De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

wenche schreef: Jantina, is het geen optie op je rug te dragen? En een bykay is rekbaar toch? Misschien dat geweven minder zwaar draagt?

Ik heb een hele mooie doek op het oog, wil ook graag gaan knopen, maar het is een LE en pas sinds gister uit, dus zal wel een godsvermogen kosten ;)
Fedde vindt het nu prima in de wandelwagen, kinderwagen en niks zien vond hij echt niet leuk. Dus het is nu niet meer zo noodzakelijk. Geen idee of dat zou kunnen, op m'n rug!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Ik heb ook een bykay draagdoek. Bevalt mij prima. Inderdaad een paar keer oefenen met knopen en het is geen probleem meer. David wordt ook wel een beetje zwaar nu, dus wil ook eens gaan proberen om 'm op m'n rug te doen, maar dat lijkt me als je alleen thuis bent zo lastig knopen.  :-\
Maar dragen in de doek is wel heel ergonomisch en goed voor een HD-kindje. Hij past nu ook nog maar net in de wagen met zijn spreidbroek aan, dus als hij langere beentjes krijgt past het straks niet meer. En dan is misschien de draagdoek nog het beste alternatief om naar buiten te gaan.
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Afbeelding

Ik heb het vandaag aangedurfd om Evi op de rug te dragen... Welliswaar met een drager en geen doek, maar ik had nauwelijks gewicht op mijn rug...
En Evi vond het geweldig :)
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

@sieglinde: hier ook een baby met geen gigantische spekbeentjes.
Ik heb de totswraps en de flip overbroekjes.
Die tweede (flip bumbgeenius) sluiten echt super aan bij de beentjes (ook al is dat zo'n meegroei ding), veel beter dan die totswraps.
Ben juist helemaal blij met mn wasbare luiers  :)
Vind het erg meevallen hoeveel werk het is met wassen/ drogen etc.
Ik heb bamboozels stretch voor de nachten (echt super mooie luiertjes) en flip microvezel inleggers voor overdag icm fleece inlegdoekjes.

@ nadia, ik heb een tricot slen draagdoek. Gebruik de doek mn als ik met mn hondje ga wandelen. Zit heerlijk en was via MP niet duur in aanschaf.

Nog even een foto van ons meisje # trotse mama  :smitten:

Afbeelding
Cupcake
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cupcake »

Hier ook de tricot slen, wat een heerlijk ding.
De eerste tijd in foetushouding en nu lekker buik tegen buik.
Toen ik begon was het drie minuten wandelen en hij sliep. Als hij krampjes had werkte het ook super. De combi van strak tegen me aangebonden en beweging werkte goed.
Nu vindt hij het vooral heel erg leuk om veel te kunnen zien. Ik gebruik de kinderwagenbak nog en als hij moe is gaan we daarmee weg zodat hij lekker kan slapen, maar als hij wakker is lekker in de draagdoek, hij kijkt zijn ogen uit. Ook werkt hij fijn als ik wil wandelen in het bos of als het regent. Ik ben er superblij mee.
Even oefenen met knopen, maar dat is nu ook binnen een minuut voor elkaar.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Zo wat een mooi meisje!!!
Else
4-sterren
4-sterren

Bericht door Else »

Jantina schreef: Zo wat een mooi meisje!!!
Dank je  :)
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

koekje schreef: Kan je al van te voren weten dat je gaat bevallen? En dan bedoel ik niet een geplande keizersnede of als je al ontsluitings/persweeën hebt.
Ik heb namelijk ineens een bepaalde 'onrust'.
Ik had bij alle 4 een enorme energieboost, alles moest gepoetst en opgeruimt worden in de laatste 24 uur voor ik duidelijke tekenen had. Bij nr 4 bleef de dokter erbij dat ik binnen de 24 uur zou bevallen en ik heb 't een week lang weggelachen tot ik de nacht van zaterdag op zondag opstond om de diepvriezer proper te maken en zondagin de late namiddag de eerste weeën voelde.
Het kan dus best zijn dat je IETS voelt waarvan je achteraf zegt....dat was het. Veel succes.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Oh even vertellen hoor hier, ik ben gister hele trotse tante geworden van mijn nichtje Lieke!
Tjee wat een bijzondere mooie ervaring weer zeg. Ik mocht bij de bevalling zijn en mijn zusje en zwager een klein beetje steunen!
Lieke is precies met 37 weken geboren, en dus een klein ukkie van 2770 gram en 47 cm.
Ze is het zh geboren, dit moest omdat bij de vorige naar de ok moest voor de placenta.
Om 21.40 braken de vliezen thuis, om 23.30 was ze in het zh en begonnen rustig aan de weeen. Lieke is om 01.37 geboren!
Nog een bijzonderheidje, ze heeft Danny als 2e naam gekregen!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Wat fijn dat je er mocht bij zijn (een band voor het leven), dikke proficiat tante.............ook aan de ouders en de rest van de familie..........geniet van Lieke (schitterende naam trouwens, mijn schoondochter heet ook zo, hopelijk is die kleine meid later net zo'n lieve, spontane schat als onze Lieke).
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Gefeliciteerd tante Danny! Is alles goed en mogen ze naar huis?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ohh waauw!! Proficiat!!
Stiekem ben ik een beetje jaloers. Heb het met momenten wel een beetje gehad met zwanger zijn.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Ja Nadia, kan me voorstellen. Mijn zusje was na jou uitgerekend he...
Nog even volhouden meis dan heb jij ook je kleine wondertje in je armen!

Ja ze mochten gistermiddag naar huis. Lieke heeft alleen nog wat moeite om zich warm te houden dus dat is nog even oopassen, veel met kruikjes in de weer, en lekker tegen mama's huid aan.
Hopelijk gaat dat vlot wat beter.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Komt dat omdat ze een relatief laag gewicht?
Ik was ook maar 2800 gram en ons mannetje zal nu op een gelijk gewicht als Lieke zitten.
Ach, eigenlijk mag ik niet klagen ik heb zo'n fijne zwangerschap. Ik kan en doe nog zo veel. Gisteren 2x4 km met de hondjes gefietst. Ben nog actief in huis.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fedde was voldragen, ruim 8 pond, midden in een hittegolf geboren en ook moeite om zich warm te houden hoor! Hij had wel een slechte start, misschien dat het daarmee te maken had. Maar toen hij 3 maanden was verwarmden we nog zijn bedje voor met kruik 's avonds.

Gesloten