CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Af en toe kijk ik echt bewonderend hoe grondig jullie het aanpakken.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Guhl haarmasker. Verder kwam ik er afgelopen week niet zo aan toe om veel aandacht aan mijn haar te besteden ;) volgende week beter want ik heb nog wat proefjes te testen! ((he plien ;) ;) ))
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik gebruik niet eens een haarmasker. Wassen met de Logona shampoo en als het iets is opgedroogd een beetje Sante haargel. Soms een beetje Weleda Skinfood crème, maar dan hebben we het gehad :biggrin2: .
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Siberienne schreef:Af en toe kijk ik echt bewonderend hoe grondig jullie het aanpakken.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Guhl haarmasker. Verder kwam ik er afgelopen week niet zo aan toe om veel aandacht aan mijn haar te besteden ;) volgende week beter want ik heb nog wat proefjes te testen! ((he plien ;) ;) ))
Haha ik denk dat het ook een beetje zo lijkt hoor [emoji6] voor mij was zoals gister ook echt heel uitgebreid, vanmorgen heb ik het alleen wat vochtig gemaakt en weer krul in geknepen, meer moeite wil ik ook niet. Ik sta om 5 uur op omdat ik zo vroeg moet beginnen [emoji51] en ik ga er echt niet eerder uit voor mijn haar.

Moet ik het door de week wassen pak ik een co-wash ff snel wassen onder de douche en leave-in erin en ploppen. Maar ja ik stond altijd al met een handdoek om mijn haar, dus het ploppen is echt niet extra werk dan... verder doe ik er dan alleen wat gel en crème in en laat ik het drogen.
Eigenlijk is het door de weeks minder werk voor mij! Föhnen hoeft niet meer, de wereld aan producten in m’n haar om pluis te vermijden inclusief een halve bus lak want dan glanst het meer.

Ik vecht mijn leven lang dus al tegen pluis, pas kwam ik mijn eindexamenfoto tegen van de mavo, dan kan ik dus en lachen en huilen om hoe het daar zit, pluizebol, echt van dat droge pluizige met slag, vreselijk! Ik was ook altijd zo jaloers op iedereen die mooi glanzend haar had.... Toen ik nog klein was viel het mee hoor, de pluis, maar toen had ik dus altijd knopen en klitten in mijn haar, en dat was ook lastig vond mijn moeder want dat doet zeer natuurlijk dus heeft ze het al vlot laten afknippen.

En als ik dan zie hoe het vandaag zit, en gister wordt ik heel blij, het ziet er niet droog en pluizig uit, wat mijn haar dus heel snel doet/heeft.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Bestaan er ook specifieke producten voor kinderen?
Kleuter heeft een imposante bos, maar het zakt meer uit en is verre van mooi gedefineerd daardoor.

Mijn eigen bos zijn wel dingen voor te vinden, maar dat moet echt eerst eens herstellen. Het is lang, veelvuldig mishandeld met de borstel en platmakende shampoo, al 7 jaar zwanger/ontzwangeren/borstvoeding gevend. En de laatste jaren wordt het ook nog eens in sneltempo grijs :o ;D

Kleuter heeft denk ik 3c-krul en ik 3a of b. Overigens zit dat van mij hoogstens als een pluizige 2c. Wij kweken beiden wel snel vanzelf dreads.

De peuters hebben ook een soort van krul, maar dat is zo weinig dat het meer onder slag valt denk ik. En meneer vindt dat ik er al meisjes van maak :P (het zijn kleine trendsetters; ze hadden al een corona-coupe voordat er corona was)
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

koekje schreef:Bestaan er ook specifieke producten voor kinderen?
Kleuter heeft een imposante bos, maar het zakt meer uit en is verre van mooi gedefineerd daardoor.

Mijn eigen bos zijn wel dingen voor te vinden, maar dat moet echt eerst eens herstellen. Het is lang, veelvuldig mishandeld met de borstel en platmakende shampoo, al 7 jaar zwanger/ontzwangeren/borstvoeding gevend. En de laatste jaren wordt het ook nog eens in sneltempo grijs :o ;D

Kleuter heeft denk ik 3c-krul en ik 3a of b. Overigens zit dat van mij hoogstens als een pluizige 2c. Wij kweken beiden wel snel vanzelf dreads.

De peuters hebben ook een soort van krul, maar dat is zo weinig dat het meer onder slag valt denk ik. En meneer vindt dat ik er al meisjes van maak :P (het zijn kleine trendsetters; ze hadden al een corona-coupe voordat er corona was)
Ja ik heb voor kinderen co-wash gezien. Daar stond bij dat die uitermate geschikt was voor kinderen. Wat ik begreep is een co-wash voor kinderen voldoende.
En ik weet zo niet meer waar ik het gezien heb, maar als ik dat weer weet zal ik een link hier plaatsen. (Leeftijd begint een rol te spelen, ik onthoud niet zoveel meer als ik gedaan heb [emoji51])

Voor jezelf (en dat merk ik dus zelf ook [emoji6]) is je haar voeden best belangrijk... En dan gaat het best snel hoor, dat het ergste pluis weg is.

En dat van de dreads is dus ook heel herkenbaar voor mij.... ik kan nu nog alleen als ik het was en er conditioner of co-wash in zit, met een grove kam, en dat kost echt wel even tijd. Er door heen rossen lukt bij mij niet, moet echt voorzichtig kleine stukjes kammen. Maar dat moest ik vroeger dus ook.... dus dat is voor mij eigenlijk niets nieuws...
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Voor kinderen kan je ook na het incidentele zachte wassen naspoelen met verdunde appelazijn. Werkt ook voor volwassenen. Dit hydrateert het haar en hersteld de ph van de hoofdhuid. Ik laat de azijn zitten want mijn haar absorbeert geen geurtjes. Anders ff kort naspoelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: zo 12 jul 2020, 21:52 Af en toe kijk ik echt bewonderend hoe grondig jullie het aanpakken.

O ja! Ik was het allang weer vergeten ;D

Ik ben er achter dat als ik echt 'squish to condish' doe dat dat veel uitmaakt. Echt steeds je haar zeiknat houden en de conditioner-met-water erin knijpen en knijpen en knijpen. Verder oefen ik nog steeds met de Denman-borstel.

Gebruikt er iemand producten van As I Am? En welke?
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef:
Gebruikt er iemand producten van As I Am? En welke?
Ja ik, de leave-in. En die vind ik echt super! Geur neutraal, vind ik erg prettig.

Ik heb verder nog niets geprobeerd van As I am, dus daar kan ik je niet bij helpen
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: ma 13 jul 2020, 17:18 Ja ik, de leave-in. En die vind ik echt super! Geur neutraal, vind ik erg prettig.

Ik heb verder nog niets geprobeerd van As I am, dus daar kan ik je niet bij helpen
Ik ben nog op zoek naar een krullencrème, maar nu ik alles van Giovanni (behalve dus een krullencrème ::) ) heb moet ik dat eerst opmaken. Misschien ga ik zelf maar een receppie voor zo'n crème zoeken :yeah:
Mijn dochter had nog een flesje achtergelaten van l'Oréal toen ze het huis uitging en als je dat in je haar spoot sprong meteen de krul erin. Nou is dat natuurlijk niet cg maar het werkte wel als een tierelier ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

- pien - schreef: di 14 jul 2020, 11:05 Ik ben nog op zoek naar een krullencrème, maar nu ik alles van Giovanni (behalve dus een krullencrème ::) ) heb moet ik dat eerst opmaken. Misschien ga ik zelf maar een receppie voor zo'n crème zoeken :yeah:
Mijn dochter had nog een flesje achtergelaten van l'Oréal toen ze het huis uitging en als je dat in je haar spoot sprong meteen de krul erin. Nou is dat natuurlijk niet cg maar het werkte wel als een tierelier ;D
Oh, welke is dat? Die wil ik ook. ;D

En dat hele CG gebeuren heb ik inmiddels helemaal losgelaten. Ik doe gewoon wat werkt, en als het kan is het CG proof. ;)

Kreeg gisteren twee complimentjes over m'n haar, ik ga het vaker zelf bijknippen. ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik heb trouwens van de kapper een "krullenspul" dat een vochtinbrengende lotion is van Natural Beauty Concept. Duur (mijn kapper bezoek was ook mijn traktatie aan mezelf) maar grote tube en maar heel weinig nodig. En ik vind het lekker ruiken.

Op het moment gaat het met de conditioner "Root 66" (van Pien mogen proberen) en deze creme en niet tussendoor wassen eigenlijk heel goed met de krullen!

Ik denk echt dat de conditioner van Dr Organic niet goed werkt bij mij waar ik wel een beetje van baal want ik heb nog 1,5 fles ... (was zo'n 2-voor-de-prijs-van-1 actie)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef: do 16 jul 2020, 13:19 Oh, welke is dat? Die wil ik ook. ;D

En dat hele CG gebeuren heb ik inmiddels helemaal losgelaten. Ik doe gewoon wat werkt, en als het kan is het CG proof. ;)

Kreeg gisteren twee complimentjes over m'n haar, ik ga het vaker zelf bijknippen. ;D
Dat is de l'Oréal Studio Silk&Gloss Spray Krullen ~ met micro zijdevezels ~ definitie en anti-pluis 24H
Géén idee of dat nog bestaat ;D
Ik wilde 'm wegdoen omdat 'ie niet cg is maar heb besloten om 'm nog heel af en toe te gebruiken.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

- pien - schreef: vr 17 jul 2020, 12:16 Dat is de l'Oréal Studio Silk&Gloss Spray Krullen ~ met micro zijdevezels ~ definitie en anti-pluis 24H
Géén idee of dat nog bestaat ;D
Ik wilde 'm wegdoen omdat 'ie niet cg is maar heb besloten om 'm nog heel af en toe te gebruiken.
Dank! Ik zal eens even googelen. :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou wat research gedaan en vandaag begonnen. Ik heb de budget producten gehaald van een site die hier genoemd werd. Gewoon bij de kruidvat. Vandaag gestart met de final wash, daarna een haarmasker van kruidvat van 30 minuten. Toen 30 minuten in een katoenen longsleeve. Ik heb niet echt krullen, wel een beetje slag en mijn haar hangt altijd futloos te hangen. Nu ik het vaker los laat ziet het er al iets beter uit, maar ik wil wat meer slag en daardoor meer volume. Vroeger heb ik een aantal keren permanent genomen voor meer volume, maarja dat is niet zo heel lekker voor je haar.
Ik werk vanuit huis voornamelijk dus ik kan gewoon 30 minuten met haarmasker enzo in mijn haar achter mijn compu zitten.
Ik heb verder de petal fresh rosemary & mint shampoo en conditioner, nivea plumping mousse en gel van new wave om uit te proberen. Ik ben benieuwd. Mijn haar is nu in elk geval al heel blij met het haarmasker geloof ik.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

- pien - schreef: za 11 jul 2020, 09:42 Wat waardeloos Cindy!

Daar heb je helemaal gelijk in Constance...héél groot verschil tussen echt kroes en 'Europese' krullen qua knippen en qua producten.

Ik ga dit weekend weer een Aloë Vera-blad slachten ;D
Dan moet ik alleen nog even opzoeken wat ik er precies mee kan doen qua masker/gebruik :yeah:
Zag in de folder van de lidl dat ze daar vanaf gisteren aloë Vera plantjes verkopen. Moest gelijk aan jou denken ;-)

Plaats reactie