Kosten per maand...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kosten per maand...

Exect
4-sterren
4-sterren

Bericht door Exect »

[quote="orinake"]
Ik heb 4 rottweilers en 2 poezen op vers: ik betaal hiervoor ongeveer 130€/maand
Maar als ik bereken hoeveel ik anders zou kwijt zijn aan brokkenvoeding:
4 rottweilers aan +/-500gr brok/dag.
2 poezen aan 200gr brok/dag.
1 zak eukanuba = 60€/15kg
3x500gr = 1.5kg per dag = 10 dagen met 1 zak = 3 zakken per maand = 180€
1 zak hills (voor Centa) = 90€/15kg
1x500gr = 500gr per dag = 30 dagen = 1 zak per maand = 90€
1 zak Iams = 55€/15kg (als ik het me nog goed herinner)
2x200gr = 400gr per dag = 37.5dagen = een zak per maand = 55€
180€ + 90€ + 55€ = 325€/maand  :o
[/quote]
Dat is ook zo je bent nu voordeliger uit , maar voor Hollandse begrippen ,,,maar voor Thaise begrippen ben ik veel geld kwijt 150 euro is veel geld voor de gem Thai . ik heb 1 jonge Duitse herder 7 maanden en 1 pup shi shu,s en 2 volwassen shi shu,s  dus gem aan eten zit ik op z,n 1500 gram per dag ,,en omdat in Thailand denormale vlees  behoefte bestaat voor 90% uit varkenvlees en  kip is dat nog redelijk te betalen voor ze , de Thai,,,maar eend is al een stuk duurder  , en nu buiten wat ik dus kan kopen  hert of lam of kwartel daar betaal je meer voor dan in Holland is exlusief he alleen verse vis van allles is goedkoop , buiten dan zalm .
grt Henk
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

Het is wel prijzenswaardig Henk, dat je standvastig barf blijft geven. De prijzen liegen er bij jou niet om.

Ik ben met 10 euro per hond per maand klaar. :-[
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

[quote="Exect"]
Dat is ook zo je bent nu voordeliger uit , maar voor Hollandse begrippen ,,,maar voor Thaise begrippen ben ik veel geld kwijt 150 euro is veel geld voor de gem Thai . ik heb 1 jonge Duitse herder 7 maanden en 1 pup shi shu,s en 2 volwassen shi shu,s  dus gem aan eten zit ik op z,n 1500 gram per dag ,,en omdat in Thailand denormale vlees  behoefte bestaat voor 90% uit varkenvlees en  kip is dat nog redelijk te betalen voor ze , de Thai,,,maar eend is al een stuk duurder  , en nu buiten wat ik dus kan kopen  hert of lam of kwartel daar betaal je meer voor dan in Holland is exlusief he alleen verse vis van allles is goedkoop , buiten dan zalm .
grt Henk
[/quote]

mijn hondjes eten wel een pak meer dan de jouwe :)
Chipsy = 800gr
Centa = normaal 900; nu 150gr vlees + groentjes en pasta of rijst (nog een week)
Tristan = 900gr
Isack = 1250gr
Poezen = +/- 500gr - 800gr valt te zien :)

Deze zomer dan nog eens een extra etertje :)
Exect
4-sterren
4-sterren

Bericht door Exect »

[quote="orinake"]
mijn hondjes eten wel een pak meer dan de jouwe :)
Chipsy = 800gr
Centa = normaal 900; nu 150gr vlees + groentjes en pasta of rijst (nog een week)
Tristan = 900gr
Isack = 1250gr
Poezen = +/- 500gr - 800gr valt te zien :)

Deze zomer dan nog eens een extra etertje :)
[/quote]
hhh ;D ;D ;D ;D jij wil Rotweilers toch ahah :P ja die lusten wel wat  . Dus stel jij zal ook in Thailand wonen en het vlees  is niet zo goed koop buiten dan e.d kip . aj kom je ook aardig meer uit wat betreft  kosten  :o o.k wat prijzen dan Hert kost per kilo 14 euro -eend per stuk  weegt gem  1800 gram  kost 11 euro -rund biefstuk kost het zelfde als gewoon afsnijsel ook de orgaan vlees er van 5 euro kilo-  kwarteltjes gem per 5 stuks is verboden eigenlijk maar mijn vriend slacht ze toch voor mij  kost gem 8 euro ---en dan nog lam  10 euro per kilo ben nog aan het kijken voor meerder soorten vlees ,, vis ach verschillend  behalve zalm is duur 15 euro kilo ook de gewone zalm kop,,, komt zo een Thai eet zelf alles van een dier ook het orgaan. dus prijzen maken niets uit daar in.  Nou mijn Jonge Duitsherder eet per dag  gem 1 kilo  de pup shi shu eet gem  250 gram en ed 2 ouder shishu, gem per dag tussen de 150 a 250 gram per hondje -------- dus stel ik geef op een dag Hert +orgaan met wat groente zit ik op z,n 20 euro 1dag geef dat 3 xpermaand .geef niet hoor haha betaal geen belasting meer in Holland  :Dben geemigeerd naar hier Thailand hahahah :-X grt Henk
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Als ik daar zou wonen had ik vermoedlijk zoveel honden niet ook denk ik :)
Duurste dat hier ind e vriezer zit is 2.95€/kg goedkoopste 0€ :)
Quinten
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Quinten »

[quote="orinake"]
....goedkoopste 0€ :)
[/quote] Dat is zeker de ijsafzetting van je vriezer(?)  ;D
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

[quote="Quinten"]
Dat is zeker de ijsafzetting van je vriezer(?)  ;D
[/quote]

nope zalm en konijnkarkas :)
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Ik ben over het algemeen tussen de 40 en 50 euro per hond per maand kwijt... ze eten allebei ongeveer een kilo per dag...
Ben nu aan het uitzoeken hoe het nog goedkoper kan... (helemaal na de bedragen die ik hier zag staan moet het wel goedkoper kunnen)
Exect
4-sterren
4-sterren

Bericht door Exect »

;D ;D ;D :D als ik alleen kip/rund  en o.k af en toe eend zal geven ja zit ik ook heel kort in mijn maand uitgave  ,Maar juist omdat het niet te krijgen is de apparte soorten betaal je heeeeeel veel kan zelfs Haai kopen 1 tand is genoeg voor 1 maand calcium ahhahaha, ja ik moet wat eh hahahh 8)
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Tico die krijgt 200 gram per dag en vorige week heb ik net weer voor 14 weken porties gemaakt. Ik was voor alles (zat ook long en luchtpijp bij om te drogen) 50 euro kwijt en dan kan ik dus een dikke 3 maanden voor uit. Het goedkoopste wat ik heb is de zalm voor nul euro en het duurste de hele kwartels van € 1,65 per stuk. Das omgerekend heel veel euri's per kilo! Maar juist omdat Tico een kleine hond is en het niet zo aantikt in de kosten vind ik dat niet erg. Hij krijgt kwartel 1 x per week met orgaanvlees er bij en dan heeft hij een volledige maaltijd.

Maar als iemand een goedkoper adres weet voor de kwartels, graag!

Ach en de kippenkarkas/nekken en eendenkarkas/nekken waren dan weer errug goedkoop, dus dat maakt alles wel weer in balans!
Emmanuelle
3-sterren
3-sterren

Bericht door Emmanuelle »

[quote="Paula1976"]
Tico die krijgt 200 gram per dag en vorige week heb ik net weer voor 14 weken porties gemaakt. Ik was voor alles (zat ook long en luchtpijp bij om te drogen) 50 euro kwijt en dan kan ik dus een dikke 3 maanden voor uit. Het goedkoopste wat ik heb is de zalm voor nul euro en het duurste de hele kwartels van € 1,65 per stuk. Das omgerekend heel veel euri's per kilo! Maar juist omdat Tico een kleine hond is en het niet zo aantikt in de kosten vind ik dat niet erg. Hij krijgt kwartel 1 x per week met orgaanvlees er bij en dan heeft hij een volledige maaltijd.

Maar als iemand een goedkoper adres weet voor de kwartels, graag!

Ach en de kippenkarkas/nekken en eendenkarkas/nekken waren dan weer errug goedkoop, dus dat maakt alles wel weer in balans!
[/quote]

Zitten in de kwartels dan geen organen meer?  Omdat je organen bijgeeft...
Die van dogshape kosten 1,65 euro per stuk, als je ze daar haalt, die zijn met organen hoor.  Dus volgens mij hoef je geen organen bij te geven.
Kwartels zijn duur inderdaad, ben ook wel geïnteresseerd in goedkopere adresjes.
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op di 20 apr 2010, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer bijhoud hoeveel we per maand aan de honden kwijt zijn qua voer... Het interesseert me zelfs niet meer; ik vind barfen zo leuk dat ik maar blíjf bestellen! En het is met name leuk nu Scotch ook over zijn bottenkraakboycot heen is en echt álles eet wat 'm wordt voorgezet - zoals ie staat te jodelen voordat ik de voerbak voor z'n neus zet, echt heeeeerlijk!
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

[quote="Emmanuelle"]
Zitten in de kwartels dan geen organen meer?  Omdat je organen bijgeeft...
Die van dogshape kosten 1,65 euro per stuk, als je ze daar haalt, die zijn met organen hoor.  Dus volgens mij hoef je geen organen bij te geven.
Kwartels zijn duur inderdaad, ben ook wel geïnteresseerd in goedkopere adresjes.
[/quote]

heel veel mails sturen.
Er wel rekening mee houden dat in 7/10 gevallen je niet eens reactie krijgt :)
Paula1976
4-sterren
4-sterren

Bericht door Paula1976 »

Nee, volgens Gelukkig Dier zit er hooguit nog iets van een hartje in maar dat stelt dan natuurlijk niet zo veel voor. Hij krijgt 3 dagen vlees en 3 dagen orgaan bij zijn bot en omdat een hele kwartel ook wel wat vlees bevat natuurlijk heb ik besloten om er wat orgaan bij te doen om aan de 200 gram te komen.

[quote="orinake"]

heel veel mails sturen.
Er wel rekening mee houden dat in 7/10 gevallen je niet eens reactie krijgt :)
[/quote]

Euh....ja, maar naar wie??  ???
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

[quote="Paula1976"]
Nee, volgens Gelukkig Dier zit er hooguit nog iets van een hartje in maar dat stelt dan natuurlijk niet zo veel voor. Hij krijgt 3 dagen vlees en 3 dagen orgaan bij zijn bot en omdat een hele kwartel ook wel wat vlees bevat natuurlijk heb ik besloten om er wat orgaan bij te doen om aan de 200 gram te komen.

Euh....ja, maar naar wie??  ???
[/quote]

slachthuizen, slagerijen, vleesverwerkende bedrijven.
In NL zijn ze wel veel behulpzamer helaas.

Plaats reactie