en dik :biggrin2:
Toen ik tijdens de zwangerschap voor een echo in het ziekenhuis moest zijn, had ik al gezien dat ze beneden in de hal pistoletjes prepare verkochten. Dus meneer Sonja heeft er na de bevalling ook rap eentje moeten halen voor me.  :biggrin2:

Gesloten