Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Appel-Honing Muffins

het wit van 2 eieren
240 gr volkorenmeel..ik heb 150 meel (had geen volkoren in huis) en 90 gram maismeel genomen
1 eetlepel bakpoeder
1/2 theelepel zout
1 theelepel kaneelpoeder
170 ml magere melk
4 eetlepels plantaardige olie
4 eetlepels honing
110 gr appel, in stukjes

Bereidingswijze
De oven voorverwarmen op 190°C/gasstand 5. Een bakvorm voor 12 muffins licht invetten of vullen met papieren bakvormpjes.
Eiwit licht opkloppen.
In een aparte kom de droge ingrediënten grondig mengen.
In een aparte kom melk, olie, honing en appel mengen. Voorzichtig het eiwit door het vloeibare mengsel scheppen. Dit vervolgens aan de droge ingrediënten toevoegen en tot een licht vochtig, stevig beslag mengen.
De ingevette bakvormpjes voor 2/3 met beslag vullen. Gedurende ong. 20 minuten bakken tot de muffins lichtbruin gekleurd zijn.

Afbeelding

Afbeelding
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

TMG1961 schreef: Appel-Honing Muffins

het wit van 2 eieren
240 gr volkorenmeel..ik heb 150 meel (had geen volkoren in huis) en 90 gram maismeel genomen
1 eetlepel bakpoeder
1/2 theelepel zout
1 theelepel kaneelpoeder
170 ml magere melk
4 eetlepels plantaardige olie
4 eetlepels honing
110 gr appel, in stukjes

Bereidingswijze
De oven voorverwarmen op 190°C/gasstand 5. Een bakvorm voor 12 muffins licht invetten of vullen met papieren bakvormpjes.
Eiwit licht opkloppen.
In een aparte kom de droge ingrediënten grondig mengen.
In een aparte kom melk, olie, honing en appel mengen. Voorzichtig het eiwit door het vloeibare mengsel scheppen. Dit vervolgens aan de droge ingrediënten toevoegen en tot een licht vochtig, stevig beslag mengen.
De ingevette bakvormpjes voor 2/3 met beslag vullen. Gedurende ong. 20 minuten bakken tot de muffins lichtbruin gekleurd zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Dit is mooi, zonder suiker. Even een vraagje over die vormpjes, kin je die zo op de badplaak zetten of moeten die in een vorm?
Groetjes, lianne
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik doe ze in een vorm. Moet wel zeggen dat de cupcakes niet echt gelukt waren. Zagen er beter uit dan ze smaakten :(
Geen idee waar het fout gegaan is.
Arkay
4-sterren
4-sterren

Bericht door Arkay »

TMG1961 schreef: Ik doe ze in een vorm. Moet wel zeggen dat de cupcakes niet echt gelukt waren. Zagen er beter uit dan ze smaakten :(
Geen idee waar het fout gegaan is.
Ik denk teveel maismeel, ik gebruik het ook wel eens maar het heeft een typisch mondgevoel en is wat droger dan dat we in een cake willen.
Moet zeggen dat ik het lastig vind om dit op te lossen, ik weet wel dat maismeel veel meer vocht opneemt dan gewone bloem.
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Arkay schreef: Ik denk teveel maismeel, ik gebruik het ook wel eens maar het heeft een typisch mondgevoel en is wat droger dan dat we in een cake willen.
Moet zeggen dat ik het lastig vind om dit op te lossen, ik weet wel dat maismeel veel meer vocht opneemt dan gewone bloem.
Nu je het zegt..klopt, helemaal niet aan gedacht dat het aan het maismeel ligt. Ach ja..volgende keer dan maar wat minder maismeel en wat extra vocht
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Komende vrijdag ga ik voor de familie ook bakken. Ik heb besloten om kleine gebakjes te maken. Appeltaartjes, kwarktaartjes en chocoladetaartjes. Ik doe het in een muffinvorm. Kan iedereen kiezen en ook meerdere gebakjes eten.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

hannabelgje schreef: Komende vrijdag ga ik voor de familie ook bakken. Ik heb besloten om kleine gebakjes te maken. Appeltaartjes, kwarktaartjes en chocoladetaartjes. Ik doe het in een muffinvorm. Kan iedereen kiezen en ook meerdere gebakjes eten.
Zo heb ik afgelopen weekend allemaal kleine quiches gebakken in de muffinvorm (cupcakevorm). 3 verschillende smaken: met groene asperges en zalm, met shoarmavlees en geroosterde tomaat en met fetakaas en cherrytomaatjes. Zag er heel gezellig uit en voor een groot gezelschap gemakkelijk van te voren te maken en weer op te warmen. Ik hoopte nog wat over te houden, maar alles was op  :D ;).
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik wil volgende week een rauw notentaartje maken :)
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Vanmiddag een kruidkoek met rozijnen gebakken, past bij dit herfstige weer  ::)
http://www.24kitchen.nl/recepten/gember ... t-rozijnen.
Had geen gember in huis dus de gember en kaneel vervangen door 2 theelepels koekkruiden en er overheen kaneelglazuurtje.
Wel de helft suiker aangehouden,kokosbloesemsuiker, en dat is meer dan genoeg. Erg lekker!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fransbulletje op do 23 mei 2013, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Altijd checken of je alle ingrediënten ook echt hebt :whistling:

Ik ben de walnotentaart met pure chocolade aan het maken, zonder ahum de walnoten :-X
Dacht toch echt dat ik ze mee had genomen, niet dus ::)
fransbulletje

renate1982 schreef: Altijd checken of je alle ingrediënten ook echt hebt :whistling:

Ik ben de walnotentaart met pure chocolade aan het maken, zonder ahum de walnoten :-X
Dacht toch echt dat ik ze mee had genomen, niet dus ::)
Andere noten?
Ik heb die taart vorige week gemaakt met amandelmeel was erg lekker.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Ik was al druk bezig toen ik er achter kwam ::) dus maar zonder, hopen dat het smaakt, maar een extra lading chocolade er overheen gooien.
fransbulletje

renate1982 schreef: Ik was al druk bezig toen ik er achter kwam ::) dus maar zonder, hopen dat het smaakt, maar een extra lading chocolade er overheen gooien.
Ben benieuwd.
Heb je er meer bloem en boter ingedaan? Het wordt een soort stevige cake door die noten ben bang dat je zonder noten weinig overhoudt.
renate1982
4-sterren
4-sterren

Ja heb gewoon een recept voor een cake taart genomen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

De eerste lading mini appeltaartjes staat in de oven. Het deeg voor de kaasbrioches is aan het rijzen in de bbm. De tweede lading appeltaartjes gaan zo gevuld worden en over een half uurtje de oven in.

Plaats reactie