Update: banoffee pie!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
2e kerstdag lekkere taart en woendag jarig en zonder banoffie pie ben ik niet jarig!!!
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Taart met blikje(s) gecondenseerde melk / incl. recept banoffee pie met foto's
De bodem staat nu op te stijven in de koelkast, de gecondenseerde melk had ik gister al gekookt, dus morgen wordt het smullen! De citroen versie met digestives heb ik voor 2e kerstdag in de planning.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik mocht geen taart maken voor 2e Kerstdag-diner
te machtig 
Dus heb ik truffels gemaakt. Met heul veul drank
Dus heb ik truffels gemaakt. Met heul veul drank
Ik heb ook truffels gemaakt maar dan met weinig drank en ik vind ze tegenvallen.... Ik heb 250 gram pure chocolade, 200 gram creme fraiche, 75 gehakte noten en 1 eetlepel drank, Amareto. Hoeveel drank heb jij erin gedaan en wat voor drank?Mevroi Kruim schreef: Ik mocht geen taart maken voor 2e Kerstdag-diner![]()
![]()
te machtig >:(
Dus heb ik truffels gemaakt. Met heul veul drank![]()
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik heb 4 soorten gemaakt
1x met pure chocola, creme fraiche, sinaasappelschil en 4 eetlepels Cointreau, in de gesmolten choco gedoopt, die zijn aardig heftig
1x met extra bittere chocola, gewone room, klont boter, hele sterke koffie en een flinke scheut Bailey's, door cacao gerold, 1x met gewone room die ik heb laten trekken met citroengras, met 72% chocola en boter, die heb ik een tikkie laten afkoelen en toen goed doorgeklopt, is nu lekker luchtig, in geraspte chocola gerold, en 1x met witte chocola, mascarpone, kirsch en kersen uit een pot. Die is heel lekker maar wil niet hard worden helaas. Dus die heb ik nu gepaneerd met roze frambozenchocola en die gaat in de vriezer.
-
Martine-Tom
Nog 1 uurtje en dan zijn mijn blikjes klaar...ben benieuwd 
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
die truffels lijken mij ook wel aantrekkelijk!
Hoeveel suiker zou erbij moeten??Mevroi Kruim schreef: Het wordt dik van de citroensap, het moet al dikker worden als je het sap er doorheen roert. Roomkaas met gecondenseerde melk is vrij dun, met de geklopte slagroom wordt het al wat steviger maar het citroensap doet de truuk
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Geen, als je de gecondenseerde melk met suiker gebruikt.
-
Martine-Tom
Mijn blikjes waren gisteravond klaar na 3,5 uur was het vrij stevig, hoort dat of moet het nog vloeibaar zijn?
Maar het is wel za-lig!
Ik ga er zeker een taart van maken, het blik wat nu open is mag mijn zusje als broodbeleg gebruiken als ze komt logeren
Maar het is wel za-lig!
Ik ga er zeker een taart van maken, het blik wat nu open is mag mijn zusje als broodbeleg gebruiken als ze komt logeren
Net klaar met poging nr 2, deze keer met mon chou. De vulling was wel al een stuk dikker dan vorige keer en denk dat het wel goed gaat komen. Vanavond wordt ie getest
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
Banoffee taart gegeten. Heerlijk, maar wel zwaar. Heb nog slagroom over, was wel heel erg veel. bodem is nog kruimelig, iemand tips (voor de volgende keer) ?
- Angelique
- 5-sterren

Meer boterElvira schreef: Banoffee taart gegeten. Heerlijk, maar wel zwaar. Heb nog slagroom over, was wel heel erg veel. bodem is nog kruimelig, iemand tips (voor de volgende keer) ?
Mooi!!!Mevroi Kruim schreef: Geen, als je de gecondenseerde melk met suiker gebruikt.
Morgen gaat hij 'live' dus ,.... lekker bij de koffie/thee morgen voor de kerstvisite
-
fransbulletje
Zou het aan de naam liggenElvira schreef: Banoffee taart gegeten. Heerlijk, maar wel zwaar. Heb nog slagroom over, was wel heel erg veel. bodem is nog kruimelig, iemand tips (voor de volgende keer) ?