De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? * Hoera, Suze geboren!
Waar wat is het verschil tussen een broek met sokken eraan aandoen en een maillot dan? En een trui over het hoofd of een overgooier/jurk die niet over het hoofd gaat?
Maillot zit veel stakker. Die 'glijd' niet makkelijk aan. Zit strak om de beentjes en buikje.
Trui/overgooier zie ik geen verschil
Trui/overgooier zie ik geen verschil
Owzo. Ik kan voor de zekerheid een extra sokkenbroek meenemen. Ik vind mn maillots erg elastisch.
Ik ben hopeloos op zoek achter leuke zonnehoedjes
Nog geen ervaring met baby maillotjes, maar op het werk bij de bewoners is het altijd een erg gehannes. Je trekt het al snel wat scheef, dus moet je het recht draaien enzo.koekje schreef: Owzo. Ik kan voor de zekerheid een extra sokkenbroek meenemen. Ik vind mn maillots erg elastisch.
Dat probleem heb je denk ik minder met babykleren, die zijn toch kleiner. Mijn idee is dat de babymaillots ook elastischer zijn dan de gewone van mij.Nadia schreef: Nog geen ervaring met baby maillotjes, maar op het werk bij de bewoners is het altijd een erg gehannes. Je trekt het al snel wat scheef, dus moet je het recht draaien enzo.
Sieglinde:
http://www.sloppop.nl/c-2428537/accessories/
Ik vind ze wel leuk, maar ze hebben niet echt een rand om de zon tegen te houden. Ik zag laatst online ook hele schattige zonnehoedjes, maar ik weet niet meer welke winkel
Ik zal binnenkort ook zonnehoedjes moeten hebben, zowel meneer als ik zijn beiden niet echt getint en meneer verbrandt nog steeds snel in de zon, dus de kans is zeker groot op een kind met wat lichter haar en huidtype 1.
Ze zijn leeeeuk. Maar niet echt ideaal als zonnehoedje door idd de rand die onbreekt. Maar voor in de doek misschien wel ideaal. Ga nu ook een babyzonnebril kopen hihikoekje schreef: Dat probleem heb je denk ik minder met babykleren, die zijn toch kleiner. Mijn idee is dat de babymaillots ook elastischer zijn dan de gewone van mij.
Sieglinde:
http://www.sloppop.nl/c-2428537/accessories/
Ik vind ze wel leuk, maar ze hebben niet echt een rand om de zon tegen te houden. Ik zag laatst online ook hele schattige zonnehoedjes, maar ik weet niet meer welke winkelKan best Hema of V&D zijn geweest, volgens mij geen obscuur webshopje.
Ik zal binnenkort ook zonnehoedjes moeten hebben, zowel meneer als ik zijn beiden niet echt getint en meneer verbrandt nog steeds snel in de zon, dus de kans is zeker groot op een kind met wat lichter haar en huidtype 1.
Oeh Koekje en Nadia, het komt nu echt dichtbij.....
Spannend hoor!! Raar he zo die laatste weken wachten en niet weten wanneer het komt....
Ook nu de kleine er is vind ik het nog steeds een bizar idee dat ze werkelijk in mij heeft gezeten.
Succes met de laatste dagen/ weken
Ik had 2 pakjes mee naar het ziekenhuis en dat was wel genoeg (tenzij je langer in het ziekenhuis moet blijven maar dan kan manlief tussendoor nog wel een xtje wat halen toch). Ik zou ook niet zo snel jurkjes meenemen. Ik heb zelf een heel aantal jurkjes/ rokjes maar eigenlijk staan die helemaal nog niet zo leuk vind ik. Ziet er super schattig uit op de hanger maar als Suze ze aanheeft lijkt het een beetje of ze uit staphorst komt
+ de jurkjes rollen steeds op naar boven waardoor je blijft trekken aan die dingen. Ze heeft ook een spijkerrokje maar daarin lijkt ze zwaar gereformeerd hihi. Zou iig hele rekbare kleding meenemen en geen stug katoen oid. Ik had overslagrompertjes mee met zachte pakjes.
Daarnaast had ik ook wat etensdingetjes (snickertjes, sultana's en appelsappakjes) mee en dat was ook handig (mn voor mijn man). Verder ook wat slaapkleding voor mijn man mee (sportbroekje), zusters worden nl een beetje bang van mannen in boxershorts, zijn alleen blote v****a's gewend blijkbaar
.
@ Koekje: kan me wel voorstellen dat je al je übercute kleertjes wilt aantrekken. Ik heb deze week ook weer kleertjes gekocht en arme meisje gaat dan in een passessie. Sommige dingen passen niet en moeten dan weer uit en dat vindt mevr heulemaal niet leuk (maar ja mama wel want die wil zien hoe schattig de net gekochte kleertjes staan); arm kind.....
Spannend hoor!! Raar he zo die laatste weken wachten en niet weten wanneer het komt....
Ook nu de kleine er is vind ik het nog steeds een bizar idee dat ze werkelijk in mij heeft gezeten.
Succes met de laatste dagen/ weken
Ik had 2 pakjes mee naar het ziekenhuis en dat was wel genoeg (tenzij je langer in het ziekenhuis moet blijven maar dan kan manlief tussendoor nog wel een xtje wat halen toch). Ik zou ook niet zo snel jurkjes meenemen. Ik heb zelf een heel aantal jurkjes/ rokjes maar eigenlijk staan die helemaal nog niet zo leuk vind ik. Ziet er super schattig uit op de hanger maar als Suze ze aanheeft lijkt het een beetje of ze uit staphorst komt
Daarnaast had ik ook wat etensdingetjes (snickertjes, sultana's en appelsappakjes) mee en dat was ook handig (mn voor mijn man). Verder ook wat slaapkleding voor mijn man mee (sportbroekje), zusters worden nl een beetje bang van mannen in boxershorts, zijn alleen blote v****a's gewend blijkbaar
@ Koekje: kan me wel voorstellen dat je al je übercute kleertjes wilt aantrekken. Ik heb deze week ook weer kleertjes gekocht en arme meisje gaat dan in een passessie. Sommige dingen passen niet en moeten dan weer uit en dat vindt mevr heulemaal niet leuk (maar ja mama wel want die wil zien hoe schattig de net gekochte kleertjes staan); arm kind.....
Ik heb lang haar en draag vaak lange rokken, dus een Staphorster kind zou er helemaal bij matchen 
Ik mag in het zkh hier bevallen en ze hebben er een aardige kantine. Ik heb er al vaker worstenbroodjes geroken, dus was niet van plan eten en drinken mee te nemen. Meneer zal ook niet in het zkh slapen, het is een paar minuten rijden van huis en hij past toch niet in een zkh-bed.
Ik mag in het zkh hier bevallen en ze hebben er een aardige kantine. Ik heb er al vaker worstenbroodjes geroken, dus was niet van plan eten en drinken mee te nemen. Meneer zal ook niet in het zkh slapen, het is een paar minuten rijden van huis en hij past toch niet in een zkh-bed.
Kijk goed bezig, nou dan zou ik zeker spijkerrokjes meenemen
:D
Hebben ze bij jullie soort van kraamsuites?
Mijn mannetje heeft op een soort van uitklap-bank-omvorm-tot-slaapbed-ding geslapen die in de kraamsuite stond.
Vond het wel gezellie dat hij in dezelfde kamer lag/ dichtbij me was terwijl ik net een 'nieuwbakken' mama was geworden, maar ieder z'n ding
!
Eten was meer handig voor als man een beetje pipsie wordt tijdens bevalling en dan niet echt weg kan op dat moment.
In t ziekenhuis waar ik was was dat restaurantje niet 's nachts open geloof ik.
Overigens kreeg mijn man ook gewoon eten aangeboden (ontbijt/ avond eten etc; zelf met keuze opties, leek net een hotel
)
Hebben ze bij jullie soort van kraamsuites?
Mijn mannetje heeft op een soort van uitklap-bank-omvorm-tot-slaapbed-ding geslapen die in de kraamsuite stond.
Vond het wel gezellie dat hij in dezelfde kamer lag/ dichtbij me was terwijl ik net een 'nieuwbakken' mama was geworden, maar ieder z'n ding
Eten was meer handig voor als man een beetje pipsie wordt tijdens bevalling en dan niet echt weg kan op dat moment.
In t ziekenhuis waar ik was was dat restaurantje niet 's nachts open geloof ik.
Overigens kreeg mijn man ook gewoon eten aangeboden (ontbijt/ avond eten etc; zelf met keuze opties, leek net een hotel
In ons ziekenhuis is bij de verloskamer ook snachts non stop eten. Vader mag daar gratis broodjes smeren en drinken.
Ik heb toch wat te snacken in de tas gestopt.
Ook een flesje drinken voor mij, voor als ik lig en wil drinken. Gaat makkelijker dan uit een glas.
Ook een flesje drinken voor mij, voor als ik lig en wil drinken. Gaat makkelijker dan uit een glas.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Joh, dat wist ik niet eens! hahaNadia schreef: In ons ziekenhuis is bij de verloskamer ook snachts non stop eten. Vader mag daar gratis broodjes smeren en drinken.
Enne drinken kun je ook liggend met een rietje
Maar ja, ik ken je al langer dan vandaag: overal op voorbereid zijn
Ik weet niet of dat 6 jaar geleden ook al was
was immers op een andere locatie.
Klopt rietje kan ook. Ik had toevallig een flesje gepakt. Een of het ander.
Ik heb niet veel te eten bij. 3 pakjes sultanas, separaat verpakte bisquitjes en wat druivensuiker.
Klopt rietje kan ook. Ik had toevallig een flesje gepakt. Een of het ander.
Ik heb niet veel te eten bij. 3 pakjes sultanas, separaat verpakte bisquitjes en wat druivensuiker.
Ja had ongeveer t zelfde voorraadje eten als jou Nadia. Alleen die druivensuiker was spoorloos tijdens de bevalling en kwam eenmaal thuis wel uit de tas die we in t ziekenhuis tig x hadden doorgezocht naar druivensuiker. Maar goed d'r is niks mis om gegaan ;-)
Nou spannend hoor!! Je weet gewoon niet hoe het gaat. Afgelopen anderhalve maand zijn naast mij ook 3 goede vriendinnen bevallen. 1 was de baby er binnen 50 min en 7 min persen, ander binnen 2 uur zonder te persen ( die was compleet verbijsterd; waar halen jullie dat kind vandaan; dat is jouw kind; oh echt? ) 1 met 6 uur en mijn bevalling was in 22 uur geslaagd. bij iedereen was alles goed gegaan. Dat wens ik jullie ook toe!!
Nou spannend hoor!! Je weet gewoon niet hoe het gaat. Afgelopen anderhalve maand zijn naast mij ook 3 goede vriendinnen bevallen. 1 was de baby er binnen 50 min en 7 min persen, ander binnen 2 uur zonder te persen ( die was compleet verbijsterd; waar halen jullie dat kind vandaan; dat is jouw kind; oh echt? ) 1 met 6 uur en mijn bevalling was in 22 uur geslaagd. bij iedereen was alles goed gegaan. Dat wens ik jullie ook toe!!
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik. Vond het ook heerlijk dat vl in het zh sliep (helaas alleen de eerste nacht, daarna lag ik op zaal vanwege drukte en mocht het niet meer) Maar dat was meer omdat ik dan niet op het belletje hoefde te drukken als Evi huilde (ks gehad, en niet echt mobiel :p)